فاکسکان با تمام توان مشغول تولید آیفون ۱۲ است

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
یک خبرگزاری چینی در گزارشی نوشت کارخانه‌ی تولید آیفون ۱۲ فاکسکان «به‌صورت ۲۴ ساعته» مشغول فعالیت است و کارگران موظف‌به اضافه‌کاری اجباری هستند و نباید به تعطیلات بروند.
تبلیغات

فرایند تولید آیفون ۱۲ (Apple iPhone 12) در کارخانه‌های فاکسکان با حداکثر ظرفیتِ ممکن در حال انجام است. آن‌طور که برخی منابع مورداعتماد اعلام می‌کنند، تولید آیفون‌های جدید به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه در حال انجام است تا اپل بتواند این گوشی‌ها را طبق برنامه‌ریزی خود به بازار عرضه کند و مشکل کمبود پیش نیاید. منابع می‌گویند فاکسکان کارگران را به «اضافه‌کاری اجباری» مجبور کرده. به‌علاوه گفته می‌شود فاکسکان از کارمندان خود خواسته تعطیلات رسمی هشت روزه‌ای را که از ۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۱۳۹۹) آغاز می‌شود، فراموش کنند. 

گزارش مربوط به تولید آیفون ۱۲ در کارخانه فاکسکان که نخستین بار توسط رسانه‌ی South China Morning Post اعلام شد می‌گوید یکی از کارمندان شرکت با نام ونگ گوفنگ مدعی شده اضافه‌کاری کارگران فاکسکان از تابستان افزایش پیدا کرده و اکثر کارگران صرفا اجازه داشتند در هر ماه چهار روز را مرخصی بگیرند. South China Morning Post از زبان کارمند ۳۳ ساله‌ی فاکسکان که چهار سال است در این شرکت کار می‌کند، می‌نویسد: «می‌توانید با کار در کارخانه‌ی فاکسکان بین ۵٬۰۰۰ تا ۶٬۰۰۰ یوآن (۸۸۰ دلار آمریکا) در ماه درآمد کسب کنید؛ به‌علاوه اگر برای بیش از ۹۰ روز در کارخانه کار کنید پاداش‌هایی ویژه دریافت خواهید کرد».

South China Morning Post در بخشی دیگر از گزارش خود می‌نویسد یکی از کارمندان فاکسکان با نام خانوادگی ما (Ma) گفته فاکسکان شیفت‌های شبانه را نیز آغاز کرده است و خطوط تولید به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند. این کارمند به South China Morning Post گفته: «به‌خاطر آیفون ۱۲، در چند هفته‌ی اخیر سرمان به‌شدت شلوغ بوده است». آیفون ۱۲ جدیدترین پرچم‌دار اپل است که احتمالا در ماه جاری معرفی می‌شود. 

گفته می‌شود فاکسکان به کسانی که به‌تازگی استخدام شده‌اند، تحت شرایطی خاص، پاداش‌های خوبی ارائه می‌دهد. South China Morning Post می‌نویسد واحد مونتاژ آیفون در کارخانه‌ی فاکسکان به تمامی کارگرانی که از ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) به بعد کارشان را آغاز کرده‌اند، درصورتی‌که به‌مدت حداقل ۹۰ روز در استخدام فاکسکان باشند و حداقل ۵۵ روز کار کنند، ۱۰٬۰۰۰ یوآن پاداش ارائه می‌دهد. این پاداش برای کسانی که از ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۵ مهر ۱۳۹۹) به‌بعد در فاکسکان استخدام شوند ۸٬۵۰۰ یوآن است. به‌علاوه تمامی کارکنان فعلی درصورتی‌که کارگری جدید به کارخانه معرفی کنند ۵۰۰ یوآن پاداش دریافت خواهند کرد.

در سال جاری میلادی، دو مناسبت پشت سر هم افتادند تا از یکم اکتبر یعنی دهم مهرماه به‌بعد، به‌مدت هشت روز تعطیلی رسمی اعلام شود. فاکسکان از کارگران خود خواسته است از این روزهای تعطیل استفاده نکنند و تمام‌وقت به کار خود ادامه دهند. یکی از کارمندان می‌گوید شماری از کارگران فاکسکان از بیشتر شدن حجم کاری به‌خاطر تولید آیفون ۱۲ خوشحال هستند؛ زیرا طبق قانون، کارگرانی که در سه روز اول این تعطیلات کار کنند سه برابر دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد. 

آن‌طور که شایعه‌ها اعلام می‌کنند، اپل در رویداد بعدی خود که قطعا فاصله‌ی زیادی تا آن نداریم چهار گوشی جدید با نخستین تراشه‌ی پنج نانومتری دنیا به‌نمایش خواهد گذاشت. در کنفرانس Time Flies به‌صورت غیرمستقیم به تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ۱۳۹۹) اشاره شده بود، اما درنهایت رویداد اپل در این تاریخ برگزار نشد.

جدیدترین شایعه‌ها اعلام می‌کنند اپل قصد دارد روز ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲ مهر ۱۳۹۹) کنفرانس آنلاین رونمایی گوشی‌های جدید خود را برگزار کند؛‌ از قرار معلوم به‌لطف فعالیت ۲۴ ساعته‌ی کارخانه‌ی فاکسکان، مشکلی در تأمین وجود ندارد و آیفون ۱۲ احتمالا ظرف دو هفته‌ی آینده به‌دست توزیع‌کنندگان خواهد رسید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات