آنر با رونمایی Honor V40 5G رسما دوران پسا-هواوی را آغاز کرد

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آنر وی 40 گوشی جدیدی زیرشاخه‌ی پیشین هواوی است که دوربین سه‌گانه، باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و صفحه‌نمایش OLED دارد و فعلا به بهره‌مندی آن از GMS اشاره‌ای نشده است.
تبلیغات

آنر ساعاتی پیش نخستین گوشی هوشمند خود را در دوران پس از جدایی از هواوی رونمایی کرد. این گوشی که با نام آنر وی 40 فایوجی (Honor V40 5G) شناخته می‌شود طراحی آشنا دارد و برای پردازش کارهای مختلف به پردازنده‌ی دایمنسیتی 1000 پلاس (متعلق‌به سال ۲۰۲۰) متکی می‌شود. آنر وی 40 دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید دارد و به فناوری شارژ سریع مجهز است.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، صفحه‌نمایش آنر V40 دارای ابعاد ۶٫۷۲ اینچ است و در دسته‌ی پنل‌های OLED جای می‌گیرد و لبه‌های خمیده دارد. در بخش بالایی صفحه‌نمایش شاهد بریدگی بیضی‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه هستیم. صفحه‌نمایش آنر وی 40 از نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن به ۳۰۰ هرتز می‌رسد. این صفحه‌نمایش دارای وضوح ۲٬۶۷۶ در ۱٬۲۳۶ پیکسل است. 

در بخش پشتی آنر وی 40 شاهد استفاده از سه دوربین مجزا هستیم. دوربین اصلی که وضوح ۵۰ مگاپیکسلی دارد از آرایه‌ی فیلتر رنگ RYYB استفاده می‌کند و به حسگر 1/1.56 اینچ (بخوانید یک روی یک ممیز پنجاه‌و‌شش اینچ) مجهز است. دوربین اصلی آنر وی 40 دارای پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۰ میکرومتر است و از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها (هر چهار پیکسل مجاور) پشتیبانی می‌کند؛ با این قابلیت ابعاد پیکسل‌ها به ۲٫۰ میکرومتر می‌رسد.

آنر وی 40 5G به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز OLED مجهز است

دو دوربین دیگر آنر وی 40 شامل یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین دو مگاپیکسلی مجهز به لنز ماکرو هستند. آنر وی 40 همچنین از فناوری فوکوس خودکار لیزری پشتیبانی می‌کند؛ حسگر مربوط به فوکوس خودکار لیزری در کنار فلاش LED یگانه جای گرفته است. 

آنر هم‌اکنون رسما شرکتی مستقل است و ارتباطی به هواوی ندارد، بااین‌حال بخش اصلی فرایند تولید آنر وی 40 تحت نظارت هواوی انجام شده است؛ به‌همین دلیل وقتی شنیدیم آنر وی 40 از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع سیمی ۶۶ وات پشتیبانی می‌کند متعجب نشدیم. فناوری ۶۶ وات به شما امکان می‌دهد درصد شارژ باتری آنر وی 40 را در تنها ۳۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برسانید.

سرعت شارژ بی‌سیم دستگاه نیز تحسین‌برانگیز است؛ آنر وی 40 به شارژ بی‌سیم ۵۰ وات دست می‌یابد و به‌لطف آن درصد شارژ باتری در ۳۵ دقیقه از صفر به ۵۰ می‌رسد. این سرعت‌ها برای شارژ، دقیقا همان سرعت‌های شارژ گوشی هواوی میت ۴۰ پرو هستند. 

گوشی آنر وی 40 با رابط کاربری Magic UI 4.0 برپایه‌ی اندروید ۱۰ همراه شده است. در حال حاضر به‌طور مشخص اعلام نشده که آنر وی 40 به سرویس‌های گوگل دسترسی دارد یا خیر؛ زیرا رویداد رونمایی آنر وی 40 در چین برگزار شد. گوشی‌ها در هر صورت بدون سرویس‌های گوگل در چین عرضه می‌شوند.

فعلا به پشتیبانی Honor V40 از سرویس‌های گوگل اشاره نشده است

آنر وی 40 هم‌اکنون در سه رنگ مشکی (Night Black) و نقره‌ای (Titanium Silver) و رز گلد (Rose Gold) برای خرید در دسترس قرار دارد. این گوشی دارای دو کانفیگ است که هردوی آن‌ها هشت گیگابایت رم دارند، بااین‌حال یکی از آن‌ها به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دیگری به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز هستند. قیمت پایه‌ی محصول ۳٬۵۹۹ یوآن (معادل ۵۵۶ دلار) است و قوی‌ترین کانفیگ آنر وی 40 با قیمت ۳٬۹۹۹ یوآن (معادل ۶۲۰ دلار) به‌بازار می‌آید. 

در رویداد رونمایی آنر وی 40 شاهد معرفی مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های Honor MagicBook 14 و Honor MagicBook 15 با پردازنده‌ی اینتل بودیم. مدل‌های جدید از دو لپ تاپ مورداشاره به پردازنده‌ی نسل یازدهمی سری Intel Core i7 مجهز هستند و از کارت گرافیک Nvidia GeForce MX450 استفاده می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها همچنین توانایی پشتیبانی از وای فای 6 را دارند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی آنر وی 40 5G دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات