شیائومی رسما اعلام کرد می 11 بدون شارژر در جعبه عرضه می‌شود

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی که اپل را به‌دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ مسخره کرده بود، رسما اعلام کرد گوشی می ۱۱ را بدون شارژر در جعبه عرضه می‌کند. به‌نظر می‌رسد تاریخ در حال تکرار‌شدن است.
تبلیغات

چند سال پیش، وقتی اپل جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را از گوشی‌های سری آیفون حذف کرد، برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی به‌سرعت اپل را مسخره کردند و جک ۳٫۵ میلی‌متری را یکی از مشخصه‌های مهم گوشی‌های هوشمند خود جلوه دادند. دیری نپایید که گوشی‌سازان اندرویدی پا جای ‌پای اپل گذاشتند و جک هدفون را از دستگاه‌هایشان حذف کردند. از قرار معلوم، تاریخ دوباره تکرار می‌شود. اپل چند ماه پیش، گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را در مراسمی آنلاین رونمایی کرد. در‌کنار تراشه‌ی پنج‌نانومتری A14 Bionic و تخت‌شدن لبه‌های کناری و...، یکی از نکات مهم‌ حذف شدن شارژر و هدفون از جعبه‌ی آن بود.

اپل اعلام کرد هدفون و شارژر درون جعبه‌ی گوشی باعث افزایش حجم زباله‌های الکترونیکی می‌شود؛ بااین‌حال، بررسی بیشتر نشان می‌دهد هدف اصلی اپل از حذف شارژر، افزایش درآمدزایی است. زمان زیادی از رونمایی آیفون ۱۲ نگذشته بود که سامسونگ و شیائومی با انتشار پست‌هایی در شبکه‌ی اجتماعی به اپل طعنه زدند. سامسونگ چند روز پیش، پستی را حذف کرد که در آن، اپل را به‌دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ مسخره کرده بود. کره‌ای‌ها با این کار قصد داشتند غیرمستقیم نشان دهند گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ قرار است بدون شارژر به بازار بیایند.

با اینکه شیائومی اپل را مسخره کرده بود، به‌نظر می‌رسد شرکت چینی قصد دارد مسیری مشابه کوپرتینونشین‌ها در پیش بگیرد. لی جون، مدیرعامل شیائومی، ساعاتی پیش رسما تأیید کرد در جعبه‌ی گوشی می ۱۱ (Xiaomi Mi 11) شارژر وجود ندارد. این گوشی ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۸ دی ۱۳۹۹) معرفی می‌شود. مدیرعامل شیائومی در بیانیه‌ای گفت حفاظت از محیط‌زیست دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی می ۱۱ است. لی جون افزود به‌خوبی می‌داند حذف شارژر از جعبه‌ی شیائومی می ۱۱ به‌مذاق بسیاری از مشتریان خوش نخواهد آمد.

افزون‌بر‌این، تصویری منتشر شده که جعبه‌ی شیائومی می ۱۱ را نشان می‌دهد. این جعبه نه‌تنها کوچک‌تر از جعبه‌ی گوشی‌هایی است که به‌همراه شارژر عرضه می‌شوند؛ بلکه تفاوت‌هایی ظاهری با جعبه‌های پیشین دارد و روی آن مشخصات فنی اصلی گوشی به‌چشم می‌خورد. از شواهد مشخص است می ۱۱ به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر سوپر AMOLED با استاندارد +HDR10 و اسپیکرِ تقویت‌شده‌ی هارمن کاردن (Harman Kardon) مجهز خواهد بود. 

جعبه شیائومی می ۱۱ / Xiaomi Mi 11 از نمای سه رخ

جعبه‌ی گوشی شیائومی می ۱۱

ویدئویی که مدیرعامل شیائومی با محوریت رونمایی جعبه‌ی می ۱۱ منتشر کرده، حاوی جمله‌ای چینی است که «در ۲۰۲۱، سَبُک بسته‌بندی کنید» ترجمه می‌شود. این عبارت غیرمستقیم اعلام می‌کند پس از می ۱۱، گوشی‌های دیگر شیائومی نیز بدون شارژر عرضه خواهند شد. حذف شارژر از جعبه‌ی می ۱۱ اتفاقی نبود که باعث شود زیاد متعجب شویم؛ چراکه به‌دفعات پیش آمده است صنعت موبایل در مسیری پیش برود که اپل تعیین کرده است. به‌نظر می‌رسد کم‌کم به دورانی می‌رسیم که هیچ موبایلی شارژر در جعبه نداشته باشد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی حذف شارژر از جعبه‌ی شیائومی می ۱۱ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات