احتمال پشتیبانی آیفون ۱۳ از استاندارد وای فای 6E؛ منتظر آیفون SE جدید نباشید

یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعات، آیفون ۱۳ با استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی از باند ۶ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد و نسل جدید آیفون SE در آینده‌ی نزدیک رونمایی نخواهد شد.
تبلیغات

زمان زیادی از معرفی خانواده‌ی آیفون ۱۲ نمی‌گذارد و با معرفی آیفون ۱۳ ماه‌ها فاصله داریم؛ اما اولین شایعات از نسل بعدی گوشی‌های محبوب آیفون در حال انتشار است. در جدیدترین اطلاعات منتشرشده، تحلیلگران مؤسسه‌ی بارکلیز در گفت‌وگو با تعدادی از تأمین‌کنندگان زنجیره‌ی تأمین اپل، اطلاعات جدیدی از سری آیفون ۱۳ در میان گذاشته‌اند.

با استناد به گفته‌های تحلیل‌گران بارکلیز، مدل‌های آیفون ۱۳ ممکن است از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی کنند و احتمالا تولید انبوه این نوع تراشه را شرکت Skyworks بر عهده خواهد داشت. Wi-Fi 6E تمامی ویژگی و قابلیت‌های Wi-Fi 6، از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کم و سرعت بالای انتقال داده‌ را ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که Wi-Fi 6E به‌صورت گسترده از باند ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که در نتیجه، پهنای باند را افزایش می‌دهد و تداخل کمتری برای دستگاه مجهز به این تراشه ایجاد می‎کند. ویجی ناگراجان، مدیرعامل شرکت برودکام، در این باره می‌گوید:

باند ۶ گیگاهرتز شاید مهم‌ترین مزیت برای کاربران Wi-Fi در ۲۰ سال گذشته باشد. این طول موج Wi-Fi برای کاربران گوشی‌ هوشمند، دستگاه‌های AR و VR و پوشیدنی‌هایی که حتی هنوز اختراع نکرده‌ایم، تجربه‌ی جدیدی به ارمغان می‌آورد.

مدتی پیش، جیانتی سرینیواسان، مدیرعامل سیسکو نیز با اذعان به ایجاد دوره‌ای جدید برای استاندارد وای‌فای، به این نکته اشاره کرد که رشد Wi-Fi به طول موج ۶ گیگاهرتز، امکان در دسترس بودن کانال‌های ۱۶۰ مگاهرتز اضافه را برای پهنای باند دستگاه‌هایی از جمله AR و VR تأمین خواهد کرد. در حال حاضر گوشی آیفون SE، آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ از باند۶ گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌کنند. تحلیلگران یادشده می‌گویند Cirrus Logic (تولید‌کننده‌ی تراشه) حداقل برای برخی از مدل‌های آیفون ۱۳ تراشه‌ی مبدل برق جدیدی خواهد ساخت که هنوز کارایی و مزیت آن‌ در هاله‌ای از ابهام است.

غول فناوری کوپرتینو فروردین سال جاری آیفون SE جدید را با طراحی شبیه آیفون ۸ و پردازنده‌ی قدرتمند A13 رونمایی کرد. با وجود شایعات قبلی مبنی ‌بر عرضه‌ی احتمالی مدل پلاس مجهز به نمایشگر ۵٫۵ تا ۶٫۱ اینچ در ابتدای سال آینده، تحلیل‌گران معتقدند اپل قصد ندارد در آینده‌ای نزدیک این گوشی را به‌روز کند و گفته می‌شود تاکنون هیچ بحثی در این باره با تأمین‌کنندگان صورت نگرفته است. ماه آوریل (فروردین)، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، مینگ-چی کو، اعلام کرد که آیفون SE جدید با نمایشگر بزرگ‌تر با تأخیر مواجه شده است و احتمالا در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد.

تحلیلگران بارکلیز اولین کسانی بودند که ادعا کردند اپل قصد دارد آداپتور شارژ را از جعبه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ حذف کند و همچنین آمدن قابلیت True Tone به آیفون ۸ و آیفون X، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و 3D Touch را برای اولین ‌بار گزارش دادند؛ از این‌رو آن‌ها سابقه‌ی درخشانی در ارائه‌ی اطلاعات جدید محصولات اپل دارند و می‌توان گفته‌های آن‌ها را به واقعیت نزدیک دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات