تصاویری از کالبدشکافی سرفیس دوئو مایکروسافت منتشر شد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر منتشرشده از کالبدشکافی سرفیس دوئو مایکروسافت، ما را با مکانیزم تاشدن دستگاه و اجزای درونی آن آشناتر می‌سازد.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید، سرفیس دوئو درحال‌حاضر به حالت پیش‌فروش عرضه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۱،۴۰۰ دلار گوشی هوشمند اندرویدی مایکروسافت را در زمان عرضه (اواخر سال ۲۰۲۰) تحویل بگیرند. بااین‌حال، رسانه‌ی خبری CNET تصاویری از کالبدشکافی سرفیس دوئو منتشر کرده که اطلاعات جالبی از سخت‌افزار محصول عرضه‌نشده‌ی ردموندی‌ها دراختیارمان قرار می‌دهد.

برخلاف گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، سرفیس دوئو از لولاهای استانداردی استفاده می‌کند که مشابه با آن‌ها را می‌توان در لپ‌تاپ‌ها مشاهده کرد. درواقع، اگر معیار را مکانیزم لولاهای موجود در گوشی‌های هوشمند تاشوی موجود در بازار در نظر بگیریم، سرفیس دوئو را نمی‌توان گوشی تاشو خواند.

کالبدشکافی سرفیس دوئو

مایکروسافت به‌جای استفاده از طراحی‌های پیچیده، تلاش کرده تا سرفیس دوئو را تا حد ممکن ساده، کارآمد طراحی کند. با وجود اینکه سرفیس دوئو از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند و شاید سخت‌افزاری قدیمی‌تر نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشد؛ اما ویژگی‌های جالب آن ازجمله قلم استایلوس، باتری دو تکه‌ای و امکان مالتی‌تسکینگ حرفه‌ای با استفاده از دو نمایشگر سبب شده تا ارزش خرید محصول جدید ردموندی‌ها تا حد بسیار بالایی افزایش یابد.

کالبدشکافی سرفیس دوئو

در تصویر بالا، می‌توان باتری‌های سرفیس دوئو را مشاهده کرد که باتری بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتر در سمت چپ و باتری با ظرفیت کمتر نیز در سمت راست تصویر دیده می‌شود. این دو باتری به تراشه‌ای متصل هستند که وظیفه‌ی آن، مدیریت مصرف دو باتری است تا هم‌زمان شارژ یا تخلیه‌ی انرژی شوند. با درنظرگرفتن ظرفیت هر دو باتری، ظرفیت مجموع آن‌ها به ۳،۵۷۷ میلی‌آمپرساعت می‌رسد.

کالبدشکافی سرفیس دوئو

سرفیس دوئو از دو نمایشگر ۵/۶ اینچی با پنل OLED بهره می‌ببرد که نسبت ابعاد آن‌ها ۴ به ۳ است. نکته‌ی مهم درباره‌ی سرفیس دوئو، قابلیت انجام چند کار هم‌زمان یا مالتی‌تسکینگ محسوب می‌شود.

کالبدشکافی سرفیس دوئو

برخورداری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ به‌معنی بی‌بهره‌بودن سرفیس دوئو از مودمی است که با فناوری ارتباطات 5G سازگار باشد و دارندگان محصول جدید ردموندی‌ها باید با فناوری 4G سر کنند. شاید چنین امری نیز به دلایل مختلف باشد.

کالبدشکافی سرفیس دوئو

درواقع، مایکروسافت برای کاهش قیمت نهایی محصول، فشار کمتر به باتری‌ها، کاهش ضخامت دستگاه و... مجبور شده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ به‌جای اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات