نتایج رسمی بنچمارک سری شیائومی می 11 در گیک‌بنچ، منتشر شد

پنج‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
در نتایج بنچمارک گیک‌بنچ مشخص می‌شود که شیائومی می 11 با برخورداری از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ عملکردی بهتر از دستگاهی مجهز به تراشه کرین ۹۰۰۰ دارد.
تبلیغات

مدتی است شایعات مختلفی از پرچم‌داران نسل بعدی شیائومی می‌شنویم. شرکت چینی در نظر دارد ۲۸ دسامبر (۸ دی) رویدادی به‌صورت آنلاین برگزار و از دو مدل جدید سری شیائومی می ۱۱ رونمایی کند. ‌حال گزارشی در مورد سری می ۱۱ فضای مجازی را پر کرده است که شامل نسخه‌های آزمایش‌شده آن در بنچمارک گیک‌بنچ می‌شود.

آنچه گزارش اخیر را متمایز می‌سازد، انتشار آن توسط شیائومی است. در واقع شرکت چینی نتایج رسمی دو مدل سری می ۱۱ در بنچمارک را منتشر کرده که در ادامه مشاهده خواهیم کرد. مدل استاندارد این سری، شیائومی می ۱۱ نام دارد که مانند نسخه می ۱۱ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند.

در دو گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ و می ۱۱ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌شود که در واقع جدیدترین دستاورد شرکت کوالکام است. پرچم‌داران شیائومی توانسته‌اند در آزمون تک‌هسته‌ای به امتیاز ۱۱۳۵ و در آزمون چند‌هسته‌ای به امتیاز ۳۸۱۸ برسند. تراشه کرین ۹۰۰۰ در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۰۳ و در آزمون چندهسته‌ای امتیاز ۳۶۴۰ کسب کرده است. امتیاز تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در آزمون تک‌هسته‌ای به ۹۳۴ و در آزمون چندهسته‌ای به ۳۴۶۰ می‌رسد.

در مقایسه‌ای کوتاه می‌توان گفت عملکرد اسنپدراگون ۸۸۸ بهتر از کرین ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ است و  نسبت به این دو تراشه،  به گوشی هوشمند، توان محاسباتی بالاتری ارائه می‌دهد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری شیائومی می ۱۱ و می ۱۱ پرو می‌توان به برخورداری از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی Wi-Fi 6 اشاره کرد. استفاده از تکنولوژی 4K QAM به پرچم‌دار جدید شیائومی کمک می‌کند که ارتباط دستگاه با روتر بهبود یابد و در پهنای باند تا سقف ۱۶۰ هرتز و نهایت سرعت ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه، قطع و وصل کمتری صورت بگیرد.

رسیدن به چنین ارقامی در شرایط واقعی بسیار سخت است؛ به‌خصوص که قابلیت Wi-Fi 6 بخشی از سخت‌افزار تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود. بااین‌حال شیائومی از لحاظ نرم‌افزاری می‌خواهد بهترین خدمات قابل ارائه را در اختیار کاربران قرار دهد.

تیزر شیائومی می 11

اضافه شدن ویژگی‌های سخت‌افزاری سبب خواهد شد قیمت سری شیائومی می ۱۱ نسبت به نسل پیشین افزایش یابد. شایعات نیز به این موضوع اشاره دارند و انتظار می‌رود قیمت پایه مدل استاندارد سری شیائومی می ۱۱ از ۷۰۰ دلار شروع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات