هواوی Y8p با نمایشگر OLED و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی گوشی Y8p را که نسخه‌ی گلوبال Enjoy 10s به حساب می‌آید در سکوت خبری با قابلیت‌هایی همچون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی کرد.
تبلیغات

هواوی بدون سروصدا گوشی جدیدی با نام Y8p را رونمایی کرد. البته جدید بودن این گوشی هواوی صرفا در نام آن و احتمالا بازار عرضه‌ی آن محدود است. شرکت چینی اواخر مهرماه سال گذشته همین گوشی را با نام Enjoy 10s عرضه کرده بود.

به گفته‌ی هواوی، ۹۰/۱۷ نمای جلوی وای ۸ پی را نمایشگر ۶/۳ اینچی از نوع OLED و رزولوشن +1080p پوشانده است. ویژگی خاص هواوی Y8p را می‌توان مجهز بودن آن به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر دانست. قابلیتی که هنوز بین گوشی‌های میان‌رده رواج پیدا نکرده و معمولا مختص گوشی‌های پرچم‌دار به حساب می‌آید.

Huawei Y8p / هواوی

پشت گوشی جدید هواوی حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی قرار دارد. این حسگر از نوع RYYB است. حسگرهای RYYB یا به گفته‌ی هواوی «سوپر اسپکتروم» به‌جای فیلتر سبز از فیلتر زرد استفاده می‌کنند و همین موضوع به ثبت تصاویر روشن‌تر کمک می‌کند. گفتنی است، شرکت چینی اولین‌بار این نوع حسگر را در پی ۳۰ پرو به کار برده بود.ناگفته نماند وای ۸ پی از حالت سوپر نایت نیز بی‌بهره نمانده است. حالتی که در آن زمان نوردهی به ۶ ثانیه می‌رسد و پردازش تصویر به کمک هوش مصنوعی انجام می‌گیرد.

Huawei Y8p / هواوی

درکنار حسگر اصلی، حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با پوشش ۱۲۰ درجه‌ای نیز وجود دارد. یک حسگر دو مگاپیکسلی نیز وظیفه‌ی تشخیص عمق تصویر را برای خلق تصاویر با جلوه‌ی بوکه بر عهده دارد. هواوی دوربین سلفی Y8p را ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته و آن را در بریدگی قطره‌ای شکل بالا نمایشگر تعبیه کرده است.

هواوی وای ۸ پردازنده‌ اختصاصی کرین 710F را در خود جای داده است. ۴ یا ۶ گیگابایت رم درکنار ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مشخصات بخش حافظه‌ی این محصول را تشکیل می‌دهند. ضمنا، حافظه‌ ذخیره‌سازی یادشده با استفاده از کارت حافظه‌ NM تا ۲۵۶ گیگابایت قابل افزایش است.

Huawei Y8p / هواوی

در بخش نرم‌افزار، با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ فاقد سرویس‌های گوگل مواجه هستیم که پوسته‌ی EMUI نسخه‌ی ۱۰/۱ را اجرا می‌کند. جای سرویس‌های گوگل را سرویس‌های هواوی موسوم به HMS گرفته‌اند و کاربر مثلا به‌جای پلی استور، ملزم به استفاده از اپ گالری (AppGallery) هواوی خواهد بود.

باتری گوشی مورد بحث ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. هرچند باتری با این حجم کاملا راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد، نبود شارژ سریع و بسنده کردن به شارژ ۱۰ وات کمی ناامید کننده است. بااین‌حال، درگاه USB نوع C و جک صوتی ۳/۵ میلی‌متری در هواوی Y8p وجود دارند که خبر خوبی است.

هواوی Y8p در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود و در حال حاضر در بلاروس با قیمتی معادل ۲۶۷ دلار برای پیش‌خرید دردسترس قرار گرفته است. تاریخ عرضه‌ی وای ۸ پی نهم خرداد در نظر گرفته شده است و ظاهرا اگر تا هشتم خرداد اقدام به ثبت سفارش کنید یک هواوی بند ۴ نیز با تخفیف ۹۹ درصدی دریافت خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات