بررسی ویدیویی آیفون اس ای 2020 اپل

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل آیفون SE هرچند با طراحی نسل‌های قبلی آیفون معرفی شده، ترکیبی از سخت‌افزار آیفون ۱۱ محسوب می‌شود که به‌عنوان محصولی میان‌رده‌ به‌سبک اپل در بازار عرضه شده است.
تبلیغات

بحث‌برانگیزترین قسمت از طراحی آیفون جدید، نمای جلویی آن است. حاشیه‌های قطور چندسانتی‌متری و ابعاد ۴٫۷ نمایشگر iPhone SE 2020 که قدمت آن به بیش از نیم‌دهه‌ی پیش بازمی‌گردد، در دنیای گوشی‌های هوشمند غول‌پیکر و تمام‌صفحه‌ی کنونی به‌شدت نخ‌نما به‌نظر می‌رسد و شاید به‌مذاق بسیاری نیز خوش نیاید؛ اما این گوشی از ارگونومی فوق‌العاده و وزن بسیار سبکِ ۱۴۸ گرمی و کیفیت ساخت مثال‌زدنی‌ برخوردار است. آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ در دست عالی جای می‌گیرد و به تمام نقاط نمایشگرش بدون کوچک‌ترین مشکل می‌توان دسترسی داشت.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات | تماشا در IGTV

از نمایشگر ۴٫۷ اینچی LCD و Retina HD با نسبت تصویر به بدنه‌ی ۶۵٫۴ درصدی و پردازنده‌ی A13 تا دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی و بدنه‌ی مرکب از آلومینیوم و شیشه همگی از مشخصات فنی آیفون اس ای ۲۰۲۰ و به‌زعم اپل، شایسته‌ی «عشق‌ورزیدن» هستند. حال باید دید در دنیای واقعی، ترکیب چنین مشخصاتی با برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری و صدالبته لوگو دوست‌داشتنی سیب گاززده‌ی اپل می‌توانند توجه افراد بی‌شماری را به‌سوی میان‌رده‌ی خاص کوپرتینو جلب کند.

سال گذشته اپل باردیگر دنیای پردازنده‌های موبایل را به‌لرزه درآورد و برتری مطلق‌اش در این زمینه را به‌رخ رقبا کشید. A13 Bionic قلب تپنده‌ی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو، تقریبا در تمام بنچمارک‌ها با اختلافی فاحش اسنپدراگون ۸۵۵ و اکسینوس ۹۸۲۵ را از پیش‌ رو برمی‌دارد و حتی امروزه نیز مقابل پردازنده‌های جدیدتر و قدرتمندترِ کوالکام و سامسونگ و هواوی خم به ابرو نمی‌آورد. حال نوبت به آیفون اس ‌ای ۲۰۲۰ رسیده است تا به‌لطف A13، دنیای دستگاه‌های میان‌رده در محدوده‌ی قیمتی ۴۰۰ دلار را دگرگون کند. مطابق انتظار آیفون SE عملکرد مشابهی با خانواده‌ی آیفون ۱۱ / ۱۱ پرو به‌نمایش می‌گذارد و به‌مدد پردازنده‌ی بسیار قدرتمندش، چه درزمینه‌ی توان خام CPU چه GPU، حریفان اندرویدی پرچم‌دار را نیز با اختلافی فاحش از پیش رو برمی‌دارد. همچنین، وضوح پایین‌ترِ نمایشگر آیفون اس‌ای درمقایسه‌با آیفون ۱۱ پرو باعث می‌شود این گوشی هوشمند در آزمون‌های گرافیکی OnScreen‌ بنچمارک GFXBench، حتی برادر پرچم‌دارش را نیز شکست دهد.

آیفون جدید یکی از گوشی‌های هوشمند جمع‌وجور‌، ارگونومیک‌، سبک و در‌عین‌حال قدرتمند دنیا به‌حساب می‌آید، عکس‌های چشم‌نوازی در روز ثبت می‌کند، نمایشگر HD آن به‌لطف رنگ‌های جذاب و روشنایی مناسبش برخی از نمایشگرهای OLED بازار را نیز شکست می‌دهد و به‌لحاظ پشتیبانی نرم‌افزاری، حتی پرچم‌داران اندرویدی را نیز پشت‌سر می‌گذارد. زبان طراحی آیفون SE یکی از جنبه‌های بحث‌برانگیز آن است؛ اما نباید فراموش کرد که استراتژی اپل درباره‌ی نسل نخست نیز چنین بود: ظاهر آیفون 5s با باطن آیفون 6s بدین‌ترتیب، اگر با ظاهر کلاسیک و شارژدهی متوسط و نبود حالت Night آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ کنار بیاییم، به‌سختی می‌توان ایرادی به این دستگاه وارد کرد. فراموش نکنیم برای نخستین‌بار پس از مدت‌های طولانی، باردیگر می‌توان با قیمتی معقول، صاحب iPhone شد.

شما کاربران عزیز می‌توانید برای خرید آیفون اس‌ای جدید به فروشگاه اینترنتی آل‌دیجیتال مراجعه کنید. همچنین، برای مقایسه‌ی آخرین قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی و اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و آیفون از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات