ال جی وینگ با نمایشگر چرخان معرفی شد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
برخورداری از تراشه‌ی اسنپدراگون 765G و دو نمایشگر با ابعاد ۶/۸ و ۳/۹ اینچ از ویژگی‌های گوشی هوشمند ال‌جی وینگ محسوب می‌شود.
تبلیغات

لحظاتی پیش، شرکت ال‌جی جدیدترین گوشی هوشمند خود به‌نام ال ‌جی وینگ (LG Wing) را رونمایی کرد. آنچه ال‌جی وینگ را از محصولات دیگر شرکت کره‌ای متمایز می‌سازد، برخورداری از نمایشگری چرخان است.

در حالت اولیه، نمایشگری با ابعاد ۶/۸ اینچ دراختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ اما می‌توان با استفاده از مکانیزم چرخشی که دو پنل جداگانه را به یکدیگر متصل کرده، به نمایشگر دوم به ابعاد ۳/۹ اینچ دسترسی پیدا کرد. آنچه دلیل اصلی متفاوت‌بودن ال‌جی وینگ با محصولات دیگر موجود در بازار می‌شود، امکان استفاده هم‌زمان از هر دو نمایشگر است.

ازنظر مشخصات سخت‌افزاری، نمایشگر اصلی به پنلی از نوع P-OLED FullVision با رزولوشن ۲،۴۶۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۲۰.۵:۹ مجهز است که درنتیجه، صفحه‌نمایشی کشیده را دراختیارمان قرار می‌دهد. چنین ابعاد و رزولوشنی سبب شده تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش اصلی به ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ برسد. از ویژگی‌های نمایشگر ثانویه نیز می‌توان به نسبت ابعاد ۱.۱۵:۱، رزولوشن ۱،۲۴۰ در ۱،۰۸۰، تراکم پیکسلی ۴۱۹ پیکسل در هر اینچ و پنل G-OLED اشاره کرد.

مشاهده ویدئو و پیام رسانی در ال جی وینگ / LG Wing

ال‌جی در مراسم رونمایی محصول جدید خود اعلام کرد که ال‌جی وینگ اولین محصول از پروژه‌ی کاوشگر به‌شمار می‌رود. پروژه‌ی کاوشگر درواقع چشم‌انداز شرکت کره‌ای به آینده گوشی‌های هوشمند است و با هدف کشف مفاهیم ناشناخته کاربردپذیری و تلاش برای گسترش صنعت تلفن‌های هوشمند شکل گرفته است.

چنین دیدگاهی از پروژه‌ی کاوشگر را می‌توان در نوع طراحی گوشی ال‌ جی وینگ مشاهده کرد. کاربر با چرخاندن ۹۰ درجه‌ای بخش جلویی دستگاه به صفحه‌نمایشی پنهان‌شده دست می‌یابد و از نمایشگر اصلی به‌صورت افقی می‌تواند استفاده کند. چنین ویژگی سبب می‌شود که امکان استفاده از دو اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان فراهم شود یا کاربر از صفحه‌نمایش ثانویه برای دسترسی به امکانات بیشتری از اپلیکیشن بازشده در نمایشگر اصلی استفاده کند.

پخش فیلم و تنظیمات مدیا در ال جی وینگ / LG Wing

سران ال‌جی در مثالی ساده به اپلیکیشن یوتیوب اشاره کرده‌اند. هنگام استفاده از اپلیکیشن یوتیوب، کاربر می‌تواند از صفحه‌ی اصلی ویدئوهای دلخواهش را تماشا و از صفحه‌نمایش ثانویه نیز برای جست‌وجو یا ارسال نظر در بخش نظرات استفاده کند. ال‌جی ویژگی نیز برای قفل، صفحه‌نمایش ثانویه در نظر گرفته است که تنها اعلانات مدنظر کاربر را نمایش دهد و لمس اتفاقی آن باعث کاهش لذت تجربه‌ی کاربری از ال‌جی وینگ نشود.

در بالای صفحه‌نمایش از جایگاهی برای دوربین سلفی به‌صورت بریدگی یا حفره خبری نیست؛ زیرا شرکت کره‌ای از مکانیزم دوربین سلفی کشویی در ال‌جی وینگ استفاده کرده است. روی ماژول، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که میدان ۷۹/۶ درجه‌ای دارد و از پیکسل‌هایی با ابعاد ۰/۸ میکرومتر و f/1.9 استفاده می‌کند.

در پنل پشتی نیز، ماژول دوربین سه‌گانه به‌چشم می‌خورد: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با میدان دید ۷۸ درجه و ابعاد پیکسل ۰/۸ میکرومتر و f/1.8؛ دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۷ درجه‌ای و ابعاد پیکسل ۱ میکرومتر و f/1.9؛ دوربین فوق‌عریض دیگر با ویژگی Big Pixel و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای و ابعاد پیکسل ۱/۴ میکرومتر و f/2.2.

مکانیزم چرخش گوشی ال جی وینگ / lg wing

سران شرکت ال‌جی توضیح داده‌اند که وینگ ازطریق دوربین سلفی و اصلی به‌صورت هم‌زمان یا Dual Recording می‌تواند ویدئو ضبط کند. نتایج این فیلم‌برداری در فایلی مستقل یا در دو فایل جداگانه با نسبت‌های ۱:۱ و ۱۶:۹ ذخیره می‌شوند. ال‌جی ویژگی جالبی نیز در‌زمینه‌ی فیلم‌برداری معرفی کرد. این ویژگی Gimbal Motion Camera نام دارد و اولین‌بار روی گوشی هوشمند استفاده می‌شود.

ویژگی Gimbal Motion Camera باعث می‌شود بدنه‌ی مجهز به صفحه‌نمایش ثانویه مانند دسته‌ای برای راحتی ضبط ویدئوها تبدیل شود. این ویژگی با کاهش میزان تأثیر برگرفته از لرزش دوربین به جلوگیری از افت کیفیت ویدئوها و تصاویر ثبت‌شده کمک شایانی می‌کند. علاوه‌بر‌آن، اپلیکیشن دوربین در صفحه‌نمایش دوم ویژگی‌های مختلفی برای تنظیمات حالت فیلم‌برداری یا عکاسی را به کاربر می‌دهد.

پشت و جلوی ال جی وینگ / LG Wing با رنگ مشکی و سفید و نمایشگر چرخیده
جلو و پشت ال جی وینگ / LG Wing با رنگ سفید و نمایشگر چرخیده
جلو و پشت ال جی وینگ / LG Wing با رنگ مشکی و نمایشگر چرخیده

گوشی هوشمند ال‌جی وینگ به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G و  مودم ایکس ۵۲ با قابلیت پشتیبانی از فناوری ارتباطات 5G مجهز شده است. شرکت کره‌ای برای محصول جدیدش ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی در نظر گرفته است؛ البته امکان افزایش میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی با استفاده از کارت‌های microSD تا دوترابایت وجود دارد.

پشت و جلوی ال جی وینگ / LG Wing با رنگ مشکی و سفید و نمایشگر چرخیده

محصول جدید ال‌جی مبتنی‌بر اندروید ۱۰ است و از باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که عمر مفیدی بیش از یک روز را با هربار شارژ کامل دراختیار کاربر قرار می‌دهد. ابعاد وینگ ۱۶۹/۵ در ۷۴/۵ میلی‌متر و ضخامتش ۱۰/۹ میلی‌متر است. استفاده از دو نمایشگر به‌همراه ویژگی‌های ذکرشده سبب شده است که وزن گوشی جدید ال‌جی به ۲۶۰ گرم برسد.

ال‌جی تمام تلاش خود را کرده است تا وینگ ازنظر طراحی و مواداولیه به‌کاررفته در ساخت آن دستگاهی پریمیوم باشد. مکانیزم کشویی دوربین سلفی به‌صورتی طراحی شده که اگر حسگر شتاب‌سنج دستگاه را در حالت سقوط تشخیص دهد، ماژول دوربین بسته می‌شود تا آسیب کمتری به وینگ وارد شود. برای مکانیزم چرخشی نمایشگرها نیز از لولاهای مجهز به ضربه‌گیر هیدرولیکی استفاده شده است که درنتیجه، فشار روی سازوکار چرخشی به‌حداقل برسد.

انتظار می‌رود ال‌جی وینگ در دو رنگ‌بندی خاکستری و آبی کم‌رنگ از ماه آینده‌ی میلادی ابتدا روانه‌ی بازار کره‌‌جنوبی و پس‌از‌آن بازارهای اروپایی و آمریکای‌شمالی شود. متأسفانه قیمت گوشی جدید شرکت کره‌ای هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات