گوشی های شیائومی به قابلیت ثبت ضربان قلب مجهز شدند

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در جدیدترین نسخه از اپلیکیشن Mi Health امکان پایش ضربان قلب را اضافه کرده است. این قابلیت از دوربین و فلاش گوشی هوشمند استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت‌هایی مثل سامسونگ پیش‌تر حسگرهای ویژه‌ای در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود قرار داده‌اند تا این دستگاه‌ها توانایی پایش ضربان قلب کاربر را پیدا کنند؛ بنابراین، امکان نظارت روی ضربان قلب موضوع جدیدی در دنیای گوشی‌های هوشمند نیست. شیائومی می‌گوید برای پایش ضربان قلب در گوشی‌های هوشمند، لزوما به حسگر مجزا نیاز ندارید.

اپلیکیشن Mi Health شیائومی (با Mi Fit اشتباه گرفته نشود) به‌تازگی به قابلیت جدیدی مجهز شده است که با اتکا بر آن می‌تواند ازطریق دوربین و فلاش گوشی هوشمند، ضربان قلب کاربر را ثبت کند. به‌منظور ثبت ضربان قلب خود، باید انگشتتان را به‌طور کامل روی دوربین و فلاش قرار دهید. از فلاش به‌منظور روشن‌کردن سطح پوست استفاده می‌شود و دوربین گوشی ضربان قلب شما را ثبت می‌کند.

اسکرین‌شات‌هایی که در زیر این پاراگراف می‌آیند، به‌شکلی واضح‌تر قابلیت جدید اپلیکیشن Mi Health شیائومی را نشان می‌دهند:

قابلیت ثبت ضربان قلب در گوشی شیائومی / Xiaomi

به‌منظور امتحان‌کردن این قابلیت، باید جدیدترین نسخه از اپلیکیشن Mi Health را اجرا کنید. پس از اجرای اپلیکیشن، روی بخش Heart Rate ضربه بزنید تا صفحه‌ی جدیدی باز شود. در این صفحه، گزینه‌ی موجود در بخش پایین سمت راست صفحه را انتخاب کنید. رسانه‌ی XDA-Developers در گزارشی می‌نویسد قابلیت پایش ضربان قلب در نسخه‌ی ۲٫۷٫۴ اپلیکیشن Mi Health دردسترس قرار دارد.

ظاهرا قابلیت جدید Mi Health هنوز به‌صورت گسترده برای همه‌ی گوشی‌ها دردسترس قرار نگرفته است. اگر تمایل دارید که به‌صورت متوالی ضربان قلب خود را پایش کنید، بهتر است سراغ تهیه‌ی دستبندهای تناسب اندام بروید. بااین‌همه، وجود قابلیت پایش ضربان قلب در گوشی‌های هوشمند بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی، اتفاق خوبی است و اگر این روش از دقت کافی برخودار باشد، می‌تواند مزیت‌های زیادی به‌همراه بیاورد. کسانی که تمایل دارند ازطریق گوشی ضربان قلب را اندازه بگیرند، بهتر است حتما قبل از انجام این کار، روی لنز دوربین را تمیز کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات