ویدئو قاب پشتی آیفون 12 پرو اپل فاش شد

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از یوتیوبرهای نام آشنا، EverythingApplePro، ویدئویی از قاب پشتی آیفون ۱۲ پرو فاش کرده است تا نحوه‌ی چینش دوربین‌ها و دیگر جزئیات را به ما نشان دهد.
تبلیغات

طبق نوشته‌ی اکثر خبرگزاری‌های معتبر، تمامی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ اپل قرار است طراحی جدید با لبه‌های تخت، درست شبیه نسل جدید تبلت‌های سری آیپد پرو، داشته باشند. این زبان طراحی که منبع الهامش به آیفون ۴ برمی‌گردد، همواره تحسین کاربران برانگیخته است و به‌نظر می‌رسد اپل پس از سال‌ها، تصمیم گرفته استفاده از لبه‌ی خمیده در گوشی‌هایش را کنار بگذارد. با وجود انتشار شایعه‌های متعدد، تاکنون تصویری از آیفون‌های جدید ندیده‌ایم که بتوانیم آن‌ها را کاملا معتبر بدانیم. به‌تازگی ویدئو جدیدی یکی از یوتیوبرهای معروف با نام فلیپ کوروی، ملقب‌ به EverythingApplePro، در توییتر منتشر کرده است که قاب پشتی گوشی آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچ را به‌تصویر می‌کشد.

قاب پشتی گوشی جزئیات جدید زیادی درباره‌ی آیفون ۱۲ پرو دردسترس ما قرار نمی‌دهد؛ زیرا هیچ قطعه‌ای روی آن متصل نشده و صرفا با خود قاب طرف هستیم. بااین‌همه‌، اگر ویدئو منتشرشده قاب واقعی گوشی آیفون ۱۲ پرو را نشان دهد، می‌توانیم بهتر زبان طراحی گوشی را بهتر بفهمیم. نخستین مشخصه‌ی درخورتوجه در ویدئو فلیپ کوروی این است که بدنه‌ی آیفون ۱۲ پرو شباهتی بسیاری به آیفون ۱۱ پرو دارد و در آن، استفاده از لبه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ و شیشه‌ی مات در پنل پشتی را شاهد هستیم. این دو مشخصه با تمامی شایعه‌های اخیر هم‌خوانی دارند. 

در عقب قاب پشتی گوشی، دوربین‌های اصلی آیفون ۱۲ پرو با چینشی مشابه آیفون ۱۱ پرو به‌چشم می‌خورند. در پنل پشتی سه لنز به‌همراه فلاش LED دیده می‌شود و این اِلِمان‌ها را پیش‌تر در آیفون ۱۱ پرو هم دیده بودیم. بااین‌حال، آیفون ۱۲ پرو روزنه‌ی اضافه‌ای در برآمدگی دوربین دارد که قطعا محل قرارگیری اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) است. این اسکنر مستقیما در زیر دوربین فوق‌عریض جای دارد.

شایعه‌های منتشرشده درباره‌ی اسکنر لایدار آیفون ۱۲ اندکی بحث‌برانگیز بودند. طبق برخی از شایعه‌ها، مدل ۶٫۷ اینچی، یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max)، از اسکنر لایدار برخوردار است؛ اما ویدئو فاش‌شده نشان می‌دهد هر دو مدل پرو از آیفون‌های جدید قرار است این اسکنر را داشته باشند. 

جزئیات دیگری هم روی قاب پشتی آیفون ۱۲ پرو دیده می‌شود که از بین آن‌ها می‌توانیم به تغییر جایگاه درگاه سیم‌کارت اشاره کنیم. همچنین در لبه‌ی راست گوشی، بریدگی جدیدی به‌چشم می‌خورد که به‌احتمال زیاد آنتن مربوط به فناوری 5G است. درادامه، می‌توانید ویدئو منتشرشده‌ی EverythingApplePro را مشاهده کنید:

در اوایل سال جاری میلادی، رسانه‌ی 9to5Mac با بررسی دقیق کد نسخه‌ی بتای iOS 14 اعلام کرد که اپل فرایند کار روی دو مدل جدید از خانواده‌ی آیفون را آغاز کرده است که به اسکنر فراشکافت لایدار مجهز هستند. در همان زمان، این رسانه نام گوشی‌ها را آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس اعلام کرد.

انتظار می‌رود اپل در سال جاری میلادی درمجموع چهار گوشی را در قالب دو مدل معمولی و دو مدل پرو معرفی کند. اپل به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد بیست‌و‌پنجم شهریور با برگزاری رویدادی آنلاین، محصولات جدیدی به‌نمایش بگذارد.

با درنظرگرفتن دو موضوع، احتمال می‌دهیم که آیفون ۱۲ در این مراسم معرفی نشود: ۱. اپل از شعار Time Flies برای مراسم استفاده کرده و احتمالا با این کار قصد داشته غیرمستقیم اعلام کند که این مراسم با محوریت اپل ‌واچ برگزار می‌شود؛ ۲. اپل هنگام اعلام جدیدترین گزارش مالی خود گفت که آیفون‌های جدید چند هفته دیرتر از راه می‌رسند. با این اوصاف، پیش‌بینی ما این است که اپل در اواسط مهر رویداد جدیدی برگزار کند و سپس آیفون‌های جدید را دردسترس قرار دهد. 

گفته می‌شود که هر چهار گوشی جدید اپل به تراشه‌ی A14 Bionic مجهز هستند که برپایه‌ی لیتوگرافی پنج‌نانومتری تولید شده است. اگر شایعه‌ها حقیقت داشته باشند، اپل گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را بدون شارژر و هدفون سیمی در جعبه عرضه خواهد کرد تا درکنار کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل، میزان تولید زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد.

به‌علاوه گفته می‌شود خانواده‌ی آیفون ۱۲ قرار است کوچک‌ترین آیفون تمام‌صفحه (آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۵٫۴ اینچ) و بزرگ‌ترین آیفون تمام دوران‌ (آیفون ۱۲ پرو مکس با صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ) را دربر داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات