پتنت جدید سامسونگ به قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش اشاره می‌کند

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با استفاده از دو صفحه‌نمایش قصد دارد دوربین سلفی را زیر صفحه‌نمایش قرار دهد. صفحه‌نمایش دوم قدرت انتقال نور چشمگیری دارد.
تبلیغات

به‌گزارش وب‌سایت GSM Arena، سامسونگ چند وقت پیش پتنتی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرد که در آن به تکنولوژی قراردادن دوربین زیر صفحه‌نمایش اشاره شده بود.

آنچه در پتنت سامسونگ جلب‌توجه می‌کند، این است که این پتنت تفاوت چندانی با پتنت شرکت Oppo ندارد و سامسونگ هم از همان روند برای قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کند.

پتنت سامسونگ به این موضوع اشاره می‌کند که از دو صفحه‌نمایش روی گوشی استفاده می‌شود؛ اما هر دو به یک پنل مشترک متصل هستند. صفحه‌نمایش اصلی که بخش زیادی از گوشی را شامل می‌شود، همانند صفحه‌نمایش‌های معمولی کار می‌کند و آن قسمت دوم می‌تواند در مکان‌های مختلف قرار بگیرد. برای مثال، می‌تواند قسمت بالای صفحه‌نمایش را پوشش بدهد و نزدیک به حاشیه بالای گوشی باشد یا می‌توان آن قسمت را در سمت چپ و راست صفحه‌نمایش قرار داد.

گفته شده صفحه‌نمایش دوم به‌طور درخور‌توجهی قدرت انتقال نور دارد و محلی برای قرارگرفتن دوربین و فلش و حتی اشعه مادون‌قرمز خواهد بود. البته مشخص شده است صفحه‌نمایش دوم وضوح تصویر کمتری دارد تا بتواند نور را بهتر منتقل کند.

این ویژگی را قبلا روی گوشی ZTE Axon 20 5G دیده بودیم. صفحه‌نمایش دوم این گوشی هم از وضوح کمتری برخوردار بود تا نور راحت‌تر از آن عبور کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات