شیائومی احتمالا روی موبایلی با ۱۶ گیگابایت رم کار می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آن‌طور که یکی از افشاگران می‌گوید، شیائومی از مدتی پیش کار روی گوشی هوشمندی با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم را آغاز کرده است و آن را در آینده روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده‌اند و ظاهرا این روند قرار است همچنان ادامه داشته باشد. امروزه شمار گوشی‌هایی که مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم هستند انگشت‌شمار است و در بین این گوشی‌ها نام محصولی از شیائومی به‌چشم نمی‌خورد؛ البته فعلا. یکی از افشاگران صنعت موبایل با نام کاربری Digital Chat Station در شبکه‌های اجتماعی، به‌تازگی مدعی شده است که شیائومی روی موبایلی با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم کار می‌کند.

در اوایل سال جاری میلادی بود که شایعه‌های مربوط به مدل جدید گوشی‌های خانواده‌ی می میکس از رسانه‌های مختلف به‌گوش می‌رسیدند. در آن زمان اعلام شده بود که گوشی جدید می میکس از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند، اما مدتی نگذشته بود که این شایعه‌ها به‌اتمام رسیدند. بهره‌مندی شیائومی می میکس جدید از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در نگاه اول منطقی به‌نظر می‌رسد، زیرا دستگاه‌های این خانواده همواره محصولاتی مهم بوده‌اند و سخت‌افزاری قدرتمند داشته‌اند. حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند می ۱۰ پرو قرار است از همین مقدار حافظه‌ی رم برخوردار باشد، اما این اتفاق درنهایت رنگ حقیقت به‌خود نگرفت.

امروزه بهره‌مندی گوشی‌های هوشمند از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌اتفاقی معمولی تبدیل شده است و محصولات متنوعی با این مقدار رم در بازار موجود هستند. حتی شماری از گوشی‌هایی که در دسته‌ی پرچمداران قرار نمی‌گیرند و نسبت‌به آن‌ها ارزان‌قیمت‌تر هستند نیز گاهی اوقات در قوی‌ترین کانفیگ خود ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم ارائه می‌دهند.

سامسونگ از ژوئیه سال ۲۰۱۹ (تیر و بهمن ۱۳۹۸) روند تولید حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرده است. همچنین کره‌ای‌ها در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن و اسفند ۱۳۹۸) از آغاز تولید انبوه حافظه‌های رم ۱۶ گیگابایتی موبایلی خبر دادند. البته شیائومی برای تهیه‌ی حافظه‌ی رم LPDDR5 گوشی می ۱۰ پرو به‌جای سامسونگ با یکی از رقبای این شرکت یعنی مایکرون همکاری کرد. مایکرون در اطلاعیه‌ای جدید گفته است انتظار دارد گوشی‌های هوشمند مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی از راه برسند.

درحال‌حاضر هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی درمورد تاریخ حدودی رونمایی گوشی جدید شیائومی نداریم؛ به‌علاوه تمامی آنچه در مقاله گفتیم متکی‌بر ادعای یکی از افشاگران است و تا زمان تأیید رسمی شیائومی در حد شایعه باقی می‌ماند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات