گوشی‌های هوشمند ویوو ایکس 60 و ایکس 60 پرو با تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ معرفی شدند

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
ویوو ایکس 60 و ایکس 60 پرو به تراشه‌ای مجهزند که انتظار می‌رود محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم سامسونگ در سال ۲۰۲۱ از آن برخوردار شوند.
تبلیغات

پس از انتشار اخبار و شایعات فراوان درباره‌ی محصولات در دست ساخت شرکت ویوو، درنهایت دو گوشی هوشمند جدید سری ویوو ایکس ۶۰ معرفی شدند و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه‌ی استاندارد یا مدل پرو را در چین پیش‌خرید کنند. رسانه‌ی مطرح GSMArena با انتشار گزارشی، مشخصات سخت‌افزاری دو محصول جدید شرکت ویوو را شرح داده است که مشخص می‌شود هر دو مدل جزئیات سخت‌افزاری و امکانات تقریبا مشابهی دارند و تفاوت اصلی در جزئیات ماژول دوربین اصلی مشاهده می‌شود.

ویوو برای گوشی‌های هوشمند جدیدش از صفحه‌نمایشی ۶/۵۶ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲،۳۷۶ در ۱،۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از +HDR10 استفاده کرده است. افزون‌براین، شرکت چینی برای محصولاتش از تراشه‌ی اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ بهره می‌برد که در ماه‌های اخیر، در کانون توجه رسانه‌های بسیاری قرار گرفته است.

در ابتدا شایعه شده بود که اگزینوس ۱۰۸۰ امکان دارد برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سامسونگ به‌کار گرفته شود؛ اما اخیرا مشخص شده است چنین وظیفه‌ای بر‌عهده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد بود و اگزینوس ۱۰۸۰ در محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم استفاده خواهد شد.

متأسفانه اطلاعات بسیار کمی درباره‌ی تراشه‌ی اگزینوس ۱۰۸۰ در‌اختیار داریم؛ اما می‌دانیم با فرایند تولید پنج‌نانومتری ساخته می‌شود. در‌هر‌صورت، گوشی‌های هوشمند جدید ویوو با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری اختصاصی ویوو، یعنی OriginOS 1.0، روانه‌ی بازار خواهند شد.

مشخصات سخت‌افزاری ویوو ایکس ۶۰ پرو 

در پنل پشتی ویوو ایکس ۶۰ پرو، ماژول دوربینی چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر IMX598 سونی و گشودگی دریچه دیافراگم F/1.5 و OIS چهارجهته، دوربین دوم ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای، دوربین سوم ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی دوبرابری و دوربین چهارم ۸ مگاپیکسلی پریسکوپ با F/3.4 و قابلیت بزرگ‌نمایی پنج‌برابری به‌چشم می‌خورد.

رندر رسمی ویوو ایکس 60 پرو

ناگفته نماند ویوو ایکس ۶۰ پرو به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ظرفیت ۴،۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با امکان شارژ سریع ۳۳ واتی مجهز است.

مشخصات سخت‌افزاری ویوو ایکس ۶۰

دوربین ویوو ایکس ۶۰ ضعیف‌تر از نسخه پرو است و در پنل پشتی‌اش، از ماژول دوربین سه‌گانه متشکل شده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین سوم ۱۳ مگاپیکسلی پریسکوپ با بزرگ‌نمایی دوبرابری استفاده شده است.

ظرفیت باتری ویوو ایکس ۶۰ به ۴،۳۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و تنها امکان سفارش نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم آن وجود دارد؛ اما کاربران می‌توانند ویوو ایکس ۶۰ را با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی انتخاب کنند. پیش‌خرید دو محصول جدید شرکت چینی ویوو از هم‌اکنون آغاز شده و انتظار می‌رود سری ویوو ایکس ۶۰ در ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار چین شود.

رندر رسمی ویوو ایکس 60

مدل استاندارد سری ویوو ایکس ۶۰ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی ۴۳۰ دلار و با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی ۴۷۰ دلار قیمت دارد. قیمت ویوو ایکس ۶۰ پرو نیز ۵۶۰ دلار است و هم‌زمان با نسخه‌ی استاندارد به بازار چین عرضه می‌شود؛ البته هنوز مشخص نیست ویوو برای عرضه‌ی جهانی محصولاتش برنامه‌ای دارد یا خیر.

در برخی گزارش‌ها، آمده است مدل دیگری نیز از خانواده‌ی ویوو ایکس ۶۰ به‌نام ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس وجود دارد که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است؛ اما شرکت چینی در مراسم رونمایی ایکس ۶۰ و ایکس ۶۰ پرو به آن اشاره‌ای نکرده و احتمالا زمان معرفی ایکس ۶۰ پرو پلاس را به سال ۲۰۲۱ سپرده است. گفته می‌شود مدل ایکس ۶۰ پرو پلاس نیز ژانویه‌ی ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات