اولین اطلاعات آیفون 13 فاش شد

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت زیادی از معرفی پرچم‌دارهای جدید اپل یعنی سری آیفون ۱۲ نمی‌گذرد؛ بااین‌حال اولین اطلاعات غیررسمی از آیفون ۱۳ منتشر  شده است.
تبلیغات

افشاگری با نام کاربری Jiorīku، بخشی از ویژگی های آیفون 13 را فاش کرده است که انتظار می‌رفت در آیفون ۱۲ شاهد آن‌ها باشیم. به گفته‌ی این افشاگر، اولین جزئیات آیفون 13 شامل طراحی شبیه به آیفون ۱۲ همراه‌ با کناره‌های تخت و صیقلی از جنس فولاد ضد زنگ (برای مدل‌ پرو) و صفحه‌نمایش تخت است. جیوریکو همچنین به این نکته اشاره می‌کند که برخلاف شایعات گذشته، در اولین نمونه‌های آیفون ۱۳ حسگر اثر انگشت درون ‌صفحه‌نمایش تعبیه نشده است. با توجه ‌به اینکه تا معرفی آیفون ۱۳ زمان زیادی باقی ‌مانده است و شاهد اولین اطلاعات منتشرشده از آن هستیم، نباید تنها به آن اتکا کنیم.

از دیگر اطلاعات منتشرشده می‌توان به صفحه‌نمایش جدید LTPO OLED اشاره کرد که نرخ نوسازی آن بسته ‌به نیاز، از ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است که باعث می‌شود انرژی کمتری مصرف کند. تکنولوژی مورد بحث در اپل واچ‌ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا استفاده شده است. این احتمال نیز وجود دارد که در خانواده‌ی آیفون ۱۳ درگاه قدیمی لایتنینگ کنار گذاشته شود. البته از USB-C هم خبری نیست و احتمال دارد آیفون ۱۳ بدون هیچ درگاهی عرضه شود. اپل با معرفی شارژر جدید موسوم به مگ‌سیف به‌نوعی این شایعات را تأیید می‌کند؛ اما مشخص نیست این امر در آیفون ۱۳ اتفاق خواهد افتاد یا سری بعد از آن. در هر صورت به احتمال بسیار زیاد اپل به‌زودی مگ‌سیف را جایگزین پورت لایتنینگ خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات