پتنت جدید شیائومی به دوربین سلفی با مکانیزم کشویی وی شکل اشاره می‌کند

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در پتنت جدید شیائومی می‌توان مشاهده کرد که امکان سوار شدن دوربین سلفی و دوربین اصلی روی مکانیزم کشویی وجود دارد.
تبلیغات

در میان سازندگان گوشی هوشمند باید گفت شیائومی ازجمله شرکت‌هایی است که طرفداران خود را با طراحی‌های جالب محصولات، شگفت‌زده می‌کند. درواقع شرکت چینی از تجربه‌ی طراحی‌های جدید باکی ندارد و تصاویر منتشرشده از پتنت جدید شیائومی، چنین موضوعی را تأیید می‌کند.

استفاده‌ی حداکثری صفحه‌نمایش از بدنه و طبیعتا کاهش میزان حاشیه‌های موجود در دورتادور نمایشگر سبب‌شده تا سازندگان گوشی‌های هوشمند از دوربین کشویی برای محصولات میان‌رده و دوربین سلفی مخفی‌شده در زیر نمایشگر نیز برای محصولات بالارده استفاده کنند. بااین‌حال، ترند جدیدی در میان سازندگان تلفن‌های هوشمند به راه افتاده تا دوربین سلفی دوگانه در محصولاتشان استفاده کنند.

در این میان، شیائومی نیز پتنتی ثبت کرده که نحوه‌ی استفاده از دوربین سلفی دوگانه با مکانیزم کشویی را به نمایش می‌گذارد. شرکت چینی برای دوربین سلفی با ماژول دوگانه از طراحی «وی شکل» یا «گوش خرگوشی» استفاده کرده است که دوربینی روی هر سطح از مکانیزم کشویی قرار می‌گیرد.

در توضیحات پتنت اشاره می‌شود که مکانیزم کشویی در زاویه‌ای خاص باز و بسته می‌شود و همچنین از مکانیزم می‌توان برای قرار گرفتن دوربین سلفی و دوربین اصلی استفاده کرد. چنین مکانیزمی نه‌تنها نیاز به وجود حفره یا بریدگی در بالای نمایشگر برای قرار گرفتن دوربین سلفی را از بین می‌برد، بلکه با سوار شدن دوربین اصلی نیز نیازی به قرار گرفتن ماژول دوربین در پنل پشتی نخواهد بود.

استفاده از چنین مکانیزمی می‌تواند تغییرات جالبی را در محصولات موجود در بازار به وجود آورد. درحال‌حاضر ماژول دوربین در پنل پشتی از ضعیف‌ترین قسمت‌ها در برابر ضربات محسوب می‌شود و پنهان شدن دوربین‌ها در مکانیزم کشویی می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر صدمه دیدن ماژول دوربین بر اثر ضربات احتمالی کمک کند. امکان انتقال بخشی از حسگرهای ماژول دوربین اصلی به مکانیزم کشویی نیز وجود دارد؛ به‌نحوی‌که قسمتی برای قرار گرفتن فلش و برخی از حسگرها در پنل پشتی تعبیه شود و دوربین‌ها روی مکانیزم کشویی سوار شوند.

در هر صورت با اطمینان کامل نمی‌توان گفت که محصولی برگرفته از پتنت به‌ثبت‌ رسیده‌ی شیائومی به بازار عرضه خواهد شد یا خیر. بااین‌حال، دور از ذهن نیست که چنین اتفاقی رخ دهد؛ زیرا طراحی به‌نمایش درآمده در پتنت در نوع خود بسیار جالب است و می‌تواند راه‌حلی برای استفاده از دوربین سلفی دوگانه با مکانیزم کشویی در گوشی‌های هوشمند و حتی تبلت‌ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات