ویدیوی تست مقاومت سرفیس دوئو و سرفیس اسلیم پن منتشر شد

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از یوتیوبرهای معروف حوزه‌ی فناوری یعنی JerryRigEverything اخیرا سرفیس دوئو و قلم لمسی سرفیس اسلیم پن را در آزمایش مقاومت موردبررسی قرار داده است.
تبلیغات

سرفیس دوئو (Microsoft Surface Duo)، گوشی دو نمایشگره‌ی مایکروسافت است که به‌خاطر فرم فاکتور خاصش موردتوجه قرار گرفته، اما یکی از نکات بسیار جالبی که درمورد این گوشی مایکروسافت می‌توان مطرح کرد، ضخامت آن است. سرفیس دوئو با وجود داشتن قطعات متعدد، ضخامت بسیار کمی دارد و حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. مایکروسافت سال‌ها تلاش کرد تا زبان طراحی دستگاه‌هایش را تغییر دهد و به راهکاری دست یابد تا با اتکا بر آن بتواند سرفیس دوئو را بسیار باریک بسازد و از لولای ۳۶۰ درجه‌ی مقاوم و ویژه در آن استفاده کند.

زک نیلسون، یکی از یوتیوبرهای محبوب حوزه‌ی فناوری است که با نام JerryRigEverything شناخته می‌شود و به‌طور معمول روی گوشی‌های هوشمند، آزمایش خراش و خم‌شدن انجام می‌دهد. زک نیلسون به‌تازگی ویدئوی آزمایش مقاومت سرفیس دوئو را منتشر کرده است تا بهتر با میزان مقاومت محصول‌ آشنا شویم.

اگر تاکنون محتواهای نیلسون را ندیده‌اید بهتر است بدانید او نه‌تنها آزمایش مقاومت انجام می‌دهد، بلکه به‌شکلی دقیق دستگاه‌ها را کالبدشکافی می‌کند. نیلسون دستگاه‌ها را در چند آزمایش موردبررسی قرار می‌دهد که شامل مقاومت دربرابر خراشیده‌شدن برای فهمیدن میزان سختی نمایشگر می‌شود. نیلسون به‌هنگام کالبدشکافی دستگاه‌ها، به‌شکلی خلاصه درون آن‌ها را با بعضی دستگاه‌های دیگر مقایسه می‌کند. نیلسون در ویدئوی سرفیس دوئو، سراغ دکمه‌های پلاستیکی محصول می‌رود، نمایشگر آن را خط می‌اندازد، با استفاده از فندک نمایشگرش را می‌سوزاند و سپس تلاش می‌کند آن را خم کند. 

در جریان آزمایش خم‌شدن، سرفیس دوئو به‌شکلی محسوس خم می‌شود و به‌حالت عادی بازنمی‌گردد. بنابراین گرچه باریک‌بودن سرفیس دوئو در نگاه اول بسیار جذاب است، اما این را هم باید در نظر بگیرید که باریک‌بودن باعث می‌شود مقاومت دستگاه در برابر خم شدن کاهش پیدا کند. به‌نظر می‌رسد لولای سرفیس دوئو میزان کلی مقاومت دستگاه را بالا برده است. نیلسون نتوانست در ویدئوی خود، سرفیس دوئو را از وسط به دو نصف تقسیم کند؛ بااین‌حال میزان خم‌شدگی سرفیس دوئو، درخورتوجه بود. 

ویدئوی زک نیلسون صرفا به سرفیس دوئو خلاصه نمی‌شود و او سراغ یکی از لوازم جانبی پرکاربرد محصول هم می‌رود. نیلسون در ویدئوی خود نگاهی به قلم لمسی سرفیس اسلیم پن (Surface Slim Pen) هم می‌اندازد و سپس سراغ آزمایش مقاومت می‌رود. او در ویدئو با تلاشی نسبتا ساده، قلم لمسی سرفیس پن را از وسط می‌شکند و سپس قطعاتش را بیرون می‌آورد و نگاهی به آن‌ها می‌اندازد. در ویدئوی زک نیلسون همچنین شاهد اشاره‌ای مختصر به Surface Bumper Case هستیم، البته نیلسون معتقد است که قاب‌های بهتری هم برای سرفیس دوئو پیدا می‌شوند.

تماشا در یوتیوب

سرفیس دوئو پس از سال‌ها، مایکروسافت را باری دیگر به صنعت گوشی‌های هوشمند برمی‌گرداند. این گوشی دونمایشگره که زمان زیادی از معرفی‌اش می‌گذرد، به‌تازگی وارد بازار شده و واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

سرفیس دوئو که برچسب قیمت ۱٬۳۹۹ دلاری را یدک می‌کشد، دو صفحه‌نمایش ۵٫۶ اینچ OLED با وضوح ۱٬۳۵۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۴:۳ دارد. در این گوشی از دوربین اصلی ۱۱ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/2.0 استفاده شده است. سرفیس دوئو همچنین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵،‌ ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی و باتری ۳٬۵۵۷ میلی‌آمپرساعتی دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ویدئوی زک نیلسون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات