گوشی تاشو رویول فلکس پای 2 با برچسب قیمت ۱۵۰۰ دلاری رونمایی شد

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
از ویژگی‌های گوشی هوشمند تاشو رویول فلکس پای 2 می‌توان به مکانیزم لولاهای بهبودیافته و برخورداری از ماژول دوربین چهارگانه توانمند اشاره کرد.
تبلیغات

ماه فروردین، شرکتی چینی به‌نام رویول درکنار رونمایی صفحه‌نمایشی با فناوری منحصربه‌فرد، اطلاعاتی از گوشی هوشمند تاشو فلکس پای ۲ منتشر کرد. رویول اولین شرکتی بود که گوشی هوشمند تاشو معرفی کرد؛ اما به‌دلیل اینکه فعالیت این شرکت فقط به بازار چین محدود می‌شود، درمقایسه‌با رقبایش، ازجمله هواوی و شیائومی در بازار جهانی ناشناخته است.

درواقع، فلکس پای ۲ جانشینی برای گوشی تاشو شرکت رویول است که البته با ویژگی‌های بهتر، همچون مکانیزم بهبودیافته‌ی لولاها به بازار راه می‌یابد. برخی از مشخصات سخت‌افزاری رویول فلکس پای ۲ عبارت‌اند از:

  • تراشه: اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام
  • نوع حافظه‌ ذخیره ‌سازی: UFS 3.0
  • ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی
  • نوع حافظه‌ی رم: LPDDR5
  • ظرفیت حافظه رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
  • مشخصات صفحه‌نمایش در حالت گسترده: ۷/۸ اینچ با نسبت ابعاد ۴:۳ و رزولوشن 1440p
  • مشخصات صفحه‌نمایش در حالت تاشده: صفحه‌نمایش اول ۵/۵ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ و صفحه‌نمایش دیگر ۵/۴ اینچی واقع در پنل پشتی با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰
  • مشخصات دوربین: ماژول چهارگانه با ترتیب چینش عمودی و متشکل از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض با میدان دید ۱۱۶ درجه‌ای FoV، دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با f/1.9 و لنز ۶ پیکسلی و ابعاد حسگر ۱/۱.۷۲ اینچی و دوربین ۳۲ مگاپیکسلی ویژه‌ی ثبت تصاویر سلفی.
  • ظرفیت باتری و فناوری شارژ: باتری ۴،۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی با امکان شارژ سریع ۱۸ واتی QC 4.0
  • امکانات دیگر: پشتیبانی از شبکه‌های SA و NSA، بلوتوث ۵.۱، Wi-Fi 6، درگاه USB-C 3.1

در کنفرانس خبری ماه فروردین رویول، صفحه‌نمایش ویژگی اصلی محسوب می‌شد که شرکت چینی تمرکز ویژه‌ای روی آن برای معرفی فلکس پای ۲ کرده بود. درواقع، صفحه‌نمایش محصول جدید رویول به‌سمت بیرون تا می‌شود و درنتیجه، در حالت عادی (قرارگرفتن لولاها در زاویه‌ی ۱۸۰ درجه) گوشی هوشمندی مجهز به دو صفحه‌نمایش را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. در حالت گسترده نیز، با صفحه‌نمایشی با ابعاد نسبتا بزرگی روبه‌رو خواهیم بود.

مدل نقره ای گوشی تاشو رویول فلکس پای 2

شرکت رویول فناوری استفاده‌شده در صفحه‌نمایش فلکس پای ۲ را سیسیدا وینگ ۳ اس می‌نامد و مدعی است که صفحه‌نمایش حتی پس از ۱/۸ میلیون بار باز‌و‌بسته‌شدن همچنان به ‌فعالیت خود ادامه می‌دهد.

از دیگر مشخصات رویول فلکس پای ۲ می‌توان به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ اشاره کرد که رابط ‌کاربری WaterOS 2.0 روی آن سوار شده است. مقام‌های شرکت رویول هنگام رونمایی محصول جدیدشان، علاوه‌بر صفحه‌نمایش، تمرکز ویژه‌ای روی حالت استفاده چندمنظوره کرده بودند. 

رنگ طلایی گوشی تاشو رویول فلکس پای 2

باید در نظر گرفت که به گسترده‌ساختن گوشی برای ثبت تصاویر سلفی نیازی نیست. درواقع، کاربر می‌تواند با استفاده از صفحه‌نمایش موجود در پنل پشتی با استفاده از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی تصاویر سلفی را ثبت کند. این دوربین مختص ثبت تصاویر سلفی است.

ویول فلکس پای ۲ از ۲۵ سپتامبر (۴ مهر) در دو مدل و رنگ‌بندی‌های نقره‌ای و مشکی و طلایی راهی بازار چین می‌شوند. متأسفانه هنوز مشخص نیست که آیا شرکت چینی برنامه‌ای برای عرضه محصول جدید خود به بازار جهانی دارد. درهرصورت، قیمت مدل‌های گوشی هوشمند رویول به‌شرح زیر است:

  • مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۱،۴۷۰ دلار
  • مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۱،۷۰۰ دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات