طراحی کشویی بهبودیافته در پتنت جدید شیائومی

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدیدی از شیائومی منتشر شده که در آن، از طراحی کشویی پیشرفته‌تری درمقایسه‌با می میکس ۳ استفاده شده است.
تبلیغات

شیائومی تاکنون توانسته با ساخت محصولات مختلف، توجه افراد بسیاری را در سراسر جهان به‌خود جلب کند. امروزه، این شرکت گوشی‌های هوشمند قدرتمندی وارد بازار کرده است که اکثر آن‌ها در دسته‌ی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرند. حال گزارشی از این شرکت منتشر شده است که طرفداران آن را خوشحال می‌کند.

به‌گفته خبرگزاری androidauthority، شیائومی می میکس ۳ تلفن هوشمندی بود که ویژگی‌های کشویی و کاربردی گوشی را برای دستگاهی پیشرفته به‌ارمغان آورد. طراحی می میکس ۳ به‌گونه‌ای بود که با وجود داشتنِ دوربین سلفی دوگانه، نمایشگر کامل و بدون بریدگی را در‌اختیار کاربران قرار دهد. اکنون، جدیدترین پتنت شیائومی در حال بهبود‌بخشیدنِ طراحی کشویی است که پیش‌تر مشاهده کردیم.

اولین‌بار LetsGoDigital پتنت مذکور را پیدا کرده و آن مشابه مدلی است که در پرونده قبلی شیائومی در سپتامبر ۲۰۲۰ مشاهده شده بود. بااین‌حال، فهرست جدید نحوه عملکرد سیستم را واضح‌تر بیان می‌کند.

در طراحی این پتنت، نمایشگر جلو دستگاه را کامل پوشش داده است؛ البته باید به این نکته توجه کرد که صفحه‌نمایش این دستگاه تا پشت آن، نزدیک به دوربین اصلی نیز کشیده شده است. موضوع جالب‌تر در طراحی پتنت جدید شیائومی این است که با کشیدن گوشی به پایین، دوربین سلفی آن نمایان می‌شود. درادامه، تصویر طراحی‌شده‌ی LetsGoDigital را مشاهده می‌کنید که ظاهر احتمالی آن را نشان می‌دهد.

شیائومی می میکس

در بخش دوربین سلفی این دستگاه، دو دوربین و دو حسگر اضافی دیده می‌شود. درباره نحوه‌ی عملکرد این سیستم نیز باید گفت که شیائومی به کاربران اجازه می‌دهد روی صفحه‌نمایش ضربه بزنند یا از دستور صوتی خاصی برای کشیدن صفحه به پایین و آشکار‌سازی دوربین‌های سلفی استفاده کنند. صفحه‌نمایش حدود دو‌سوم قسمت عقب گوشی را اشغال می‌کند. درضمن هنگام استفاده از دوربین‌ سلفی دوگانه، نمایشگر با آهن‌ربا در جای خود نگه داشته می‌شود.

اگر از این طرح خوشتان نیامده است، خبر خوشی برایتان داریم. جزئیات طرحی دیگری نیز در این پتنت توضیح داده شده است که شاید بتواند نظر شما را جلب کند. درحالی‌که در این دستگاه نیز از طراحی کشویی استفاده شده است، نمایشگر آن برخلاف مدل قبلی، افقی حرکت می‌کند.

آیا این پتنت برای می میکس ۴ است؟

هنوز مشخص نیست که این طرح به‌طورجدی برای مدل‌ بعدی می میکس در نظر گرفته شده است یا تنها باید به آن به چشم طرح مفهومی نگاه کرد. این پتنت اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد و این موضوع نشان می‌دهد شیائومی وقت کافی برای تکمیل و بهبود این سیستم داشته است.

تعدادی از شرکت‌های دیگر نیز در حال بررسی طرح‌های مشابه هستند. برای مثال، ال جی مشغول کار روی تلفن هوشمند رولی است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این طرح می‌تواند به مرحله اجرایی برسد یا قرار نیست هیچ‌وقت مدل واقعی‌اش را مشاهده کنیم. سامسونگ و هواوی نیز پتنت‌های مختلفی در این زمینه طرح‌هایی ارائه کرده‌اند.

سال گذشته، لی جون، مدیرعامل شیائومی، تأیید کرد که این شرکت در‌حال‌کار روی مدلی جدید از خانواده می میکس است؛ دستگاهی که عموماً در عملیاتی‌کردن فناوری و طراحی‌های بلندپروازانه شهرت دارد. بااین‌حال، آیا شیائومی جرئت می‌کند این طرح را روی محصولی آماده عرضه به بازار اجرا کند؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در‌انتظار این پتنت است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌های پتنت‌های ثبت‌شده شیائومی چیست؟ آیا آن‌ها را در دنیای واقعی کاربردی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات