اپل تولید گسترده تراشه جدیدش را از مدت‌ها قبل شروع کرده است؟

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد زودتر از زمانی‌که فکرش را می‌کردیم، باید منتظر رونمایی iPad Pro باشیم.
تبلیغات

در کنفرانس آنلاین اپل، تأیید شد که محصول جدید این شرکت، یعنی iPad Air، قرار است از جدیدترین تراشه‌ی خانواده‌ی A، یعنی A14، استفاده کند. این از ترانزیستورهای پنج‌نانومتری بهره‌مند است و بازدهی تقریبا دوبرابری درمقایسه‌با تراشه‌ی آخرین محصول اپل، یعنی iPad Pro دارد. حالا باتوجه‌به افشای اطلاعاتی به‌دست کاربری در توییتر، به‌نظر می‌رسد که کمتر از یک ماه پیش، اپل تولید گسترده تراشه‌های جدید خود، یعنی AX14 را آغاز کرده است که این تراشه‌ها هم از ترانزیستورهای پنج‌نانومتری بهره می‌برند. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، باید انتظار سخت‌افزار جدید و قدرتمندتری از اپل داشته باشیم.

باتوجه‌به شایعه‌ی تولید گسترده‌ی تراشه‌ی جدید اپل، یعنی AX14، به‌نظر می‌رسد باید شایعه‌ی دیگر، یعنی کارکردن اپل روی جدیدترین خانواده iPad Pro را نیز محتمل در نظر بگیریم. فاش‌کننده‌ی این اطلاعات که با نام Komya در توییتر فعالیت می‌کند، هنوز صحبتی از نمایشگر سخت‌افزار بعدی اپل نکرده است. ازآنجاکه هیچ‌گاه انتظار نداشتیم که دستگاه باریک و ‌نازکی همچون آیپد پرو اپل بتواند چنین عملکردی از خود به‌جا بگذارد، امکان دارد نسخه‌ی بعدی خانواده‌ی تبلت‌های Pro اپل از پنل‌های نمایشگر Mini-LED استفاده کند.

البته مدت‌ها پیش یکی از فعالان صنعت فناوری، مینگ-چی کو، اعلام کرده بود که در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰، جدیدترین آیپد پرو با تراشه‌ی AX14 و پنل‌های نمایشگر Mini-LED عرضه خواهد شد که علاوه‌بر عملکرد قدرتمند و سریع، از صفحه‌نمایش و کیفیت تصویر چشم‌نوازی برخوردار خواهد بود. 

اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، چه انتظاری از جدیدترین تراشه اپل داریم؟ باتوجه‌به ارزیابی عملکرد تراشه‌های قبلی این شرکت، مثل A12Z، A12X و A10X که همگی عالی ظاهر شده‌اند، انتظار می‌رود تراشه‌ی AX14 عملکرد به‌مراتب بهتری داشته باشد و با پردازنده‌های نسل نهم و Core i7 اینتل رقابت کند. باتوجه‌به سابقه‌ی اپل، انتظار می‌رود که این تراشه را در نوت‌بوک‌های اپل ببینیم و باتوجه‌به سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند این نوت‌بوک‌ها، عملکرد قوی‌تری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اپل را شاهد خواهیم بود.

حالا که این شایعه به حقیقت نزدیک‌تر شده است، احتمالا طولی نمی‌کشد که اپل جدیدترین محصول خانواده‌ی iPad Pro را رونمایی کند که به تراشه‌های AX14 با ترانزیستورهای پنج‌نانومتری مجهز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات