آیفون 6 اس از هواپیما بیرون افتاد و جان سالم به‌در برد

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
/ گوشی آیفون 6 اس که از ارتفاع دوهزارمتری از پنجره‌ی هواپیما بیرون افتاده بود، به‌طرز حیرت‌انگیزی جان سالم به‌در برد و دوربینش تمام مسیر را فیلم‌برداری کرد.
تبلیغات

افتادن گوشی موبایل از دست ممکن است برای هر کسی تجربه‌ی ترسناکی باشد؛ چرا‌که با تمام پیشرفت‌ها در تولید گوشی‌های هوشمند، این دستگاه‌های ارتباطی به‌شدت شکننده و آسیب‌پذیر هستند. حالا تصور کنید به‌جای ارتفاع یک یا دو متری، گوشی از پنجره‌ی هواپیما به بیرون پرتاب شود. احتمالا گوشی تکه‌تکه خواهد شد و امیدی به نجاتش نیست. این اتفاق دقیقا برای مستندساز برزیلی، ارنستو گالیوتو افتاد، با این تفاوت که آیفون 6 اس او از این سقوط جان سالم به‌در برد. نکته‌ی جالب‌تر این است که دوربین گوشی او تمام مسیر تا برخورد با زمین را فیلم گرفته بود. 

دوربین آیفون 6 اس تمام مسیر سقوط از هواپیما را فیلم‌برداری کرده است

این ماجرا زمانی پیش آمد که گالیوتو مشغول ضبط مستندی برفراز ساحلی در کابو فریو واقع در ریودوژانیرو بود. درحالی‌که گوشی آیفون 6 اس را تنها با یک دست بیرون از پنجره‌ی هواپیما نگه داشته بود تا از مناظر اطراف عکس بگیرد، باد شدیدی وزید و گوشی از دستش رها شد. 

این مستندساز گمان می‌کرد آیفونش را برای همیشه از دست داده است؛ اما وقتی اپلیکیشن Find My را اجرا کرد، متوجه شد گوشی هنوز روشن است و جایی وسط ساحل افتاده است. سپس، به محلی رفت که اپلیکیشن نشان می‌داد و آیفونش را تقریبا صحیح و سالم پیدا کرد. 

باور داشتم که پیدایش خواهم کرد. با خودم گفتم: «اگر درون آب نیفتاده باشد، پیدایش خواهیم کرد». اگر فقط از ارتفاع چندمتری پرتاب شده بود، شاید به سر کسی برخورد کند؛ ولی با آن ارتفاعی که داشتم پرواز می‌کردم (حدود دوهزار متر)، مطمئنا حادثه‌ی تراژیکی پیش می‌آمد. بااین تراژدی‌ای‌ در کار نبود و اتفاقا خیلی هم احساسی بود. 

با وجود سقوط از ارتفاع دوهزار‌متری، آیفون 6 اس گالیوتو فقط کمی خراشیده شده بود. محافظ دستگاه هم فقط کیس سیلیکونی معمولی و محافظ صفحه‌نمایش بود. به‌گفته‌ی مستندساز مذکور، این اتفاقی است که اگر برای کسی تعریف کنید، باور نخواهد کرد.

جالب است بدانید این اولین‌باری نیست که گوشی آیفون از هواپیما بیرون می‌افتاد و از سقوط جان سالم به‌در می‌برد. سال پیش هم گزارش شده بود عکاسی که بر‌فراز جنوب ایسلند در حال پرواز بود، گوشی آیفونش از دستش افتاد که اتفاقا آن هم 6 اس بود. او موفق شد سیزده بعد از این حادثه به گوشی‌اش برسد. شما کاربران زومیت نیز چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اید و گوشی آیفونتان از دستتان افتاده است؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات