جزئیات اولیه گوشی های میان‌رده بعدی وان پلاس فاش شد

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
مکس جی در همکاری با یکی از کانال‌های یوتیوب، ویدئو مفهومی دو گوشی جدید را منتشر و برخی جزئیات از آن‌ها فاش کرده است؛ ویدئوهایی که گفته می‌شود ‌به خانواده‌ی وان‌پلاس نورد تعلق دارند.
تبلیغات

وان‌پلاس به‌تازگی گوشی میان‌رده‌ی جدیدی با نام وان‌پلاس نورد (OnePlus Nord) رونمایی کرده است که مشخصات فنی جذابی دارد و با قیمت مناسب (به‌غیر از بازار ایران) عرضه می‌شود. در چند وقت اخیر، کارشناسان زیادی گوشی جدید وان‌پلاس را بررسی کرده و مدعی شده‌اند این دستگاه بسیاری از قابلیت‌های پرچم‌داران را با قیمتی کمتر از آن‌ها دردسترس مخاطب قرار می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، موبایلی باکیفیت است. پیش از معرفی رسمی گوشی نورد، وان‌پلاس گفت باردیگر به دنیای میان‌رده‌ها بازگشته و نورد قرار نیست تنها گوشی جدید این شرکت باشد. به‌دنبال عرضه‌ی وان‌پلاس نورد برخی منابع اعلام کردند این شرکت چینی محصولات دیگری نیز در صف معرفی دارد. 

وان‌پلاس نورد در بازار هند و اروپا عرضه شده و کاربران آمریکایی به آن دسترسی ندارند. مدتی پیش، کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس، گفت این شرکت می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک مدل متفاوتی از گوشی‌های خانواده‌ی نورد را برای بازار ایالات متحده رونمایی کند. در همین زمینه، به‌تازگی مکس جی، یکی از افشاگران صنعت موبایل، جزئیات مربوط به گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید وان‌پلاس را فاش کرده است که ظاهرا مخصوص بازار آمریکا هستند. براساس ادعاهای مکس جی، وان‌پلاس از مدتی پیش کار روی دو گوشی میان‌رده‌ی جدید را آغاز کرده و فعلا به‌صورت داخلی از آن‌ها با نام‌های Billie 1 و Billie 2 یاد می‌کند. 

مکس جی با کانال یوتیوب Concept Creator همکاری کرده است تا به ما نشان دهد طراحی ظاهری گوشی‌های جدید وان‌پلاس قرار است چگونه باشد. مکس جی می‌گوید آنچه در ویدئو زیر می‌بینید، براساس تخیلات او ساخته شده و اطلاعات دقیقی از زبان طراحی گوشی‌های جدید در دست ندارد. البته درهرصورت قطعا این گوشی‌ها شباهت ظاهری زیادی به وان‌پلاس نورد خواهند داشت. مکس جی از گوشی‌های جدید وان‌پلاس با نام مستعار Aurora یاد می‌کند و فعلا نمی‌دانیم گوشی‌های جدید با چه نامی به بازار عرضه خواهند شد.

طبق گزارش‌های تأییدنشده، دو گوشی Billie 1 و Billie 2 قرار است قیمت ارزان‌تری از وان‌پلاس نورد داشته باشند و برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۰ (مدل جدید اسنپدراگون ۶۷۵) بهره بگیرند. این در حالی است که وان‌پلاس نورد به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G مجهز شده است. در نظر داشته باشید اسنپدراگون ۶۹۰ قدرت پردازشی ضعیف‌تری از اسنپدراگون 765G دارد؛ اما همچون این تراشه از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند. به‌دلیل ارزان‌تربودن قیمت گوشی‌های Billie 1 و Billie 2، انتظار داریم در زمینه‌های دیگری نیز نظیر حافظه‌ی رم یا حتی دوربین، ضعیف‌تر از گوشی نورد باشند. 

درحال‌حاضر، اطلاعاتی درباره‌ی قیمت احتمالی گوشی‌های جدید وان‌پلاس نداریم؛ بااین‌حال، برخی تحلیلگران مدعی شده‌اند دو گوشی Billie 1 و Billie 2 به‌ترتیب با قیمت ۱۹۹ و ۲۹۹ یورو عرضه می‌شوند. بنابر نوشته‌ی رسانه‌ی فون‌آرنا، احتمالا دو گوشی مذکور در ماه‌های آتی هم‌زمان با گوشی‌های سری وان‌پلاس 8T معرفی شوند.

وان‌پلاس نورد آغازگر خانواده‌ی جدیدی از گوشی‌های وان‌پلاس است که به‌طور ویژه روی بازار میان‌رده‌ها تمرکز دارند و باید با رقبای قدرتمندی از اپل و سامسونگ رقابت کنند. اگر از بازار ایران صرف‌نظر کنیم، دستگاهی مثل وان‌پلاس نورد بسیار خوش‌قیمت است و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، آن را به موبایلی مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند. اگر گوشی‌های بعدی سری نورد یعنی Billie 1 و Billie 2 ارزان‌تر باشند، قطعا استقبال بیشتری از آن‌ها به‌عمل خواهد آمد. اینکه دستگاه‌های یادشده قرار است در انحصار بازار آمریکا باشند، ادعایی تأییدنشده است و عرضه‌ی آن‌ها در بازارهایی مثل هند بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد. 

در ویدئو مفهومی کانال Concept Creator می‌بینیم گوشی‌های Billie 1 و Billie 2 قرار است به‌ترتیب به دوربین دوگانه و سه‌گانه مجهز باشند؛ درحالی‌که وان‌پلاس نورد از مجموعه‌دوربین چهارگانه استفاده می‌کند. وان‌پلاس نورد در پنل جلویی میزبان حفره‌ای برای دوربین سلفی است و انتظار داریم این زبان طراحی در گوشی‌های Billie 1 و Billie 2 هم حفظ شود. 

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی وان‌پلاس نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های وان‌پلاس درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات