فیلمبردار برنده اسکار از مزیت‌های دوربین آیفون ۱۲ پرو اپل می‌گوید

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
امانوئل لوبزکی، فیلمبردار برنده‌ی اسکار با سابقه‌ی کار در فیلم‌ The Revenant، ویدئویی اختصاصی با آیفون ۱۲ پرو ضبط کرده است که جذابیت زیادی دارد. او دوربین آیفون ۱۲ پرو را بسیار تحسین می‌کند.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین اخباری که اپل در جریان برگزاری رویداد Hi, Speed در ۲۲ مهرماه اعلام کرد، معرفی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو بود. اپل در رویداد مهم خود ادعا کرد آیفون ۱۲ پرو (و به ‌تبع آن، مدل پرو مکس) اولین و تنها گوشی هوشمندی است که به شما امکان می‌دهد ویدئوهای با استاندارد دالبی ویژن (Dolby Vision) را ضبط و ویرایش و تماشا و اشتراک‌گذاری کنید. بر اساس آنچه اپل می‌گوید، آیفون ۱۲ پرو نخستین گوشی هوشمندی است که می‌تواند ویدئوی 4K HDR Dolby Vision را با نرخ حداکثر ۶۰ فریم ‌بر ثانیه ضبط کند.

این گوشی و دوربینش به‌حدی پراهمیت است که امانوئل لوبزکی، از معروف‌ترین مدیران فیلم‌برداری، سراغ کار با آن رفته و ویدئویی ضبط کرده است. در جریان برگزاری رویداد Hi, Speed، اپل ویدئوی کوتاهی به‌نمایش درآورد که توسط امانوئل لوبزکی ازطریق آیفون ۱۲ پرو ضبط شده است. ویدئوی کوتاه یادشده همچون نسخه‌ی تغییریافته‌ی یکی از فیلم‌های ترنس مالیک (کارگردان آمریکایی و استاد فلسفه‌ی دانشگاه MIT) است. لوبزکی در ویدئوی ضبط‌شده با آیفون ۱۲ پرو به مزیت‌هایی که دوربین این گوشی پرچم‌دار ارائه می‌دهد اشاره می‌کند و در همین حین مجموعه‌ای از تصاویر جذابی که لوبزکی با آیفون ۱۲ پرو ثبت کرده است روی صفحه نشان داده می‌شوند. 

لوبزکی می‌گوید: «وقتی فیلم‌برداری را آغاز کردم مجبور بودم دوربینی بسیار گران‌قیمت اجاره کنم، فیلم خام بخرم، برای انجام فرآیندهای توسعه پول بدهم و تجهیزات ویژه برای ویرایش خریداری کنم. اکنون شما واقعا می‌توانید با یکی از این دستگاه‌ها بیرون بروید و فیلم بسازید. این آیفون مدل پرو به فیلمسازان سراسر دنیا امکان می‌دهد فیلم‌هایی بسازند که بدون داشتن گوشی مورد بحث، ساختنشان غیر ممکن است؛ زیرا بدون آیفون پرو، توانایی انجام این کار را ندارید و دلیل دیگر این است که دوربین‌ها بسیار سنگین و پیچیده هستند. معتقدم فیلمبردار برجسته‌ یا کارگردان برجسته‌ی بعدی هم‌اکنون فرایند ساخت فیلم با یکی از این دستگاه‌ها را آغاز کرده است.»

لوبزکی تاکنون هشت بار برای جایزه‌‌ی اسکار بهترین فیلم‌برداری نامزد و سه بار برنده شده است. جوایزی که لوبزکی از آکادمی اسکار دریافت کرد به‌دلیل فعالیتش در فیلم‌های معروف Gravity و Birdman و The Revenant به‌دست آمد. لوبزکی موفق شد سه جایزه‌ی اسکار در سه سال متوالی دریافت کند که اتفاقی بسیار بزرگ بود؛ تاکنون هیچ فیلم‌برداری نتوانسته است سه سال پیاپی جایزه‌ی اسکار بگیرد.

لوبزکی از سال ۲۰۱۷ و به‌طور دقیق‌تر پس از اکران فیلم Song to Song ترنس مالیک تصمیم گرفته است به خود استراحت بدهد و روی فیلم دیگری کار نکند. این فیلمبردار قرار است با فیلم جدید دیوید او. راسل که فعلا نامش را نمی‌دانیم به عرصه‌ی سینما بازگردد. در فیلم جدید دیوید او. راسل ستاره‌ی فیلم‌های American Hustle و The Fighter یعنی کریستین بیل حضور خواهد داشت. به‌همراه او مارگو رابی و جان دیوید واشنگتن نیز در فیلم حضور دارند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی کوتاهی را که لوبزکی با آیفون ۱۲ پرو ضبط کرده است مشاهده کنید:

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس جدیدترین پرچمداران اپل محسوب می‌شوند که از تراشه‌ی پنج نانومتری A14 Bionic و مجموعه‌دوربین سه‌گانه به‌همراه ماژول لایدار (LiDAR) و بدنه‌ای با لبه‌ی تخت استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مراسمی که اپل ۲۲ مهرماه برگزار کرد، می‌توانید مقاله‌ی جمع‌بندی آن را در زومیت بخوانید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات