امتیاز DxOMark دوربین ال جی وی 60 تینکیو مشخص شد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
DxOMark به‌تازگی دوربین وی ۶۰ تین‌کیو ال‌جی را موردبررسی قرار داده تا با عملکرد آن بهتر آشنا شویم. وی ۶۰ تین‌کیو در بخش عکاسی امتیاز ۱۰۳ و در بخش فیلمبرداری امتیاز ۹۳ را کسب کرده است.
تبلیغات

مؤسسه‌ی DxOMark ساعاتی پیش بررسی عمیق دوربین گوشی LG V60 ThinQ را روی خروجی وب‌سایت خود قرار داد. وی ۶۰ تین‌کیو از دوربینی با توانایی فیلمبرداری 4K استفاده می‌کند. به‌علاوه از وی ۶۰ تین‌کیو به‌عنوان یکی از نخستین گوشی‌های دنیا با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام یاد می‌شود. گوشی موردبحث ال‌جی در پنل پشتی خود میزبان چندین دوربین است که هر یک ویژگی‌های جالبی دارند.

دوربین اصلی دستگاه حسگری 1/1.7 اینچی با وضوح ۶۴ مگاپیکسل دارد که پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. دوربین اصلی که از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند،‌ پیکسل‌هایی با ابعاد ۰٫۸ میکرومتر دارد. سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) دیگر مشخصه‌ی مهم دوربین اصلی ال‌جی وی ۶۰ تین‌کیو به‌حساب می‌آید. در پنل پشتی گوشی موردبحث دو دوربین دیگر نیز جای گرفته‌اند که یکی از آن‌ها حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارای دیافراگم f/1.9 دارد. دوربین آخر در دسته‌ی دوربین‌های سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) جای می‌گیرد که برای عمق‌سنجی و ثبت جلوه‌ی بوکه روی تصاویر کاربرد دارد. گوشی وی ۶۰ تین‌کیو دوربین مستقل با لنز تله‌فوتو ندارد.

بر اساس آنچه DxOMark در بررسی خود می‌نویسد، گوشی ال‌جی در زمینه‌ی ثبت تصاویر ساکن برخی نکات مثبت دارد. از بین این نکات می‌توانیم به نوردهی (اکسپوژر) مناسب و همچنین گستره‌ی دینامیکی عالی اشاره کنیم. با این‌حال دوربین موردبحث در برخی شرایط نوری،‌ کنتراست مناسبی ارائه نمی‌دهد. در مقایسه با پرچمداران هم‌رده با وی ۶۰ تین‌کیو، این گوشی هوشمند بیشترین میزان نویز را در تصاویر ثبت می‌کند (حتی در محیط‌های پرنور) که اتفاقی آزاردهنده است.

DxOMark همچنین می‌گوید سیستم فوکوس خودکار گوشی ال‌جی «دقیق اما کند» است. تمامی این موارد به‌همراه نبود دوربین تله‌فوتو باعث شده ال‌جی وی ۶۰ تین‌کیو ازلحاظ تصویربرداری با بزرگ‌نمایی، در پشت پرچمداران دیگر جای بگیرد و عملکرد مناسبی از خود نشان ندهد. DxOMark می‌گوید دوربین فوق عریض گوشی نویز دارد و تصاویری که ثبت می‌کند از جزئیات مناسب بهره‌مند نیستند. به‌علاوه این دوربین هنگام استفاده از فلاش خودکار نوردهی ناهمگون ارائه می‌دهد. ال‌جی وی ۶۰ تین‌کیو در بخش عکسبرداری امتیاز ۱۰۳ را کسب کرده است.

اکسپوژر دوربین به‌هنگام فیلمبرداری، در بسیاری از مواقع عملکردی دقیق دارد و سیستم فوکوس خودکار نیز به‌سرعت خودش را با سوژه‌های مختلف تطبیق می‌دهد. به‌علاوه در محیط‌های پرنور و محیط‌های سربسته، تعادل سفیدی و رنگ‌های ثبت‌شده توسط دوربین به‌هنگام فیلمبرداری در سطحی عالی قرار دارند. سیستم لرزش‌گیر دوربین نیز عملکردی عالی ازخود نشان می‌دهد، اما نه به‌هنگام راه رفتن. به‌علاوه سیستم لرزش‌گیر هنگامی که بخواهید از تکنیک پنینگ (Panning) استفاده کنید عملکرد مناسبی ندارد. گستره‌ی دینامیکی دوربین محدود است و به‌دفعات پیش می‌آید که دوربین کنتراست پایینی ارائه می‌دهد. DxOMark امتیاز بخش فیلمبرداری را ۹۳ اعلام می‌کند. بدین ترتیب وی ۶۰ تین‌کیو توانسته در مجموع امتیاز ۱۰۰ را از آن خود کند. برای کسب جزئیات دقیق‌تر درمورد دوربین وی ۶۰ تین‌کیو می‌توانید به مقاله‌ی وب‌سایت DxOMark مراجعه کنید.

امتیاز DxOMark گوشی وی 60 تینکیو ال جی

ال‌جی وی ۶۰ تین‌کیو به‌عنوان یکی از پرچمداران شرکت کره‌ای، از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچ P-OLED با وضوح ۲٬۴۶۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند گواهی ضدآب IP68 دارد و به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار شده است. ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ باعث می‌شود وی ۶۰ تین‌کیو از پس انجام بسیاری از کارها بربیاید. این گوشی رده‌بالا به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است و در پنل جلویی خود از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش جزو دیگر مشخصه‌های وی ۶۰ تین‌کیو هستند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد عملکرد دوربین وی ۶۰ تین‌کیو دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات