هرآنچه از رویداد معرفی میت ۴۰ هواوی انتظار داریم

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی فردا گوشی میت ۴۰ را معرفی می‌کند؛ اما در این رویداد چه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد؟ در این مطلب نگاهی به محصولاتی داریم که منتظر رونمایی از آن‌ها در این رویداد هستیم.
تبلیغات

شرکت هواوی در تاریخ یک آبان‌ماه گوشی میت ۴۰ را معرفی خواهد کرد. این گوشی برخلاف سال‌های گذشته، به‌صورت انحصاری در کشور چین عرضه می‌شود و به ‌نظر می‌رسد اوایل سال ۲۰۲۱ در کشورهای دیگر عرضه خواهد شد. میت ۴۰ یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌های بازار خواهد بود که دوست دارید درباره آن بیشتر بدانید.

هواوی میت ۴۰ پرو

به ‌احتمال زیاد تمرکز این رویداد روی گوشی هواوی میت ۴۰ پرو خواهد بود. این گوشی از هرچه گوشی میت ۳۰ پرو ارائه داده بود، بهتر است؛ اما از سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کند.

بر اساس شایعات، میت ۴۰ پرو در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی راهی بازار می‌شود. مدل پایه این گوشی هوشمند، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مدل‌های دیگری با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم خواهد داشت. حافظه داخلی این تلفن همراه هوشمند را می‌توان با کارت حافظه نانو افزایش داد. گوشی جدید هواوی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 11 راهی بازار می‌شود و به هواوی مدیا سرویس مجهز شده است.

گوشی میت ۴۰ پرو صفحه‌نمایش ۶٫۷۶ اینچی با تراکم ۴۵۶ پیکسل بر هر اینچ دارد. دقت تصویر این گوشی به ۱۳۴۴ در ۲۷۷۲ پیکسل می‌رسد. هنوز نمی‌دانیم نرخ نوسازی صفحه‌نمایش این محصول چقدر خواهد بود؛ اما به ‌احتمال زیاد صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو لبه سمت چپ و راست صفحه‌نمایش خمیده است و به همین دلیل گوشی حاشیه‌ی بسیار کمی دارد.

دوربین‌های جدید

دوربین هواوی میت ۴۰ پرو

شایعات به مشخصات سخت‌افزاری دوربین گوشی میت ۴۰ پرو هم اشاره کرده‌اند. در برخی از این شایعات گفته شده که دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه لنزی با ساختار پریسکوپی (منشوری) و فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متر روی این گوشی قرار گرفته است. بر اساس شایعات جدیدتر، این حسگر ۱۲ مگاپیکسلی توانایی زوم ۵ برابر دارد.

حسگر اصلی دوربین میت ۴۰ پرو ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است که به حسگر لرزش‌گیر لیزری تصاویر مجهز شده است. این حسگر توانایی فیلم‌برداری با وضوح 8K دارد و فلش دوتایی LED و حسگر تشخیص نور امبینت روی آن قرار گرفته است تا بتواند رنگ‌ها را بهتر پردازش کند. دوربین سوم این گوشی حسگر ۲۰ مگاپیکسلی Ultrawide دارد که از دیافراگم f/1.8 برخوردار است و فوکوس خودکار دارد.

دوربین جلو هواوی میت ۴۰ پرو

یکی دیگر از تغییراتی که روی فوکوس لیزری این گوشی ایجاد شده، اضافه‌ شدن حسگر لیزری برای تشخیص عمق است. این ویژگی عملکرد فوکوس خودکار را بسیار بهتر می‌کند. حسگر تشخیص عمق در جلوی گوشی هم قرار گرفته است. دوربین جلو یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی دارد.

تراشه Kirin 9000 با مودم 5G داخلی

گوشی هواوی میت ۴۰ پرو به تراشه Kirin 9000 مجهز شده است؛ تراشه‌ای که با معماری ۵ نانومتری ساخته شده و مودم 5G داخل آن قرار گرفته است. پردازنده این تراشه از هسته‌ی Cortex-A77 با فرکانس ۳٫۱۳ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین سه هسته Cortex-A77 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز ‌روی آن قرار گرفته است. چهار هسته A55 با فرکانس ۲٫۰۴ گیگاهرتز هم روی پردازنده این تراشه دیده می‌شود. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته‌شده برای این تراشه Mali-G78 خواهد بود. نتایج اولیه بنچمارک تراشه Kirin 9000 از اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس بهتر بوده است.

شارژ سریع

شارژ سریع هواوی میت ۴۰ پرو

گوشی میت جدید با شارژ سریع ۶۵ وات راهی بازار می‌شود. این شارژر وظیفه شارژ کردن باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را به عهده دارد. میت ۴۰ پرو از شارژ سریع بی‌سیم و ویژگی شارژ برعکس بهره می‌برد؛ البته هنوز سرعت شارژ سریع بی‌سیم مشخص نشده است.

هواوی میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۳۰ پرو ای

این احتمال وجود دارد که هم‌زمان با میت ۴۰ پرو، گوشی هواوی میت ۴۰ معرفی شود. این مدل کمی در قسمت دوربین با مدل پرو متفاوت است و احتمال دارد پنل پشت گوشی چرمی باشد. بر اساس شایعات، دوربین میت ۴۰ پرو پلاس یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/4.4 و فاصله کانونی ۲۴۰ میلی‌متری دارد که می‌تواند تا ۱۰ برابر زوم کند. بعید نیست هواوی گوشی میت ۳۰ پرو ای را هم معرفی کند. هنوز درباره مشخصات این گوشی چیزی منتشر نشده است.

هواوی فری‌بادز استودیو

هدفون هواوی فری‌باذز استودیو

انتظار داریم هواوی محصول جدیدی به‌نام فری‌بادز استودیو معرفی کند؛ این محصول یک هدفون خواهد بود که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات