پتنت جدید هواوی به طراحی ظاهری میت ایکس 2 اشاره می‌کند

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در پتنت جدید هواوی می‌توان طراحی ظاهری میت ایکس ۲ را مشاهده کرد که برخورداری آن از دو صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد.
تبلیغات

اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهد که هواوی در عرضه پرچم‌داران نسل بعدی خود به مشکل خورده است و دلیل اصلی آن نیز تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده است. دولت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، شرکت هواوی را به سرقت اطلاعات شهروندان ایالات متحده و تحویل آن‌ها به دولت چین متهم کرد.

با وجود تحریم‌های گسترده که حتی بخش تولید تراشه هواوی یعنی شرکت‌های‌سیلیکون را نیز با مشکلات مختلفی درگیر کرد، به‌نظر می‌رسد شرکت چینی همچنان به طراحی و توسعه‌ی محصولات جدید ادامه خواهد داد. اخیرا اطلاعات پتنت ثبت‌شده‌ای متعلق به هواوی در فضای مجازی قرار گرفته که رسانه‌ها آن را منتسب به میت ایکس ۲ می‌دانند. در این پتنت که در آگوست ۲۰۱۹ به ثبت رسیده، گوشی هوشمندی مجهز به دو صفحه‌نمایش دیده می‌شود.

صفحه‌نمایش اول روی بدنه اصلی دستگاه قرار دارد و زمانی‌که میت ایکس ۲ به‌‌صورت گشوده درمی‌آید، کاربر به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر دسترسی خواهد داشت. چنین طراحی درواقع برخلاف طراحی است که در میت ایکس و ایکس اس مشاهده کردیم. درواقع صفحه‌نمایش میت ایکس و ایکس اس به‌سمت بیرون تا می‌شد؛ اما صفحه‌نمایش میت ایکس ۲ به‌سمت درون تا شده و در حالت عادی، صفحه‌نمایش ثانویه از دید کاربر پنهان خواهد بود.

استفاده از چنین طراحی سبب می‌شود که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر کمتر در معرض خطر خش برداشتن قرار گیرد؛ اما دستگاه از صفحه‌نمایشی کوچک‌تر برخوردار است تا کاربر برای انجام امور ساده نیازی به گشودن پیاپی گوشی هوشمند نداشته باشد.

در بالای صفحه‌نمایش کوچک‌تر، حفره‌ای در سمت چپ تعبیه‌شده تا میزبان دوربین سلفی با ماژول دوگانه باشد. پنل پشتی نیز میزبان ماژولی دوربین چهارگانه است. بااین‌حال، کاربر قادر به ثبت تصاویر سلفی در زمان گشودن صفحه‌نمایش نیست؛ زیرا هر دو دوربین سلفی و اصلی از دسترس کاربر خارج خواهند شد.

در هر صورت، چالشی که بر سر راه ساخت چنین محصولی قرار دارد، پیچیدگی طراحی آن نیست. درواقع شرکت چینی در گذشته نشان داد که قادر به طراحی و توسعه دستگاه‌هایی با چالش‌های بیشتری بوده است؛ اما آنچه شرکت چینی را به چالش کشیده، مشکل در ساخت تراشه‌های بالارده سری کرین عنوان می‌شود.

بااین‌حال، احتمال دارد که شرکت هواوی در پرچم‌داران بالارده خود از تراشه‌های اسنپدراگون ساخت شرکت کوالکام استفاده کند. درواقع با وجود اینکه گزارش‌هایی مبنی بر عدم استقبال دولت آمریکا از فروش تراشه‌های کوالکام به شرکت هواوی منتشر شد؛ اما اخیرا مشخص شده که مقام‌های آمریکایی، برای فروش تراشه‌های بالارده اسنپدراگون به شرکت چینی، چراغ سبز به کوالکام نشان داده‌اند.

در هر حال، جدا از چالش‌های موجود بر سر راه هواوی برای طراحی و ساخت میت ایکس ۲، آنچه در نوع خود بسیار جالب به‌نظر می‌رسد، استفاده از طراحی تاشو به‌سمت درون خواهد بود. نظر شما چیست؟ آیا هواوی در سری میت ایکس ۲ طراحی مدل‌های پیشین را کنار گذاشته و از طراحی نشان‌ داده‌شده در پتنت استفاده می‌کند؟ نظر خود را با دیگر اعضای زومیت در میان بگذارید.

پتنت هواوی میت ایکس 2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات