الجی با استفاده از لنزهای سامسونگ دوربین پریسکوبی اپل را تأمین خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات منتشرشده، اپل سال ۲۰۲۲ از لنزهای سامسونگ در دوربین پریسکوپی آیفون و ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

اگر اخبار هفته‌ی گذشته را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید اپل قصد دارد گوشی‌های محبوب آیفون را در سال ۲۰۲۲ به دوربین پریسکوپی مجهز کند و به‌لطف این دوربین‌ها، بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری ارائه دهد. حال براساس گزارشی جدید، الجی با همکاری رقیب دیرینه‌اش، یعنی سامسونگ، وظیفه‌ی تأمین دوربین‌های پریسکوپی آیفون در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۲ را برعهده خواهند گرفت.

به‌گفته‌ی رسانه‌ی کره‌ای The Elec، اپل ممکن است از اجزا و قطعات ساخته‌شده‌ی سامسونگ برای ارائه‌ی لنزهای «تله‌فوتو تاشو» در برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ استفاده کند و بزرگ‌نمایی اپتیکال را بدون کاهش کیفیت تصاویر به میزان چشمگیری افزایش دهد. این گزارش ادعا می‌کند که زیرمجموعه‌ی سامسونگ، Electro-Mechanics، اجزایی مانند محرک‌ها و لنزها را به زیرمجموعه‌ی الجی، LG Innotek می‌فروشد و الجی نیز آن‌ها را برای استفاده در دوربین به اصطلاح پریسکوپی به اپل تحویل می‌دهد. به‌نوعی الجی واسطه‌ی میان سامسونگ و اپل خواهد بود و ظاهرا این حرکت از آسیب‌دیدن روابط تجاری اپل با الجی مانع می‌شود و مسائل مربوط به ثبت اختراع را برطرف می‌کند.

تابستان گذشته، مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصلات اپل، اولین‌بار پیش‌بینی کرد این فناوری در آیفون‌های ۲۰۲۲ استفاده خواهد شد. طبق گفته‌های او در آن زمان، دو شرکت Semco و Sunny Optical به‌ترتیب به‌عنوان بهترین تأمین‌کننده‌ی لنز کره‌ای و چینی تأمین لنزهای اپل، تأمین لنزهای مرتبط با دوربین پریسکوپی را برعهده خواهند گرفت.

دوربین‌های پریسکوپی با خم‌کردن نور این امکان را فراهم می‌کنند که گوشی بزرگ‌نمایی اپتیکال بیشتری ارائه دهد و طراحی لنزهای پریسکوپی به‌گونه‌ای است که باعث ضخامت ماژول دوربین نخواهد شد؛ اما باتوجه‌به ابعاد بزرگ آن، باید فضای کافی برای لنز فیزیکی دوربین‌های پریسکوپی ایجاد شود. برای یادآوری آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس به‌ترتیب به دوربین تله‌فوتو با توانایی بزرگ‌نمایی ۲ و ۲٫۵ برابری مجهز شده‌اند. این در حالی است که گوشی‌هایی مانند هواوی P40 پرو پلاس درمجموع بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری و سامسونگ در گلکسی اس ۲۰ اولترا بزرگ‌نمایی «اپتیکال هیبریدی» ۱۰ برابری ارائه می‌دهند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی استفاده از لنزهای سامسونگ برای ارائه دوربین پریسکوپی در آیفون‌های آینده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات