اکسون 20 زد تی ای اولین گوشی مجهز به دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مقام‌های شرکت چینی زد تی ای تأیید کرده‌اند که گوشی هوشمند اکسون 20 5G به دوربین سلفی پنهان‌شده در زیر نمایشگر مجهز است.
تبلیغات

شاید در میان فناوری‌های معرفی‌شده برای گوشی‌های هوشمند، استفاده از دوربینی مخفی‌شده در پشت نمایشگر از فناوری‌های جاه‌طلبانه باشد. بااین‌حال، بسیاری از شرکت‌ها با اینکه اعلام کردند از چنین فناوری‌ای در محصولات نسل بعدی خود استفاده خواهند کرد، تاکنون تلفن هوشمندی با ویژگی ذکرشده به بازار عرضه نشده است.

درهرصورت به‌نظر می‌رسد که رویه در حال تغییر باشد؛‌ زیرا شرکت زد‌تی‌ای اعلام کرده است که محصول جدید این شرکت چینی، یعنی اکسون ۲۰ 5G، از این فناوری برخوردار خواهد بود. سران این شرکت چینی در کنفرانس خبری تأیید کردند اولین گوشی هوشمند با دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر را به بازار عرضه می‌کنند.

چنین اتفاقی تازگی ندارد؛ زیرا زد‌تی‌ای ازجمله شرکت‌هایی است که فناوری‌های نوین را زودتر از شرکت‌های دیگر در محصولات خود به‌کار می‌برد که می‌توان به استفاده از نمایشگری تاشو اشاره کرد. در گزارش‌ها اشاره شده است که شرکت VisionOX فناوری دوربین مخفی‌شده در پشت نمایشگر را دراختیار زدتی‌ای قرار داده و شرکت چینی نیز درصدد است محصولی برخوردار از این ویژگی را در مقیاس تولید انبوه به بازار عرضه کند.

تیزر رونمایی زد تی ای اکسون 20 5 جی / ZTE Axon 20 5G

چندی پیش، شرکت VisionOX اعلام کرد برای تولید انبوه نمایشگرهایی آماده می‌شود که امکان قراردادن دوربین در پشت آن‌ها وجود دارد. این نمایشگرها از پنل OLED استفاده می‌کنند و از ویژگی‌هایی مانند ساختار پیکسلی جدید و متریال‌های دارای شفافیت بسیار و چینش پیکسل‌ها به‌شکلی ویژه برخوردار هستند. این ویژگی‌ها ذکرشده درواقع کمک می‌کند دوربین مخفی‌شده در پشت نمایشگر تصاویری باکیفیت ثبت کند و با کمترین میزان افت هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری مواجه شود.

مسئولان زدتی‌ای نیز گفته‌اند که در آزمایش‌های انجام‌شده تفاوتی میان کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین‌های سلفی معمولی و دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر دیده نمی‌شود. گفتنی است انتظار می‌رود گوشی زد تی ‌ای اکسون ۲۰ 5G اول سپتامبر (یازدهم شهریور) رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات