شارپ از چهار گوشی هوشمند جدید میان‌رده رونمایی کرد

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هرچهار مدل گوشی‌های هوشمند شارپ از تراشه‌ها‌ی اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند و گویا ابتدا راهی بازار ژاپن خواهند شد.
تبلیغات

برای مدتی فعالیت شرکت شارپ در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار کم‌رنگ شده بود؛ اما شرکت ژاپنی درنهایت از ۴ تلفن هوشمند رونمایی کرد که ۲ مدل از آن‌ها از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند. توانمندترین مدل از چهار گوشی هوشمند معرفی‌شده‌ی شارپ، «زیرو ۵ جی بیسیک» (Sharp Zero5G Basic) نام دارد که از صفحه‌نمایشی ۶/۴ اینچی با پنل اولد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش زیرو 5G بیسیک شارپ از HDR پشتیبانی می‌کند و قادر به ارائه‌ی رزولوشن +FHD است. حسگر اثرانگشت نیز با نمایشگر ادغام‌ شده و حسگرهای آن در انتهای صفحه‌نمایش کار گذاشته شده‌اند. محصول جدید شارپ از پردازنده‌ اسنپدراگون 765G قدرت می‌گیرد و ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره ‌سازی نیز آن را همراهی می‌کنند. درصورتی‌که مشخصات ذکرشده برایتان کافی نیست، مدلی با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی نیز از زیرو 5G بیسیک عرضه می‌شود.

رندر شارپ زیرو 5 جی بیسیک / Sharp Zero 5G Basic

در پنل پشتی گوشی مبتنی بر اندروید ۱۰ شارپ، ماژول دوربین سه‌گانه قرار دارد که دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.8، دوربین فوق‌عریض با میدان دید ۱۲۵ درجه‌ای و دوربین تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی سه‌برابری را دربرمی‌گیرد. برای ثبت تصاویر سلفی نیز دوربینی ۱۶٫۳ مگاپیکسلی در بریدگی درست بالای نمایشگر کار گذاشته شده است.

زیرو 5G بیسیک درست مانند سه مدل دیگر محصولات شارپ گواهی IP68/IPX5 را دریافت کرده است؛ بنابراین گوشی‌های هوشمند شارپ در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک مقاوم هستند. انرژی موردنیاز زیرو 5G بیسیک با باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود؛ اما متاسفانه اشاره‌ای به فناوری شارژ آن نشده و درواقع نمی‌دانیم با چه سرعتی باتری محصول جدید شارپ شارژ می‌شود.

رندر شارپ سنس 4 / Sharp Sense 4

محصول دوم، «شارپ سنس ۴» (Sharp Sense4) نام دارد که به نمایشگری ۵٫۸ اینچی با پنل IGZO و وضوح +FHD مجهز شده است. برخلاف زیرو 5G بیسیک، شارپ سنس ۴ از حسگر اسکنر اثرانگشت فیزیکی در انتهای نمایشگر استفاده می‌کند.

سنس ۴ از پردازنده‌ی اسنپدراگون 720G قدرت می‌گیرد که به‌گفته‌ی سران شارپ در مقایسه‌ با سنس ۳ دو برابر عملکرد بهتر ارائه می‌دهد. سنس ۳ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ استفاده می‌کرد. شارپ برای سنس ۴ رم ۴ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی را در نظر گرفته است.

در پنل پشتی شارپ سنس ۴ شاهد ماژول دوربینی سه‌گانه هستیم که دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.0، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۱ درجه‌ای و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با امکان بزرگ‌نمایی ۲ برابری را شامل می‌شود. در پنل جلویی نیز بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

شارپ برای محصول خود باتری با ظرفیت ۴۵۷۰ میلی‌آمپرساعت به کار گرفته و انتظار می‌رود سنس ۴ را در انتهای سال با رنگ‌بندی‌های مسی، نقره‌ای و مشکی راهی بازار کند.

رندر شارپ سنس 4 پلاس / Sharp Sense 4 Plus

درکنار شارپ سنس ۴، نسخه‌ی پلاس نیز معرفی شده که نمایشگری ۶٫۷ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. حسگر اثرانگشت در پنل پشتی و درست زیر ماژول دوربین قرار دارد. برای «شارپ سنس ۴ پلاس» (Sharp Sense4 Plus) نیز پردازنده‌ی اسنپدراگون 720G استفاده شده است که ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کنند.

ظرفیت باتری ۴۱۲۰ میلی‌آمپرساعتی سنس ۴ پلاس نسبت به نسخه‌ی استاندارد کمتر است. ماژول دوربین سه‌گانه‌ی موجود در پنل پشتی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.8، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۵ درجه‌ای و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر ماکرو و تشخیص میزان عمق در تصویر بهره می‌برد. برای دوربین سلفی نیز ماژولی دوگانه استفاده شده است که از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای تشخیص میزان عمق در تصویر تشکیل داده می‌شود.

رندر شارپ سنس 5 جی / Sharp Sense 5G

گوشی هوشمند چهارم، «شارپ سنس ۵ جی» (Sharp Sense 5G) نام دارد که درواقع مدلی از سنس ۴ با برخورداری از مودم 5G محسوب می‌شود. سنس 5G به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۰ به‌همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده؛ نکته‌ی جالب در مورد سنس ۵ جی شارپ مبتنی بودن آن بر اندروید ۱۱ است؛ اما سه محصول دیگر شارپ همراه‌با اندروید ۱۰ به دست مشتریان خواهند رسید.

سنس ۵ جی از نظر مشخصات سخت‌افزاری بسیار شبیه به سنس ۴ است و درواقع تنها پردازنده و مودم استفاده‌شده در آن تفاوت دارد؛ البته باید گفت که حافظه ذخیره‌سازی نیز از نوع UFS بوده و سرعت بالاتری نسبت به نوع استفاده‌شده در سنس ۴ دارد. انتظار می‌رود محصولات جدید شرکت شارپ در پاییز امسال روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات