iFixit نتایج کالبدشکافی آیفون ۱۲ مینی را منتشر کرد

یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آیفون ۱۲ مینی / iPhone 12 Mini اپل در دست
بر اساس کالبدشکافی iFixit، اپل در آیفون ۱۲ مینی از آنتن‌های نامتقارن استفاده کرده است.
تبلیغات

روز گذشته iFixit به بررسی و کالبدشکافی‌ آیفون ۱۲ مینی پرداخت تا متوجه شویم کوچک‌ترین آیفونِ نه‌تنها امسال بلکه ۷ سال گذشته، چه تفاوت‌ها و چه شباهت‌هایی با برادران بزرگ‌تر خود دارد. پیش‌تر ifixit طی استریمی بلندمدت به بررسی موشکافانه‌ی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو پرداخته بود و بررسی‌ انجام‌شده از شباهت بسیار زیاد دو محصول به یکدیگر حکایت داشت.

آیفون‌های امسال نه‌تنها ازلحاظ ظاهری به هم شبیه هستند، بلکه سخت‌افزار و قطعات داخلی آن‌ها بسیار به ‌هم نزدیک است؛ طوری ‌که نمایشگر و باتری ۱۰٫۷۸ وات ساعتی آن‌ها را می‌توان با یکدیگر تعویض کرد. طی هفته‌ی گذشته آیفون ۱۲ پرو مکس و ۱۲ مینی دراختیار بعضی از کاربران قرار گرفت و به لطف آن، ویدئوهایی از کالبدشکافی هر دو گوشی در سطح اینترنت منتشر شد. حال iFixit به سراغ آیفون ۱۲ مینی رفته و آن را به‌صورت موشکافانه مورد بررسی قرار داده است.

برسی iFixit آیفون ۱۲ مینی

هر چهار مدل آیفون ۱۲ دارای اجزای داخلی بسیار مشابهی هستند؛ اما ازآنجاکه اندازه آن‌ها متفاوت است، چیدمان اجزای داخلی آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند و به‌وضوح می‌توان این مورد را در آیفون ۱۲ مینی مشاهده کرد.

برسی iFixit آیفون ۱۲ مینی

اولین تفاوت قابل توجهی که iFixit متوجه آن شده، مربوط به آنتن‌های نامتقارن استفاده‌شده در آیفون ۱۲ مینی است که احتمالا یک تصمیم مهندسی برای استفاده از آنتن‌ 5G در آن فضای کوچک است؛ زیرا در آن ابعاد کوچک امکان جای دادن آنتن‌های مشابه مدل‌های بزرگ‌تر وجود ندارد. iFixit می‌گوید:

آیفون ۱۲ مینی یک ویژگی جالب جدید به ارمغان می‌آورد؛ عدم تقارن [آنتن‌ها] افزایش یافته است. آیفون ۱۲ مینی برای داشتن آنتن‌های استاندارد به فضای بیشتری نیاز دارد.

ماژول دوربین آیفون ۱۲ مینی تقریبا مشابه آیفون ۱۲ معمولی است؛ اما برخلاف مدل بزرگ‌تر، فضای پلاستیکی اضافه - که اپل در آیفون ۱۲ تعبیه کرده است - ندارد و احتمالا به این دلیل است که آیفون ۱۲ از طرح مشابه آیفون ۱۲ پرو استفاده می‌کند و تنها حسگر لیدار (LiDAR) ندارد و بالطبع، اپل برای آزادسازی فضای مورد نیاز برای جای دادن قطعات در ابعاد کوچک آیفون ۱۲ مینی، قطعه‌ی پلاستیکی را حذف کرده است.  iFixit از اینکه اپل چگونه دوربین‌های بزرگی همانند سایر آیفون‌ها را در چنین گوشی کوچکی جای داده متعجب شده است و می‌گوید:

ما درواقع از حضور چنین دوربین‌های بزرگی در یک گوشی با این ابعاد شگفت‌زده شده‌ایم؛ البته این اقدام اپل ممکن است به شارژدهی بسیار کم منجر شود که می‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد.
برسی iFixit آیفون ۱۲ مینی

iFixit تأیید می‌کند که باتری آیفون ۱۲ مینی، ظرفیت بالاتری نسبت به باتری آیفون SEا۲۰۲۰ دارد و ظرفیت آن از ۶٫۹۷ به ۸٫۵۷ وات ساعت می‌رسد؛ بااین‌حال به‌مراتب ظرفیت کمتری نسبت به باتری ۱۰٫۷۸ واتی آیفون ۱۲ معمولی دارد. اپل ابعاد سایر قطعات آیفون ۱۲ مینی، از جمله موتور تپتیک (Taptic Engine) را نسبت به سایر آیفون‌ها کاهش داده است؛ اما بااین‌حال فضای زیادی برای باتری بزرگ‌تر وجود ندارد. iFixit در این مورد می‌گوید:

این مینی‌باتری شگفت‌آور، [ظرفیت] ۸٫۵۷ وات ساعتی در خود جای داده است که بیشتر از آیفون SEا۲۰۲۰ با باتری ۶٫۹۶ وات ساعتی است؛ اما قابل درک است که [از باتری] ۱۰٫۷۸ وات ساعتی آیفون ۱۲ استاندارد ضعیف‌تر است.

 به‌هرحال به‌زودی بررسی‌های بیشتری روی آیفون ۱۲ مینی انجام خواهد شد. برای یادآوری، آیفون ۱۲ مینی از روز گذشته (۲۴ آبان‌ماه) با قیمت ۶۹۹ دلار و سخت‌افزاری مانند آیفون ۱۲ استاندارد در ابعادی کوچک‌تر دردسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات