تیزر گلکسی M51 سامسونگ پخش شد

یک‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شعبه‌ی هند حساب توییتر سامسونگ به‌تازگی تیزری از گلکسی M51 منتشر کرده است. جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ چه مشخصاتی خواهد داشت؟
تبلیغات

سامسونگ چند سال پیش خانواده‌ی جدیدی از گوشی‌های هوشمند را با نام گلکسی M رونمایی کرد تا به‌طور ویژه بازار گوشی‌های اقتصادی را هدف قرار دهد. بااین‌حال هرچه زمان گذشت، شکاف بین خانواده‌ی گلکسی M و گلکسی A سامسونگ کاهش یافت و دستگاه‌های عضو خانواده‌ی گلکسی M نیز کم‌کم به‌سمت میان‌رده‌ها حرکت کردند. تاکنون، سامسونگ توانسته تعداد درخورتوجهی از گوشی‌های سری گلکسی M را در بازارهایی مثل هند بفروشد. سامسونگ استراتژی مشخصی برای صنعت موبایل دارد: عرضه‌ی گوشی‌های پرتعداد و عموما مشابه یکدیگر برای پوشش‌دادن انواع سلایق و بودجه‌ها. 

استراتژی سامسونگ به‌طور جدی در خانواده‌ی گلکسی M اجرا شده و این شرکت تنوع بسیاری از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده در قالب این خانواده دردسترس مخاطبان قرار داده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به گلکسی M31s و گلکسی M21s اشاره کنیم. از مدت‌ها پیش، شایعه‌های منتسب به مدل جدید گوشی‌های این خانواده با نام گلکسی ام ۵۱ (Samsung Galaxy M51) منتشر شد و به‌تازگی شعبه‌ی هند حساب کاربری رسمی سامسونگ در توییتر تیزر ویدئویی گوشی را پخش کرده است. این گوشی سامسونگ که به‌زودی معرفی می‌شود، قطعا اهمیت زیادی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های میان‌رده دارد؛ به‌ویژه برای بازارهایی مثل ایران. 

مدتی پیش، آمازون میکروسایتی برای گلکسی M51 ایجاد کرد. در این میکروسایت، اعلام شده بود که گوشی میان‌رده‌ی جدید سامسونگ به‌زودی معرفی می‌شود. براساس گزارشی که رسانه‌ی IANS منتشر کرده، سامسونگ قصد دارد گلکسی M51 را در دومین هفته‌ی سپتامبر ۲۰۲۰ رونمایی کند. همچنین، این گزارش ادعا می‌کند گلکسی M51 سامسونگ قرار است بین ۲۵،۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ روپیه (تقریبا ۳۴۱ تا ۴۱۰ دلار) قیمت داشته باشد. گلکسی M51 در این بازه‌ی قیمتی قرار است با گوشی‌هایی مثل وان‌پلاس نورد و ریلمی X3 اوپو مستقیما رقابت کند. 

سامسونگ روند انتشار جزئیات اولیه‌ی گلکسی M51 را ازطریق میکروسایت آمازون آغاز کرد. در این میکروسایت، کره‌ای تصویری دردسترس قرار دادند که پنل جلویی گلکسی M51 را به‌تصویر می‌کشید. این تصویر نشان می‌داد بخش بالایی صفحه‌نمایش گلکسی M51 از حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کند. درکنار این تصویر، سامسونگ به‌تازگی تیزر ۲۳ ثانیه‌ای گوشی گلکسی M51 را نیز منتشر کرده است تا کاربران را کم‌کم برای رونمایی نهایی گوشی آماده کند. این تیزر کوتاه امکان می‌دهد بهتر از قبل گوشی جدید را از زاویه‌های مختلف ببینیم.

طبق اعلام ویدئو رسمی سامسونگ، گلکسی M51 قرار است مجموعه‌دوربین چهارگانه در پنل پشتی داشته باشد. ازآنجاکه در پنل پشتی گوشی حسگر اثرانگشت خازنی به‌چشم نمی‌خورد، احتمال می‌دهیم گلکسی M51 از حسگر اثر‌انگشتِ یکپارچه با دکمه‌ی پاور یا حسگر اثر‌انگشت در زیر صفحه‌نمایش بهره‌مند باشد. همچنین، تیزر ویدئویی سامسونگ اعلام می‌کند که در میان‌رده‌ی جدید شرکت از تراشه‌ی سری اسنپدراگون شرکت کوالکام و صفحه‌نمایش سوپر AMOLED پلاس از نوع اینفینیتی O استفاده شده است.

مدتی پیش، یکی از رسانه‌های نزدیک‌ به سامسونگ به‌نام سم‌موبایل گزارشی منتشر و در آن، اعلام کرد گلکسی M51 قرار است صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ سوپر AMOLED پلاس با وضوح ۲،۴۰۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۴۲۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز داشته باشد. یکی از افشاگران صنعت موبایل می‌گوید سامسونگ در این گوشی میان‌رده از تراشه‌ی اسنپدراگون 730G استفاده کرده است. براساس ادعای سم‌موبایل، گوشی M51 از شش یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی برخوردار است که کاربر درصورت تمایل می‌تواند آن را ازطریق کارت میکرو SD تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهد. 

گفته می‌شود گلکسی M51 سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری One UI 2.0 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و باتری ۷،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات عرضه شود. طبق شایعه‌ها، مجموعه‌دوربین گلکسی M51 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سه دوربین ۱۲ و ۵ و ۵ مگاپیکسلی از نوع فوق‌عریض و عمق‌سنح و ماکرو تشکیل شده است. باتوجه‌به انتشار تیزر رسمی، احتمال می‌دهیم گلکسی M51 در روزهای آینده رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات