افت ۱۳ درصدی فروش گوشی های پرچمدار در سه‌ ماهه اول ۲۰۲۰

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد چهار گوشی از پنج گوشی پرچم‌دار پرفروش در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ از سری آیفون‌های اپل بوده است.
تبلیغات

طبق آخرین آمار شرکت کانترپوینت، شرکت فعال در‌زمینه‌ی تحلیل بازار گوشی‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند پریمیوم (با قیمت گران‌تر از ۴۰۰ دلار) در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با همین بازه در سال گذشته میلادی، با افت فروش ۱۳ درصدی همراه بوده‌اند. جالب است بدانید از میان مجموع گوشی‌های هوشمند پریمیوم فروخته‌شده در سه‌ماهه‌ی سال ،۲۰۲۰ محصولات اپل پرفروش‌ترین بوده‌اند؛ به‌نحوی‌که ۵۷ درصد از مجموع گوشی‌های پریمیوم فروخته‌شده را سری آیفون‌های اپل تشکیل می‌دهند.

۱۹ درصد از گوشی‌های پریمیوم فروخته‌شده به سامسونگ و ۱۲ درصد نیز به هواوی تعلق دارد. در جایگاه‌های بعدی، اوپو با ۳ درصد و شیائومی با ۲ درصد از سهم بازار جای گرفته‌اند.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار

در میان گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، محصولات اپل فروش به‌مراتب بهتری دارند؛ به‌گونه‌ای‌که در میان پنج گوشی پریمیوم پرفروش سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰، می‌توان چهار گوشی از سری آیفون اپل را مشاهده کرد. آیفون ۱۱ در بالاترین جایگاه قرار دارد و درواقع، ۳۰ درصد از مجموع گوشی‌های پریمیوم فروخته‌شده در بازه‌ی زمانی ذکرشده را تشکیل می‌دهد. در جایگاه دوم تا چهارم، به‌ترتیب آیفون ۱۱ پرو مکس با ۹ درصد و آیفون ۱۱ پرو با ۷ درصد و آیفون ایکس آر با ۶ درصد قرار دارد. جایگاه پنجم نیز با ۳ درصد به هواوی میت ۳۰ پرو ۵ جی تعلق گرفته که درحقیقت، پرفروش‌ترین گوشی پرچم‌دار اندرویدی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار

در آمار ارائه‌شده، به بازارهای پرفروش نیز اشاره می‌شود. اپل در بازارهای آمریکای‌شمالی (ایالات متحده و کانادا)، آمریکای‌لاتین، اروپای‌شرقی و اروپای‌غربی، خاورمیانه و آفریقا توانسته بیشترین فروش را درمقایسه‌با رقبایش تجربه کند. این در حالی است که بازار چین دراختیار هواوی قرار دارد.

سامسونگ نیز در بازارهای دنیا به‌غیر از چین، در جایگاه دوم و پشت‌سر اپل قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد اپل بازار گوشی‌های پریمیوم و پرچم‌دار دنیا را دراختیار دارد و معرفی سری آیفون ۱۲ نیز به بهبود جایگاه این شرکت کمک بیشتری خواهد کرد.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار

از نگاه شرکت کانترپوینت، فروش گوشی‌هایی در بازه‌ی قیمت ۶۰۰ تا ۷۹۹ دلار در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ با رشد مطلوبی همراه بوده است و گویا تمایل کاربران به خرید محصولاتی سازگار با فناوری 5G نیز افزایش درخورتوجهی تجربه می‌کند؛ به‌طوری‌که ۲۰ درصد از گوشی‌های پریمیوم فروخته‌شده در بازه‌ی زمانی ذکرشده را محصولات سازگار با این فناوری تشکیل می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات