آستین مان: عکاسی با آیفون ۱۲ پرو در نور کم پیشرفتی چشمگیر است

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل ماه گذشته از خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲ رونمایی کرد. حال با عرضه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس و بررسی آن توسط عکاسان حرفه‌ای، تجربه‌ی عکاسی با آن راضی‌کننده به ‌نظر می‌رسد.
تبلیغات

عکاس حرفه‌ای، آستین مان (Austin Mann)، به‌تازگی آیفون ۱۲ پرو مکس را مورد بررسی قرار داده است و از عملکرد دوربین آن رضایت دارد. اپل ادعاهای بزرگی در مورد سیستم دوربین آیفون 12 پرو مکس مطرح کرده است و بررسی مان، جزئیات بیشتری درباره آنچه انتظار دارید ارائه می‌دهد.

مقایسه‌ی دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس

اپل در آیفون ۱۲ پرو مکس از یک حسگر بزرگ‌تر، لنز تله‌فوتو طولانی‌تر و فناوری جدید تثبیت‌کننده Sensor-shift بهره می‌برد. به‌گفته‌ی مان، بزرگ‌ترین پیشرفتی که با آیفون ۱۲ پرو اتفاق افتاده، عملکرد لنزهای عریض در صحنه‌های نیمه‌‌کم‌نور است.

بزرگ‌ترین پیشرفت آیفون ۱۲ پرو، عملکرد لنزهای عریض در صحنه‌های کم‌نور است

این امر، مهم‌ترین پیشرفتی است که در حین فیلم‌برداری (حسگر عریض ۲۶ میلی‌متر) در صحنه‌های نیمه‌کم‌نور مانند غروب آفتاب یا صحنه‌های شهری شبانه مشاهده می‌کنید؛ دوربین آیفون ۱۲ پرو در ثبت تصاویر در حالت نایت مود (Night Mode) به ۲ ثانیه زمان برای پردازش تصاویر نیاز دارد؛ درحالی‌که ۱۲ پرو مکس این کار را تنها در یک ثانیه انجام می‌دهد؛ بدان معنا که هنگام تصویربرداری در نور کم، زمان کمتری برای لرزش دوربین و حرکت سوژه باقی می‌ماند و تصاویر باکیفت‌تری ثبت می‌شود.

مان در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که آیفون ۱۲ پرو مکس از بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری استفاده می‌کند که نسبت به نسل گذشته عملکرد بهتری به ثبت می‌رساند. درحالی‌که لنز فوق عریض، امکان ثبت تصاویر گسترده‌تر را برای عکاسان فراهم می‌کند و تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۲٫۵ برابری، باعث می‌شود جزئیات بیشتری از سوژه‌های دورتر به ثبت برسد.

مقایسه‌ی دوربین آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس

در نهایت به ‌گفته‌ی مان، آیفون ۱۲ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو پیشرفت چشمگیری در ثبت بعضی صحنه‌های بسیار خاص ایجاد کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد با تمام پیشرفت‌های گفته‌شده، شکل و اندازه بزرگ ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو مکس با هر سلیقه‌ای جور درنمی‌آید. 

مان می‌گوید:

من از استفاده از فاصله کانونی اضافه‌ی تله فوتو و عملکرد آن در نور کم، بسیار لذت بردم؛ اما حساس می‌کنم در دست من زیادی [بزرگ] است و کار کردن با یک دست کار سختی به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین هنوز مشخص نیست کدام آیفون برای من مناسب‌تر است؛ آن‌چه من می‌دانم، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس نسبت به سال‌های گذشته جهش چشمگیری در قابلیت تصویربرداری هستند؛ بنابراین صرف ‌نظر از تصمیم شما در انتخاب مدل‌های امسال، می‌دانم از عکاسی با آیفون‌های جدید کاملا لذت خواهید برد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات