کاترپیلار گوشی هوشمند کت اس 62 پرو را رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی هوشمند کت اس 62 پرو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ و نمایشگری بزرگ‌تر از مدل پیشین، یعنی کت اس 61، رونمایی شد.
تبلیغات

کاترپیلار جدیدترین گوشی هوشمندش را رونمایی کرده است که درواقع، جانشینی برای مدل فعلی کت اس ۶۱ می‌شود. محصول جدید کت اس ۶۲ پرو (CAT S62 Pro) نام دارد و در رنگ‌بندی مشکی عرضه می‌شود و مانند مدل‌های پیشین، از بدنه‌ای بسیار مقاوم دربرابر ضربات احتمالی برخوردار است.

برخلاف نمایشگر ۵/۲ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ موجود در اس ۶۱، در اس ۶۲ پرو از نمایشگری ۵/۷ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ استفاده شده است که درنتیجه نمایشگری کشیده‌تر و بزرگ‌تری دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما رزولوشن نمایشگر تغییری نکرده و FHD است. در دل گوشی هوشمند جدید کاترپیلار، تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ ساخت کوالکام و شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی وجود دارد. این در حالی است که کت اس ۶۱ به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام مجهز بود.

کت اس ۶۲ پرو همراه ‌با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود و از دوربین حرارتی نیز استفاده خواهد کرد. درحقیقت، دوربین حرارتی به‌کاررفته در اس ۶۲ پرو از اس ۶‍۱ به‌مراتب پیشرفته‌تر است و از حسگر FLIR Lepton 3.5 قدرت می‌گیرد. چنین حسگری می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۲۰،۰۰۰ پیکسل را ثبت کند و دراختیار کاربر قرار دهد. شاید چنین رزولوشنی چندان چشمگیر محسوب نشود؛ اما به کاربر اجازه می‌دهد میزان گرمای اشیای مختلف در سطح یا حیوانات زنده در محیط را به‌خوبی تشخیص دهد.

برخورداری از بدنه‌ای مقاوم‌تر و درعین‌حال باریک‌تر، از دیگر ویژگی‌های اس ۶۲ پرو است که ارزش خریدش را درمقایسه‌با کت اس ۶۱ افزایش می‌دهد. ناگفته نماند برخی از ویژگی‌های اس ۶۱ دیگر در اس ۶۲ پرو مشاهده نمی‌شود. برای مثال، می‌توان به ابزار سنجش مسافت لیزری و حسگر سنجش کیفیت هوای محیط اشاره کرد. شاید دلیل چنین اقدامی نیز برخورداری کت اس ۶۲ پرو از گواهی IP68 باشد. درواقع، مهندسان و طراحان کاترپیلار با حذف برخی از ویژگی‌ها ازجمله جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری، گوشی هوشمند اس ۶۲ پرو را دربرابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک مقاوم ساخته‌اند.

ناگفته نماند با وجود برخورداری اس ۶۲ پرو از گواهی نظامی با درجه‌ی بالاتری از مدل پیشین، شاهد کاهش ظرفیت باتری از ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هستیم. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در اس ۶۱ به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در اس ۶۲ پرو کاهش یافته است؛ اما کاترپیلار برای محصول جدیدش از حسگر IMX363 سونی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 استفاده کرده است که تصاویر باکیفیت‌تری ثبت می‌کند. انتظار می‌رود کت اس ۶۲ پرو ماه آگوست با قیمت ۷۴۹ دلار به بازار عرضه شود که ۲۰ دلار از مدل پیشین گران‌تر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات