افشای مشخصات فنی نوکیا 1.4؛ گوشی هوشمند اقتصادی با قیمت کمتر از ۱۰۰ یورو

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فنلاندی HMD Global در نظر دارد گوشی هوشمند اقتصادی جدیدی را به بازار عرضه کند که ظاهرا جانشین نوکیا ۱.۳ با قیمت زیر ۱۰۰ یورو، این وظیفه را برعهده خواهد داشت.
تبلیغات

به گزارش وب‌سایت GSMArena، گوشی جدید نوکیا که با نام 1.4 عرضه خواهد شد، از پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد که این پردازنده همان پلتفرم QM215 کوالکام باشد که برای گوشی‌های اقتصادی معرفی شده است. اما بعید نیست نوکیا در بخش پردازنده، پلتفرم دیگری را برای گوشی جدید خود انتخاب کند. نوکیا ۱.۴ در سایر بخش‌ها نیز به‌روز‌رسانی‌های متعددی گسترده‌ای را تجربه کرده است؛ مجموعه دوربین دوگانه‌ی جدید، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پنل LCD ۶/۵۱ اینچی از دیگر ویژ‌گی‌های گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی نوکیا خواهد بود.

مشخصات نوکیا 1.4

محصول جدید HMD از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، اما فقط یکی از آن‌ها توانایی اتصال به شبکه همراه 4G را خواهد داشت و سیم‌کارت دیگر تنها از اتصال به شبکه‌ی 2G پشتیبانی خواهد کرد. همجنین کاربران می‌توانند برای افزایش ظرفیت ۱۶ گیگابایتی حافظه‌ی ذخیره‌سازی، از کارت حافظه‌ی microSD در شکاف هیبریدی سیم‌کارت/کارت حافظه بهره ببرند. حسگر اثرانگشت نیز در نوکیا ۱.۴ قرار دارد، اما هنوز مشخص نیست که این حسگر در پنل پشتی گوشی یا درون دکمه پاور تعبیه خواهد شد.

گوشی نوکیا ۱.۳ در ماه مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) معرفی شده بود. در نتیجه، انتظار می‌رود که نوکیا ۱.۴ هم طبق زمانبندی قبلی در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات