اکسپریا 5 مارک 2 سونی ۲۷ شهریور به‌طور رسمی معرفی می‌شود

جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
احتمال می‌رود که همراه‌با اکسپریا ۵ مارک ۲ سونی از نسخه جهانی اکسپریا ۸ لایت و نسخه ویژه اکسپریا وان مارک ۲ با ۱۲ گیگابایت حافظه رم نیز رونمایی شود.
تبلیغات

سونی تیزری منتشر کرده که طی آن به رونمایی از محصول جدیدی اشاره می‌کند. طبق اطلاعات منتشرشده در تیزر ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) طرفداران و علاقه‌مندان به محصولات شرکت ژاپنی با جدیدترین دستاورد سونی آشنا خواهند. باتوجه‌به اطلاعاتی که دراختیار داریم، سونی از گوشی هوشمند اکسپریا ۵ مارک ۲ رونمایی خواهد کرد؛ تلفن هوشمندی که برای مدتی می‌شود گزارش‌ها و شایعات مختلفی در مورد آن، فضای مجازی را پر کرده است.

روز گذشته اولین تصاویر رندرشده از اکسپریا ۵ مارک ۲ منتشر شد که برخورداری محصول جدید سونی از لنزهای *ZEISS T را تأیید می‌کرد. علاوه بر مورد ذکرشده، می‌توان در بالا و انتهای نمایشگر حاشیه‌ای دید که به‌صورت سنتی در محصولات سونی وجود دارد. اصولا در گوشی‌های هوشمند سعی می‌شود تا میزان حاشیه‌های دورتادور نمایشگر تا حد ممکن کاهش یابد؛ اما شرکت ژاپنی در کمتر مواردی راضی به ترک زبان طراحی خود برای محصولات سری اکسپریا شده است.

متاسفانه اطلاعات بسیار کمی در مورد مشخصات سخت‌افزاری گوشی سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ دراختیار داریم. بااین‌حال احتمال می‌رود که شباهت‌های فراوانی میان محصول معرفی‌نشده‌ی سونی با اکسپریا وان مارک ۲ مشاهده کنیم. شاید از تفاوت‌های دو گوشی هوشمند بتوان به حذف حسگر 3D ToF از اکسپریا ۵ مارک ۲ اشاره کرد.

زمان رونمایی از سونی اکسپریا 5 مارک 2

ابعاد نمایشگر اکسپریا ۵ مارک ۲ نیز نامشخص است؛ اما اکسپریا وان مارک ۲ مانند نسخه پیشین خود از نمایشگری با ابعاد ۶/۵ اینچ استفاده می‌کند. چنین موضوعی سبب شده تا حدس بزنیم که اکسپریا ۵ مارک ۲ نیز مانند نسخه پیشین خود از نمایشگری ۶/۱ اینچی بهره خواهد برد. در برخی گزارش‌ها اشاره شده که اکسپریا ۵ مارک ۲ از نمایشگری کوچک‌تر استفاده می‌کند؛ اما صحت چنین اطلاعاتی را نمی‌توان تأیید کرد.

در هر صورت، دور از ذهن به‌نظر می‌رسد که اکسپریا ۵ مارک ۲ از رزولوشن 4K برخوردار باشد و احتمالا نمایشگر محصول جدید سونی، رزولوشن FHD را به کاربران ارائه خواهد داد. درصدی از احتمالات نیز وجود دارد که اکسپریا ۵ مارک ۲ تنها محصولی نیست که سونی برای رونمایی آماده می‌کند. چندی پیش نسخه‌ای ویژه از اکسپریا وان مارک ۲ با ۱۲ گیگابایت حافظه رم رونمایی شد و پس از آن شاهد معرفی اکسپریا ۸ لایت بودیم. هردو گوشی هوشمند برای بازار ژاپن رونمایی شدند و حال احتمال دارد که شاهد رونمایی از نسخه جهانی محصولات ذکرشده باشیم.

مراسم رونمایی از اکسپریا ۵ مارک ۲ به‌صورت استریم ویدیویی برگزار می‌شود و زومیت، رونمایی از گوشی هوشمند جدید سونی را پوشش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات