شروع آزمایش‌های گوشی تاشو اپل و احتمال عرضه‌ آن در سال ۲۰۲۲

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات منتشرشده، شرکت فاکسکان تولید و آزمایش آیفون‌های تاشو را به‌منظور عرضه در سال ۲۰۲۲ برعهده گرفته است.
تبلیغات

تاکنون، شرکت‌های متعددی مانند سامسونگ و هواوی و موتورولا گوشی‌های تاشو خود را روانه‌ی بازار کرده‌اند؛ اما باتوجه‌به مشکلات و قیمت گرانشان، با استقبال زیادی رو‌به‌رو نشدند. اپل، غول فناوری آمریکایی، نیز به ارائه‌ی پتنت‌ها و تحقیق و توسعه در آزمایشگاه‌های خود بسنده کرده است تا شاید محصولی کامل‌تر و موفق‌تر از رقبایش تولید و عرضه کند.

حال گزارش‌های ارائه‌شده از زنجیره تأمین اپل، ادعا می‌کنند که فاکسکان، شریک مونتاژ‌کننده‌ی محصولات اپل، در حال آزمایش آیفونی تاشو است و شاید این دستگاه‌ درنهایت تا سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. افزون‌براین، شایعات پیشین از سفارش صفحه‌نمایش‌های آیفون تاشو به سامسونگ حکایت می‌کردند. بااین‌اوصاف، ادعای جدید بیش از هر زمان دیگری رنگ واقعیت به‌خود گرفته است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، فاکسکان مشغول آزمایش آیفون تاشو با دو نوع صفحه‌نمایش میکرو LED و OLED است که درنهایت، اپل باتوجه‌به نیاز یکی از آن‌ها را برای محصول نهایی انتخاب می‌کند.

طرح مفهومی از گوشی تاشوی اپل

براساس گزارش‌های منتشرشده از China's United Daily، اپل از فاکسکان خواسته است صفحه‌نمایش و لولاهای آیفون تاشو را آزمایش کند. لولاها عنصر اصلی گوشی‌های تاشو هستند و طبق گزارش‌ها، تولید آن‌ها را چندین تأمین‌کننده به‌صورت مشترک برعهده گرفته‌اند؛ اما مونتاژ نهایی را فاکسکان انجام می‌دهد. گزارش‌های قبلی به زمان دقیق عرضه‌ی آیفون تاشو اشاره‌ای نمی‌کردند؛ بااین‌حال، یونایتد دیلی‌نیوز براساس اطلاعات منابع زنجیره تأمین، ادعا می‌کند که اپل اولین آیفون تاشو را از سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) به بازار عرضه می‌کند.

به‌گفته‌ی این نشریه، آزمایش‌های مربوط به صفحه‌نمایش‌ها و لولاهای تاشو برای لپ‌تاپ‌های معمولی مستلزم باز و بسته‌شدن آن‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ هزار بار است؛ درحالی‌که برای آیفون تاشو، فاکسکان این امر را بیش از ۱۰۰ هزار بار آزمایش می‌کند. گزارش جدید جزئیاتی از طراحی آیفون تاشو ارائه نمی‌دهد؛ بااین‌حال براساس گفته‌های جان پراسر، آیفون تاشو دستگاهی با دو صفحه‌نمایش جداگانه، مانند سرفیس دئو خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات