موتورولا اج S، نخستین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 870، رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
موتورولا اج اس نخستین گوشی دنیا است که با پردازنده‌ی اسنپدراگون 870 رونمایی می‌شود. از دیگر مشخصات آن تجهیز به صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی، دوربین سه‌گانه، نمایشگر ۹۰ هرتز و حداکثر هشت گیگابایت رم است.
تبلیغات

همان‌طورکه پیش‌تر اعلام شده بود، موتورولا سرانجام گوشی اج اس (Motorola Edge S) را معرفی و در بازار چین عرضه کرد. موتورولا اج اس نخستین گوشی هوشمند دنیا با پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون 870 کوالکام (Qualcomm Snapdragon 870) محسوب می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، اسنپدراگون 870، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی اسنپدراگون 865 پلاس، با لیتوگرافی هفت‌نانومتری ساخته شده است که هشت هسته‌ دارد و یکی از آن‌ها Cortex-A78 با سرعت کلاک ۳٫۲ گیگاهرتز است. این بیشترین سرعت کلاک هسته‌های پردازشی در دنیای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌آید.

گوشی موتورولا اج S به شبکه‌ی 5G و شش یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 مجهز است. مدل ۲۵۶ گیگابایتی گوشی را فقط با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم می‌توان ‌تهیه کرد.

نمایشگر و پنل پشتی موتورولا اج اس / Motorola Edge S رنگ آبی

موتورولا اج اس از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ IPS LCD برخوردار است

نرخ نوسازی صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی موتورولا اج اس به ۹۰ هرتز می‌رسد و در دسته‌ی پنل‌های IPS LCD جای می‌گیرد و وضوحش ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و از محتواهای استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند.

در بخش بالایی صفحه‌نمایش گوشی، دو حفره‌ی دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی را شاهد هستیم. حسگر هشت مگاپیکسلی در پشت لنز فوق‌عریض جای گرفته است. حسگر اثر‌انگشت در لبه‌ی گوشی قرار دارد و از‌آنجاکه موتورلا اج اس به صفحه‌نمایش OLED مجهز نیست، از حسگر اثر‌انگشت درون‌صفحه‌ای خبری نیست. 

در پنل پشتی موتورولا اج اس، درمجموع چهار حسگر دیده می‌شود. حسگر دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است و لنزی با دیافراگم f/1.7 دارد که می‌تواند ویدئوهای 6K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. حسگر دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی است و لنز فوق‌عریض دارد و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پشتیبانی می‌کند. دوربین سوم موتورولا اج اس حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج با سیستم فوکوس ثابت دارد و حسگر چهارم نیز در دسته‌ی حسگرهای مدت‌پرواز (ToF) جای می‌گیرد. 

نمای پشت و نمایشگر مدل سفید و آبی موتورولا اج اس / Motorola Edge S

باتری گوشی موتورولا اج اس ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع سیمی ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP52 در‌برابر پاشش آب مقاوم است و از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد که به‌همراه شارژر ۲۰ وات در جعبه و محافظ صفحه‌نمایش ازپیش‌نصب‌شده و کابل و قاب عرضه می‌شود.

پیش‌فروش موتورولا اج اس در چین از امروز آغاز شده است و عرضه‌ی آن از ۳ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۱۵ بهمن ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. مدل زمردی‌رنگ گوشی موتورولا اج S موسوم ‌به Emerald Light با قیمت پایه‌ی ۱،۹۹۹ یوآن (۳۰۹ دلار) برای کانفیگی مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

مدل آبی موتورولا اج اس / Motorola Edge S از نمای پشت

دومین کانفیگ گوشی با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲،۳۹۹ یوآن (۳۷۱ دلار) و قوی‌ترین کانفیگ با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲٬۷۹۹ یوآن (۴۳۲ دلار) قیمت دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی موتورولا اج اس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات