ویوو موفق‌به تولید پنل گوشی با قابلیت تغییررنگ شد

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ویوو در ویدئویی از ساخت پنل با توانایی تغییر رنگ برای گوشی‌های هوشمند خبر داد. این پنل از فناوری مبتنی‌بر الکتروکرومیسم استفاده می‌کند و احتمالا در Vivo S7 5G حضور می‌یابد.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند تلاش کردند پنل پشتی گوشی‌های خود را به رنگ‌های متنوع‌تر مزین کنند تا انواع سلایق را پوشش دهند. در همین راستا انواع رنگ‌های گرادیانی را دیده‌ایم. برخی شرکت‌ها پنل پشتی گوشی خود را به چرم گیاهی مجهز کردند که جلوه‌ی متفاوت و زیبایی داشت، حتی در برخی موارد دیدیم که پنل پشتی گوشی کاملا شفاف بود و قطعات داخلی دیده می‌شدند.

برخی شرکت‌ها تصمیم گرفتند در پنل پشتی گوشی خود از طلای ۲۴ عیار استفاده کنند و شماری دیگر از آن‌ها به طراحی‌های متفاوت‌تری روی آوردند. ویوو یکی از شرکت‌های چینی گوشی‌ساز است که گوشی‌های هوشمند متنوعی در بازار عرضه کرده. این شرکت با انتشار ویدئویی اعلام کرد که توانسته به روشی برای شخصی‌سازی پنل گوشی با هر رنگی که می‌خواهید، دست پیدا کند. 

فناوری مورداستفاده توسط ویوو، متکی‌بر الکتروکرومیسم است؛ الکتروکرومیسم نوعی پدیده به‌حساب می‌آید که به شیشه امکان می‌دهد به‌هنگام دریافت ولتاژ، رنگ یا میزان کدربودن خود را تغییر دهد. در ویدئوی زیر، یکی از مهندسین ویوو توضیح می‌دهد که فناوری موردبحث چگونه کار می‌کند. البته از آن‌جایی که صحبت‌های مهندس ویوو به زبان چینی مطرح می‌شود، نتوانستیم اطلاعات خاصی از آن دریافت کنیم. شیشه‌های الکتروکروماتیک که زیرشاخه‌ای از شیشه‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند مقوله‌ای جدید نیستند. پیش‌تر از این نوع شیشه‌ها در پنجره‌های هوشمند خودروها و ساختمان‌ها استفاده شده است. 

طرح مفهومی ویوو شامل دو ورقه‌ی شیشه‌ای و دو ورقه‌ی متشکل‌از الکترود شفاف است که روی هم قرار گرفته‌اند و در بین آن‌ها فیلم الکتروکروماتیک قرار گرفته. در این طرح مفهومی همچنین از قطعه‌ی رسانای یونی به‌همراه یک فیلم مخزنی یونی استفاده شده. در عمل هنگامی که ولتاژ پایین به این وسیله اعمال شود پایداری یون تغییر می‌کند تا نور ساطع‌شده تغییر یابد. در پی این اتفاق، نحوه‌ی خم شدن نور به‌هنگام عبور از فیلم EC نیز تغییر می‌کند تا درنهایت جلوه‌های رنگی متفاوت ایجاد شود.

ویدئویی که به‌تازگی فاش‌شده نشان می‌دهد پنل جدید ویوو در دنیای واقعی چگونه کار می‌کند. با نگاهی به نحوه‌ی چینش دوربین‌ها شکی نداریم که ویدئوی فاش‌شده متعلق‌به گوشی Vivo S7 5G است. البته ویوو به‌وضوح تلاش می‌کند استفاده از S7 5G را به‌عنوان گوشی آزمایشی برای این پروژه پنهان کند. فناوری تولیدشده توسط ویوو، کم‌مصرف است؛ بنابراین باعث کاهش عمر باتری دستگاه و داغ شدن گوشی نمی‌شود.

از آن‌جایی که ورقه‌ی الکتروکروماتیک ذاتا شفاف است می‌توانیم انتظار داشته باشیم که امکان دیدن اجزای داخلی گوشی جدید ویوو وجود داشته باشد؛ چیزی شبیه به آنچه پیش‌تر در Nubia Red Magic 5G و مدل ویژه‌ی می ۱۰ اولترا شیائومی دیده بودیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات