قابلیت تصویربرداری RAW به اکسپریا وان مارک 2 اضافه شد

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران اکسپریا وان مارک ۲ مدعی شده‌اند به‌روزرسانی امنیتی ماه جولای امکان عکس‌برداری RAW را به این گوشی پرچم‌دار اضافه می‌کند و دوربین سلفی را هم بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

هنگامی‌که سونی اکسپریا وان مارک ۲ (Sony Xpera 2 ll) رونمایی شد، می‌توانستیم به‌وضوح هدف اصلی این گوشی هوشمند را ببینیم: ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی تصویربرداری ازطریق موبایل در بین تمامی دستگاه‌های موجود در بازار. سونی سال‌ها است در بازار دوربین‌ عکاسی فعالیت می‌کند و محصولات بسیار باکیفیتی می‌سازد. تجربه‌ی متخصصان حوزه‌ی دوربین به‌کمک سونی آمده تا گوشی‌ جدید خود را درزمینه‌ی عکاسی به‌ محصولی خاص تبدیل کند. گوشی سونی اکسپریا وان مارک ۲ از نگاه کارشناسان دوربین قدرتمندی دارد و تجربه‌ی عکاسی لذت‌بخشی ارائه می‌دهد. به‌لطف انتشار به‌روزرسانی امنیتی جدید ماه جولای، اکسپریا وان مارک ۲ از‌این‌پس‌ می‌تواند تجربه‌ی عکاسی بهتری هم به‌ارمغان آورد.

کاربران انجمن بزرگ XDA Developers مدعی شده‌اند به‌روزرسانی امنیتی جدید اکسپریا وان مارک ۲ که تنها ۷۵ مگابایت حجم دارد، پشتیبانی از محتوای RAW را در حالت Photo Pro نرم‌افزار دوربین به گوشی اضافه می‌کند. به‌روزرسانی یادشده بهبودهایی برای دوربین سلفی هنگام برقراری تماس ویدئویی نیز به‌همراه می‌آورد. نکته‌ی جالب نبود حالت Night Mode در نرم‌افزار دوربین است؛ درحالی‌که برخی گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت‌تر از اکسپریا وان مارک ۲ از قابلیتی برای عکس‌برداری شبانه بهره می‌برند.

پشتیبانی از RAW برای علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل خبر خوشحال‌کننده‌ای است. امکان گرفتن عکس در حالت RAW ممکن است برای کاربران عادی اتفاق مهمی نباشد؛ اما برای کسانی بسیار عالی است که می‌خواهند بعد از گرفتن عکس روی آن تغییر اعمال کنند. بدین‌ترتیب، از‌این‌پس کاربران اکسپریا وان مارک ۲ فضای بیشتری برای ویرایش عمق تصویر خواهند داشت و دلیل اصلی این موضوع به استفاده از فرمت RAW به‌جای JPEG مربوط می‌شود. ترکیب ابزار Photo Pro اکسپریا وان مارک ۲ با امکان تصویربرداری RAW، گوشی پرچم‌دار جدید سونی را ازلحاظ ارائه‌ی تجربه‌ی عکاسی به یکی از دستگاه‌های برتر بازار تبدیل می‌کند. 

نرم افزار دوربین اکسپریا وان مارک 2 / Xperia 1 ll سونی با حالت RAW

نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید، این است که تصاویر RAW (با پسوند DNG.) فضای بسیار بیشتری از تصاویر JPEG اشغال می‌کنند؛ بنابراین، درصورت ثبت محتوای RAW حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی شما با سرعت بیشتری پر خواهد شد. احتمالا به‌همین‌دلیل است که حالت تصویربرداری متوالی (Burst) نرم‌افزار دوربین اکسپریا وان مارک ۲ از محتوای RAW پشتیبانی نمی‌کند. این ادعا را کاربرانی مطرح می‌کنند که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

تصاویر RAW اکسپریا وان مارک ۲ همیشه با نسبت ۴:۳ روی حافظه‌ ذخیره‌ سازی گوشی ذخیره می‌شوند؛ بااین‌حال پس از ثبت تصاویر، می‌توانید آن‌‌ها را به حافظه‌های ذخیره‌سازی خارجی هم منتقل کنید. درواقع، نمی‌توان تصاویر RAW را مستقیم روی کارت حافظه‌ میکرو SD ذخیره کرد. احتمالا سونی می‌خواسته ازطریق این کار مطمئن شود سرعت ذخیره‌ی تصویر در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

اکسپریا وان مارک ۲ در پنل پشتی خود میزبان سه دوربین با لنزهای عریض و فوق‌عریض و تله‌فوتو است و در تمامی آن‌ها از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین گوشی جدید سونی از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل هم پشتیبانی می‌کند که بسیار سریع و دقیق است. در این دوربین، از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) نیز استفاده شده است. ناگفته نماند دوربین این گوشی می‌تواند روی چشم انسان و حتی حیوانات هم فوکوس کند؛‌ بنابراین، پرتره‌های ثبت‌شده با اکسپریا وان مارک ۲ بسیار جذاب به‌نظر خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات