گلکسی فولد 2 پس از معرفی، با تأخیر کوتاهی عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گویا محدودیت در تولید UTG باعث شده است گلکسی فولد ۲ با تأخیر عرضه‌ شود.
تبلیغات

مدتی است شایعاتی از رونمایی گلکسی فولد ۲ سامسونگ در ۵ اوت (۱۵ مرداد) به‌گوش می‌رسد. گویا جانشین گلکسی فولد هم‌زمان با سری گلکسی نوت ۲۰ در رویدادی مشترک معرفی خواهند شد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد گلکسی فولد ۲ پس از رونمایی، با تأخیر به بازار عرضه خواهد شد. دلیل این تأخیر گویا مشکلات نرم‌افزاری است و فرایند توسعه‌ی نرم‌افزار گلکسی فولد ۲ هنوز به‌پایان نرسیده. این یعنی تا وقتی نرم‌افزار محصول معرفی‌نشده سامسونگ به مرحله‌ی نهایی نرسد، امکان عرضه‌ی آن به بازار وجود نخواهد داشت.

منابع دیگری نیز به محدودیت در تولید گلکسی فولد ۲ اشاره می‌کنند. پیش‌ازاین، گفته شده بود تولید انبوه گلکسی فولد ۲ از ماه اوت آغاز می‌شود و سامسونگ در نظر دارد تعداد محدودی از نسل بعدی گلکسی فولد بسازد. همین امر نیز سبب می‌شود عرضه‌ی گلکسی فولد ۲ به انتهای ماه اوت یا سپتامبر موکول شود. یکی از دلایل چنین اقدامی برخورداری گلکسی فولد ۲ از شیشه‌ی بسیار نازک (UTG) است که سامسونگ از آن روی پنل نمایشگر فولد ۲ استفاده می‌کند. UTG همراه‌ با گلکسی زد فلیپ معرفی شد و تولید آن درمقایسه‌با شیشه‌های معمولی، بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر است. سامسونگ نیز تولید UTG را محدود کرده تا از ضرر احتمالی درنتیجه‌ی فروش کم گلکسی فولد ۲ جلوگیری کند.

محدودیت در تولید گلکسی فولد ۲ به این معنی است که پس از عرضه‌ی آن‌، احتمالا تعداد کمی از گوشی تاشو سامسونگ را در بازار شاهد خواهیم بود و احتمالا در برخی از بازارهای دنیا نایاب خواهد شد. انتظار می‌رود فولد ۲ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند که با فناوری 5G سازگار است.

ظرفیت باتری گلکسی فولد ۲ احتمالا ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود و از دو باتری در آن استفاده خواهد شد. درواقع، هر باتری در یک طرف از گوشی تاشو قرار دارد که به یکدیگر متصل هستند. چنین اقدامی به کنترل فضای موجود در درون گوشی هوشمند کمک شایانی می‌کند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی گلکسی فولد ۲ احتمال برخورداری آن از بدنه‌ای ایمن دربرابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد‌وغبار است. هنوز قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی گوشی تاشو سامسونگ مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی درکنار سری گلکسی نوت ۲۰ رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات