وان پلاس نورد N10 5G و وان ‌پلاس نورد N100 معرفی شدند

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
وان‌پلاس امروز دو گوشی جدید به‌نام‌های وان‌ پلاس نورد N10 5G و وان پلاس نورد N100 را معرفی کرد. این گوشی‌های میان‌رده با تراشه اسنپدراگون راهی بازار می‌شوند.
تبلیغات

وان‌پلاس با ساخت گوشی وان پلاس‌ نورد نشان داد که تنها گوشی پرچم‌دار نمی‌سازد و قصد دارد سهمی هم در بازار گوشی‌های میان‌رده ازآنِ خود کند. حالا این شرکت با معرفی دو گوشی میان‌رده جدید نشان داد که به این بازار بسیار علاقه دارد و می‌خواهد محصولات بیشتری هم برای این بخش از بازار عرضه کند.

وان پلاس نورد N10 5G

گوشی وان پلاس نورد N10 5G گوشی میان‌رده جالبی به‌حساب می‌آید که ویژگی‌های مناسبی دارد. این گوشی به صفحه‌نمایش ۶٫۴۹ اینچی LCD با وضوح ۱۰۸۰+ مجهز شده که درمقایسه‌با مدل قبلی گوشی نورد، تفاوتی نکرده است. حسگر تشخیص اثرانگشت در قاب پشتی گوشی قرار دارد.

دوربین اصلی گوشی نورد ۱۰ مدل 5G از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و یک حسگر اولتراواید نیز آن را همراهی می‌کند. دو حسگر ماکرو و تشخیص عمق هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

دوربین جلو این تلفن همراه هوشمند در‌مقایسه‌با مدل قبلی تغییراتی شاهد بوده است. این دوبین ۱۶ مگاپیکسلی به‌صورت حفره‌ای کوچک روی صفحه‌نمایش دیده می‌شود. ناگفته نماند مدل قبلی گوشی نورد از دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی اولتراواید بهره می‌برد.

باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی وظیفه تأمین انرژی گوشی وان پلاس نورد N10 5G را برعهده دارد که ازطریق Warp Charge 30T شارژ می‌شود. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز شده که شباهت زیادی به تراشه اسنپدراگون 765G دارد. پردازنده قرارگرفته روی این تراشه از دو هسته Kryo 560 بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی آدرنو 919L آن را همراهی می‌کند. گفتنی است مودم X51 اسنپدراگون سبب می‌شود گوشی از شبکه 5G بهره‌مند شود.

موضوع مهم‌تر قیمت این گوشی است. گوشی وان‌پلاس نورد N10 5G به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز است و با قیمت ۳۵۰ دلار یا ۳۳۰ یورو راهی بازار می‌شود. برای مقایسه بد نیست به مدل قبلی گوشی نورد اشاره کنیم که ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داشت و با قیمت ۳۸۰ یورو راهی بازار شده بود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که حافظه ذخیره‌سازی گوشی N10 را می‌توان با کارت حافظه افزایش داد.

وان پلاس N100

دومین گوشی جدید وان پلاس، وان پلاس N100 نام دارد که از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی با قیمت ۱۸۰ یورو یا ۲۰۰ پوند راهی بازار می‌شود و جزو محصولات پایین‌رده قرار می‌گیرد. ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است؛ بااین‌حال ظرفیت حافظه داخلی را می‌توان با کارت حافظه microSD ارتقا داد.

وان پلاس N100 با تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ راهی بازار می‌شود. این تراشه ارزان‌قیمت با معماری ۱۱ نانومتری ساخته شده است و از هسته‌های Cortex-A73 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی قرارگرفته روی تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ هم آدرنو ۶۱۰ است.

گوشی وان پلاس N100 از صفحه‌نمایش ۶٫۵۲ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل بهره می‌برد. این وضوح کمی از وضوح تصویر ۷۲۰+ بیشتر است و به ۱۰۸۰+ هم نمی‌رسد. این گوشی نیز همانند مدل قبلی از بلندگوی استریو برخوردار و حسگر تشخیص اثرانگشت آن هم روی بدنه پشتی قرار گرفته است.

وان‌پلاس تمرکز خود را در ساخت N100 روی باتری گذاشته است؛ به‌گونه‌ای که آن را به باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده و برایش شارژر ۱۸ واتی هم در نظر گرفته شده است.

وان پلاس n10 5g

دوربین اصلی وان پلاس N100 از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است؛ البته دو دوربین دیگر آن را همراهی می‌کند: یکی برای عکس ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق.

هر دو گوشی N100 و N10 با سیستم‌عامل OxygenOS 10.5 راهی بازار می‌شوند. این سیستم‌عامل براساس اندروید ۱۰ ساخته شده؛ اما برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وان‌پلاس را به‌همراه دارد. این گوشی‌ها به‌زودی در اروپا و آمریکا عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات