هواوی با پتنت جدید به رقابت گلکسی Z Flip می‌رود

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی پتنتی با موضوع طراحی اولیه‌ی یک گوشی منعطف جدید از هواوی منتشر شده است که شباهت بسیاری به گلکسی Z Flip سامسونگ دارد.
تبلیغات

مدت نسبتا زیادی است که گوشی‌های منعطف جای خود را میان دیگر انواع تلفن هوشمند پیدا کرده‌اند و تاکنون، شرکت‌های مختلف از دستگاه‌های منعطف متنوعی رونمایی کرده‌اند. سامسونگ، هواوی و موتورولا اولین شرکت‌هایی هستند که به‌طور جدی تصمیم به ساخت این محصول گرفتند و پس از مدتی نمونه‌های واقعی آن را وارد بازار کردند.

تاکنون شرکت‌ها دو نوع طرح اصلی برای گوشی‌های منعطف معرفی کرده‌اند. بعضی دستگاه‌ها به‌صورت عمودی و دیگر گزینه‌ها به‌صورت افقی خم می‌شوند. از اولین شرکت‌هایی که طراحی گوشی هوشمند منعطف با لولای افقی را وارد بازار کرد می‌توان موتورولا را نام برد که با گوشی Razr توانست مدل دستگاه‌های تاشو را تغییر دهد. اکنون گزارش جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که از یک دستگاه جدید هواوی با همین طراحی خبر می‌دهد.

ما هنوز منتظر نسل بعدی خانواده Mate Xs هستیم؛ اما هواوی به‌ نظر در حال بررسی حالت‌های ممکن دیگر برای ساخت گوشی‌ هوشمند منعطفی است که بتواند با گلکسی Z Flip سامسونگ رقابت کند. طراحی تاشو در این نوع گوشی‌های هوشمند می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند؛ درنتیجه می‌توان از آن به‌عنوان یک مدل موفق تجاری یاد کرد. هواوی در ماه آوریل گذشته، یک پتنت جذاب از دستگاهی با این ویژگی طراحی و آن را در اداره مالکیت معنوی ملی چین ثبت کرده است.

پتنت گوشی منعطف هواوی

بارزترین تفاوت پتنت هواوی با سامسونگ گلکسی Z Flip در نمایشگر خارجی آن‌ها است

با نگاه کردن به تصویر منتشرشده از طراحی اولیه‌ی این دستگاه، شباهت بسیار زیاد آن به گلکسی Z Flip کاملا واضح به‌ نظر می‌رسد. البته یک تفاوت بارز بین طراحی این گوشی هوشمند با دستگاه منعطف سامسونگ وجود دارد؛

در پتنت هواوی، نمایشگر خارجی به طرز قابل توجهی بزرگ‌تر طراحی شده است و احتمالا از صفحه‌نمایش دستگاه سامسونگ که تنها اعلان‌ها و زمان را نشان می‌دهد، کارایی بیشتری خواهد داشت. این نمایشگر بخش اعظمی از قسمت بالایی دستگاه (مکانی که دوربین در آن قرار دارد) را به خود اختصاص داده است.

با کمی دقت در پتنت منتشرشده، متوجه می‌شویم دوربین سلفی برای دستگاه طراحی نشده است. درنتیجه به ‌نظر می‌رسد از دوربین اصلی برای گرفتن تصاویر سلفی استفاده شود. با این روش، دیگر نیازی نیست درون نمایشگر اصلی و منعطف دستگاه از بریدگی (حمناچ) برای قرارگیری دوربین سلفی استفاده شود.

هیج تصویری از حالت بسته‌ی این گوشی هوشمند از کنار وجود ندارد؛ درنتیجه ما نمی‌دانی آیا شرکت چینی مذکور قصد دارد بین دو بخش دستگاه هنگام بسته شدن کمی فضای خالی بگذارد یا قرار است آن‌ها کاملا روی هم منطبق شوند. عموما وجود این فضاهای خالی می‌تواند گوشی هوشمند منعطف را در آینده دچار مشکل کند.

البته به‌طور کلی باید این را در نظر داشت که تمام اطلاعات گفته‌شده تنها از روی یک پتنت است که شاید هیچ‌وقت به یک دستگاه واقعی تبدیل نشود؛ البته سامسونگ گلکسی فولد نیز روزی تنها یک طراحی اولیه بود اما اکنون در بیشتر بازارهای جهان یافت می‌شود. هنوز هیچ اطلاعات موثقی درباره‌ی ساخت یا عدم ساخت این پتنت وجود ندارد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی پتنت جدید هواوی چیست؟ آیا دوست دارید تلفن هوشمند شما دارای چنین ویژگی‌هایی باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات