گوشی جدید ال جی نمایشگر کشویی گسترش‌پذیر دارد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تیزر کوتاهی که ال‌جی پخش کرده است، به گوشی هوشمندی با نمایشگر کشویی گسترش‌پذیر اشاره می‌کند. دومین گوشی از پروژه‌ی اکسپلورر ال‌جی در آینده از راه می‌رسد.
تبلیغات

شب گذشته و پس از چند هفته انتظار، ال‌جی نخستین گوشی از پروژه‌ی اکسپلورر (Explorer Project) را معرفی کرد. گرچه دیشب تمام نگاه‌ها معطوف به ال‌جی وینگ شد، نکته‌ای که افراد کمی به آن توجه کردند، تیزر ویدئویی کوتاهی بود که در انتهای مراسم پخش شد و از تولید گوشی منحصربه‌فرد دیگر ال‌جی خبر می‌داد. جدیدترین گوشی مربوط به پروژه‌ی اکسپلورر ظاهرا از صفحه‌نمایشی «گسترش‌پذیر» برخوردار است. درواقع، طراحی گوشی به‌گونه‌ای است که با استفاده از مکانیسمی کشویی می‌توانید صفحه‌نمایش را گسترش دهید.

این تیزر ویدئویی را که نخستین‌بار رسانه‌ی سی‌نت مشاهده کرد، اطلاعات زیادی درباره‌ی دستگاه جدید ال‌جی دردسترس ما قرار نمی‌دهد. تیزر یادشده در زمان بسیار کوتاهی بخش کناری گوشی جدید ال‌جی را به‌تصویر می‌کشد که نمایشگرش به‌صورت کشویی بیرون می‌آید و سپس، دوباره به‌جای خود برمی‌گردد. به‌دنبال نمایش بخش کناری گوشی، عبارت «نفس خود را حبس کنید» (Hold Your Breath) و سپس، لوگو پروژه‌ی اکسپلورر ال‌جی روی صفحه ظاهر می‌شوند.

پیغامی که ال‌جی ازطریق این تیزر می‌خواهد به گوش ما برساند، واضح است: این شرکت کره‌ای به تولید گوشی هوشمندی فکر می‌کند که نمایشگر کشویی دارد و در آینده آن را عرضه می‌کند. این گوشی برخلاف وینگ، به یک نمایشگر مجهز خواهد بود. اگر ال‌جی واقعا بتواند این طراحی را در محصولی واقعی پیاده‌سازی کند، کاربرد زیادی خواهد داشت. این گوشی ال‌جی را خواهید توانست در جیب قرار دهید و در زمان نیاز، به نمایشگری بزرگ‌تر دسترسی پیدا کنید. 

در سال جاری میلادی، ال‌جی تغییر محسوسی در واحد تجاری موبایل خود اعمال کرد. تغییرات گسترده‌ی ال‌جی با معرفی گوشی ولوت آغاز شدند؛ جایی که شرکت کره‌ای از تغییر رویکرد برای نام‌گذاری محصولات خود خبر داد. سپس، ال‌جی پروژه‌ی جدیدی با نام اکسپلورر آغاز کرد که نخستین گوشی آن، ال‌جی وینگ است. پروژه‌ی اکسپلورر ال‌جی می‌کوشد نحوه‌ی تعامل ما با گوشی‌های هوشمند را دستخوش تغییر کند. به‌نظر می‌رسد ال‌جی با سرمایه‌گذاری هنگفت می‌خواهد توجهات زیادی را در بازار موبایل به‌سمت خود جلب کند.

ال‌جی وینگ فرم‌فاکتور منحصربه‌فرد و جدیدی دارد که گرچه در نگاه اول ممکن است نیاز به آن حس نشود، در‌هر‌صورت تلاشی تحسین‌برانگیز است که برای بهبود نوآوری در دنیای فناوری انجام می‌دهد. عرضه‌ی گوشی مجهز به نمایشگر کشویی گسترش‌پذیر‌ جدیدترین اقدام ال‌جی در همین زمینه خواهد بود. ال‌جی در توضیحات پروژه‌ی اکسپلورر اعلام کرد ازطریق آن قصد دارد «زندگی تازه‌ای به گوشی‌های هوشمند ببخشد». 

تصویر متحرک گوشی ال جی با نمایشگر گسترش پذیر کشویی / LG

گوشی‌های کشویی ایده‌ی کاملا جدیدی نیستند. ZTE اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد مشغول کار روی نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمندی است که مکانیسم کشویی دارد. تصاویری که از گوشی ZTE فاش شده بودند، نشان می‌دادند با محصولی انقلابی طرف هستیم؛ بااین‌حال، قطعا تبدیل‌کردن آن طرح به محصولی نهایی کار بسیار سختی است. تاکنون،  ZTE مدل نهایی گوشی‌اش را تولید و عرضه نکرده است و فکر نمی‌کنیم به‌ این ‌زودی‌ها چنین اتفاقی رخ دهد. آن‌طور‌که به‌نظر می‌رسد، ممکن است ال‌جی زودتر از ZTE بتواند به چنین هدف مهمی دست پیدا کند.

در گوشی هوشمند جدید ال‌جی، احتمالا صفحه‌نمایشی منعطف دورتادور محصول را خواهد پوشاند. تولید چنین دستگاهی به‌دست ال‌جی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که ال‌جی طبق اعلام رسمی‌اش، روی تلویزیون رول‌شدنی کار می‌کند. نحوه‌ی تاشدن نمایشگر منطعف در این دو محصول شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارد و به‌نظر می‌رسد ال‌جی در تلاش است از تجربیات خود برای تولید تلویزیون رول‌شدنی برای ساخت گوشی جدید پروژه‌ی اکسپلورر استفاده کند.

فعلا نمی‌دانیم که ال‌جی کِی جزئیات بیشتر مربوط به گوشی جدید خود را با رسانه‌ها در میان می‌گذارد؛ ولی آنچه دقیقا می‌دانیم، این است که ال‌جی برنامه‌های بسیار جاه‌طلبانه‌ای برای بازار موبایل در سر می‌پروراند و می‌خواهد درکنار گوشی‌های سنتی، گوشی‌های دیگری نیز با فرم‌فاکتورهای منحصربه‌فرد و دیده‌نشده معرفی و عرضه کند. حتی اگر در ابتدای مسیر از این گوشی‌های جدید استقبال زیادی نشود، بازهم تلاش‌های ال‌جی را تحسین می‌کنیم. به‌احتمال زیاد در سال جاری میلادی، از عرضه‌ی گوشی کشویی ال‌جی به بازار خبری نخواهد بود؛ بااین‌حال، احتمالا محصولی به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات