پرچمدار جدید شیائومی با شارژ ۱۲۰ وات احتمالا ماه آینده معرفی می‌شود

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی گوشی هوشمند جدیدی با کدنام Cas در دست ساخت دارد که احتمالا از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات و شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند و ماه آینده معرفی می‌شود.
تبلیغات

طی روزهای اخیر شرکت‌های چینی اوپو، آیکو و ریلمی به‌معرفی فناوری‌های جدید شارژ سریع پرداختند و توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کردند. فناوری جدید اوپو توان ۱۲۵ وات دارد و طبق ادعای این شرکت، باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض ۲۰ دقیقه شارژ‌ می‌کند. ریلمی نیز از همین فناوری با نام متفاوت بهره می‌گیرد. آیکو به‌‌عنوان زیرشاخه‌ی ویوو فناوری جدیدی با توان ۱۲۰ وات معرفی کرده که می‌تواند باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. 

این گفته‌ها نشان می‌دهند که طی روزهای اخیر بازار شارژ سریع به‌شدت داغ بوده است. اوپو در جریان برگزاری مراسم اختصاصی خود اعلام کرد فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات آماده‌ی بهره‌برداری تجاری شده است. با وجود اعلام جزئیات متعدد درمورد این فناوری، هنوز نمی‌دانیم اولین گوشی اوپو با شارژ سریع ۱۲۵ وات در چه تاریخی معرفی و عرضه می‌شود. به‌تازگی شایعه‌ای جدید ازسوی افشاگری نام‌آشنا با نام کاربری دیجیتال چت استیشن منتشر شده است که به شیائومی ارتباط دارد. این حساب کاربری ادعا می‌کند شیائومی احتمالا ماه آینده‌ی میلادی گوشی هوشمند جدیدی با پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ وات در دسترس قرار می‌دهد.

در همین راستا ظاهرا به‌تازگی گوشی جدیدی از شیائومی در نهاد 3C چین ثبت و برخی مشخصات آن در وب‌سایت رسمی این نهاد ظاهر شده است. این گوشی هوشمند که از شماره‌مدل M2007J1SC استفاده می‌کند قرار است با شارژر ۱۲۰ وات در جعبه روانه‌ی بازار شود. این شارژر دارای شدت‌جریان ۶ آمپر و ولتاز ۲۰ وات خواهد بود. بر اساس گزارشی که ازسوی رسانه‌ی XDA Developers منتشر شده است،‌ شیائومی از گوشی جدید خود با کدنام «Cas» یاد می‌کند و احتمالا قصد دارد آن را به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مجهز کند. در نظر داشته باشید که طبق ادعاها گوشی جدید شیائومی تحت پشتیبانی فناوری 5G است؛ با این‌حال هیچ‌یک از دو تراشه‌ای که از آن‌‌ها نام بردیم مودم 5G مجتمع ندارند.

در کنار این‌ها گفته می‌شود جدیدترین گوشی شیائومی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی دارد و از دوربینی دیگر نیز با بزرگ‌نمایی اپتیکال استفاده می‌کند. ظاهرا دوربین ثانویه حالتی ویژه برای عکس‌برداری از ماه دارد. گفته می‌شود دوربین سوم پنل پشتی از لنز عریض استفاده می‌کند؛ این دوربین احتمالا توانایی ثبت تصاویر ماکرو را هم خواهد داشت.

شیائومی تنها شرکت گوشی‌ساز دنیا به‌حساب نمی‌آید که در پی عرضه‌ی گوشی با فناوری شارژ بالاتر از ۱۰۰ وات است. گفته می‌شود آیکو نیز می‌خواهد ماه آینده اولین گوشی خود را با پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۲۰ وات در چین معرفی کند. شیائومی برخلاف ویوو،‌ آیکو و اوپو هنوز به‌صورت رسمی فناوری شارژ سریع جدید معرفی نکرده است. این شرکت چند ماه پیش، نسخه‌ی آزمایشی شارژ ۱۰۰ وات خود را به رسانه‌ها نشان داده بود. با توجه به بهره‌مندی از دوربین سه‌گانه، تراشه‌ی گران‌قیمت اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و البته مودم 5G مجزا، انتظار داریم قیمت گوشی شیائومی Cas بالا باشد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات