اندروید 10 برای نوکیا 2.1 و ردمی 8A دوال شیائومی عرضه شد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
HMD گلوبال برای نوکیا ۲.۱، نسخه تضعیف‌شده‌ی اندروید ۱۰ (Go Edition) را عرضه کرده است.
تبلیغات

انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی و سپس عرضه سیستم‌عامل جدید گوگل، اندروید ۱۱ باشیم. بااین‌حال، هنوز محصولات بسیاری در بازار موجود هستند که آپدیت اندروید ۱۰ را به دلایل مختلف دریافت نکرده‌اند. اصولا شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، محصولات بالارده را در اولویت عرضه به‌روزرسانی قرار داده و سپس برای محصولات میان‌رده پریمیوم آپدیت اندروید ۱۰ را عرضه می‌کنند.

محصولات پایین‌رده نیز در بیشتر مواقع در نظر گرفته نمی‌شوند. حال، اخباری به گوش می‌رسد که دو شرکت شیائومی و HMD گلوبال برای محصولات پایین‌رده خود به‌نام‌های نوکیا ۲.۱ و ردمی 8A دوال آپدیت اندروید ۱۰ را عرضه کرده‌اند. گوشی نوکیا ۲.۱ با نسخه‌ای تضعیف‌شده (Go Edition) اندروید ۸.۱ عرضه شد و سپس نسخه‌ی تضعیف‌شده‌ی اندروید ۹ را دریافت کرد.

محصول HMD گلوبال از تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ قدرت می‌گیرد و دارای ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره ‌سازی است. در مورد آپدیت باید گفت که نوکیا ۲.۱ نسخه کامل اندروید ۱۰ را دریافت نمی‌کند و درواقع برخی از ویژگی‌های آخرین سیستم‌عامل عرضه‌شده‌ی گوگل را نخواهد داشت. مقامات شرکت HMD گلوبال توضیح داده‌اند که نوکیا ۲.۱ برای ۱۰ درصد از کاربران آسیایی عرضه شده است و انتظار می‌رود از ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) دراختیار تمامی کاربران نوکیا ۲.۱ قرار گیرد.

گوشی شیائومی ردمی 8A دوال نسخه‌ای ویژه از ردمی 8A است که برای بازار هند در نظر گرفته شد. تفاوت اصلی دو نسخه نیز برخورداری ردمی 8A دوال از دوربینی دوگانه خلاصه می‌شود. هردو مدل از تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ به‌همراه ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر ردمی ۸ و ردمی ۸ ای به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت کرده‌اند و حال نوبت به نسخه ویژه ردمی ۸ ای دوال رسیده تا مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات