پتنت جدید سامسونگ گوشی‌هایی با طراحی منحصر‌به‌فرد و نمایشگر جداشونده از شاسی را نشان می‌دهد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا پتنتی از سامسونگ مشاهده شده که نشان می‌دهد این شرکت طراحی متفاوتی برای گوشی‌های بعدی‌اش در نظر گرفته است. گفته می‌شود هدف از این طراحی، ایجاد فضا برای افزایش صدای بلندگو است.
تبلیغات

نمایشگرهای منعطف طراحی‌های جالبی برای گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده‌اند و این موضوع را می‌توان در محصولات نوآورانه از گوشی‌های تاشو گرفته تا ساعت‌های هوشمند نوبیا آلفا مشاهده کرد. همچنین با وجود نمایشگرهای خم‌شونده، طراحی‌های نوآورانه‌ را در گوشی‌های هوشمند جدید شاهد خواهیم بود. درکنار این نوع نمایشگرها، سامسونگ برای پتنت جدیدی درخواست داده که یکی از رسانه‌ها آن را مشاهده کرده است. این پتنت حاکی از آن است که شرکت سازنده‌ی قابلیت جدیدی برای نمایشگر گوشی‌های بعدی‌اش در نظر دارد.

طراحی نمایشگر جداشونده گوشی‌های سامسونگ در پتنت

پتنت اخیر سامسونگ که رسانه‌ی LetGoDigital مشاهده کرده، جزئیاتی از طراحی آن را دراختیارمان قرار می‌دهد. در طراحی این گوشی، نمایشگر از شاسی جدا می‌شود و به‌گفته‌ی رسانه‌ی یادشده، هدف سامسونگ از این طراحی ایجاد فضایی برای افزایش صدای اسپیکر گوشی است. براساس آنچه در پتنت آمده، دو پنل پشتی و جلویی گوشی از هم جدا می‌شوند و اسپیکرها، میکروفون، دوربین سلفی و حسگرهای دیگر در حالت عادی بین دو پنل قرار می‌گیرند. اجزای یادشده به پنل جلویی متصل هستند و با جداشدن نمایشگر، از پنل پشتی مجزا می‌شوند.

مستقل‌شدن نمایشگر از پنل پشتی می‌تواند فضای بیشتری برای پخش صدای بلندگو در پنل پشتی ایجاد کند که درنتیجه، صدا بلندتر و باکیفیت‌تر می‌شود؛ درست مانند افزایش صدایی که با قراردادن گوشی در لیوان شیشه‌ای خالی ایجاد می‌شود.

سامسونگ در سند ثبت اختراع اخیر گفته است که مانند گلکسی فولد، برای طراحی نمایشگر گوشی جدید از پوشش پلاستیکی استفاده می‌کند. ناگفته نماند این شرکت کره‌ای گوشی‌های جدید گلکسی زد فولد ۲ را با نمایشگر شیشه‌ای عرضه می‌کند. البته درصورتی‌که گوشی‌های جدید سامسونگ با این طراحی به بازار عرضه شود، احتمالا شرکت سازنده نمایشگرهای پلاستیکی آن را به شیشه‌ای تغییر خواهد داد.

پتنت: گوشی‌های سامسونگ با نمایشگر جداشونده از شاسی

نکته‌ی جالب دیگر در طراحی گوشی در پتنت، استفاده از فریم مستطیلی است که به آیفون‌های جدید شباهت زیادی دارد. پیش‌ازاین، طراحی نمایشگرهای مسطح در گوشی‌های سامسونگ مانند گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی S20 FE را شاهد بودیم. با درنظرگرفتن طراحی دیده‌شده در پتنت، احتمال می‌رود سامسونگ طراحی محصولات آتی‌اش را با گوشه‌های گرد کنار بگذارد.

طراحی جدید با قابلیت نمایشگر جداشونده از شاسی گوشی، فعلا در حد پتنت است و تضمینی برای عرضه‌ی طراحی‌ این‌چنینی به بازار وجود ندارد. به‌هر‌حال نمونه‌ی مشاهده‌شده تحولی را نشان می‌دهد که نمایشگرهای منعطف در طراحی گوشی‌های آینده ایجاد می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات