سامسونگ احتمالا تنها تولیدکننده نمایشگر LTPO آیفون ۱۳ خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل احتمالا در آیفون ۱۳ برای ارائه‌ی محتوای ۱۲۰ هرتز تنها از نمایشگر LTPO ساخت سامسونگ بهره خواهد گرفت.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به خبرگزاری The Elec، غول دنیای فناوری احتمالا تعداد تأمین‌کنندگان نمایشگر ۱۲۰ هرتز برای استفاده در مدل‌های پروی آیفون ۱۳ را کاهش خواهد داد و تنها یکی از قدیمی‌ترین شرکای تجاری اپل یعنی سامسونگ تأمین نمایشگر مذکور را بر عهده خواهد داشت. اپل همیشه ارتباط خوبی با سامسونگ برای تهیه‌ی نمایشگر آیفون داشته است و گزارش روز چهارشنبه The Elec چندان تعجب‌آور نیست؛ زیرا سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی محسوب می‌شود که قادر به تأمین نمایشگر باکیفیت، بدون هیچ‌گونه تأخیر است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، اپل قابلیت ProMotion را در خانواده‌ی آیفون ۱۲ به دلیل تأثیر بر دوام باتری، درست قبل از آغاز تولید انبوه متوقف کرده است. شواهد نشان می‌دهد که اپل به موفقیت در کاهش روند تخلیه‌ی باتری نزدیک شده؛ اما ظاهرا نرخ نوسازی بالاتر مودم‌های نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) چالش‌هایی برای این شرکت ایجاد کرده است. این امر، اپل را بر آن داشته که برای کاهش مصرف باتری به نمایشگر مجهز به ترانزیستورهای فیلم نازک مبتنی بر اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) روی بیاورد. تکنولوژی یادشده برای مدیریت عمر باتری در نمایشگرهای با نرخ نوسازی بالا و دستگاه‌های مجهز به باتری کوچک بسیار ضروری است.

اپل فناوری LTPO را در نمایشگر اپل واچ سری ۵ استفاده کرده است. تکنولوژی یادشده برای کاهش مصرف باتری اپل واچ در هنگام نمایش داده نشدن اطلاعات روی نمایشگر، نرخ نوسازی تصویر را تقریبا به صفر کاهش می‌دهد. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که سامسونگ اکثر پنل OLED مورد نیاز برای تولید آیفون را در سال ۲۰۲۱ تأمین خواهد کرد.

با استناد به گزارش‌های دیگر، اپل زنجیره‌ی تأمین محصولاتش را برای تهیه‌ی نمایشگر و پنل‌ لمسی متنوع کرده است و BOE (شرکتی چینی تولیدکننده‌ی نمایشگر)، تأمین درصدی از پنل‌های OLED مورد استفاده در آیفون را بر عهده خواهند گرفت و LG نیز در ابتدا قرار بود بخش کوچکی از پنل‌های LTPO را به‌ همراه سامسونگ تأمین ‌کنند؛ اما گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که این دو شرکت در رعایت استانداردهای کیفی اپل به‌صورت عمده با چالش و مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که Elec منبع مناسبی برای ارائه‌ی اطلاعات داخلی زنجیره‌ تأمین اپل در کره جنوبی محسوب می‌شود؛ اما سابقه درخشانی در پیش‌بینی محصولات آینده‌ی اپل ندارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که این گزارش را تا منتشر شدن اخبار موثق، به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات