مشخصات موتورولا اج و اج پلاس به‌همراه ویدئوی تبلیغاتی آن‌ها فاش شد

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مطالعه 5 دقیقه
در آستانه‌ی رونمایی رسمی موتورولا اج پلاس و موتورولا اج معمولی، مشخصات کامل منتسب به این گوشی‌های رده‌بالا به‌‌همراه ویدئوی تبلیغاتی رسمی آن‌ها فاش شده است.
تبلیغات

موتورلا قصد دارد امشب با برگزاری مراسمی آنلاین از گوشی‌های هوشمند جدیدی با نام اج و اج پلاس (+Motorola Edge) پرده‌برداری کند. کنفرانس آنلاین ویژه‌ی موتورلا قرار است ساعت ۲۰:۳۰ امشب به‌‌وقت تهران آغاز شود. موتورولا تاکنون هیچ اطلاعاتی رسمی از این دستگاه‌ها در دسترس قرار نداده است، بااین‌حال شایعه‌ها و گزارش‌های تأیید‌نشده‌ی متعددی را درمورد آن‌ها از گوشه و کنار شنیده‌ایم و تقریبا می‌دانیم که امشب قرار است گوشی‌های موتورولا با چه مشخصاتی معرفی شوند. موتورولا اج پلاس قرار است نخستین گوشی پرچم‌دار مهم این شرکت در چند سال اخیر باشد که به‌طور ویژه برای رقابت با بزرگان بازار معرفی می‌شود.

در راستای انتشار اخبار مربوط به اج و اج پلاس، ساعاتی پیش گزارشی جدید در فضای وب منتشر شد و تمامی اطلاعات این گوشی‌ها را فاش کرد. براساس این اطلاعات، گوشی موتورولا اج پلاس قرار است برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام بهره بگیرد. این گوشی پرچم‌دار مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 به‌همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع از نوع UFS 3.0 خواهد بود. به‌علاوه گفته می‌شود گوشی جدید موتورولا قرار است به‌هنگام عرضه مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ باشد. نکته‌ی ناامیدکننده این است که اج پلاس فقط نسخه‌ی بعدی اندروید را دریافت خواهد کرد و به نسخه‌های جدیدتر به‌روزرسانی نخواهد شد.

موتورولا اج پلاس / Motorola Edge+

مشخصات فنی فاش‌شده‌ی منتسب به موتورولا اج پلاس

صفحه‌نمایش

۶/۷ اینچ با پنل OLED، وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

تراشه

اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام

حافظه‌ی رم

۱۲ گیگابایت از نوع LPDDR5

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.0

مجموعه‌دوربین پنل پشتی

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/1.8 و مجهز به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS)

دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارای دیافراگم f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه‌ای

دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتوی دارای دیافراگم f/2.4، بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS)

دوربین سلفی

مجهز به حسگر ۲۵ مگاپیکسلی و لنز دارای دیافراگم f/2.0

باتری

دارای ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۱۸ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۵ وات

ابعاد

۱۶۱/۰۷ در ۷۱/۳۸ در ۹/۶ میلی‌متر

پشتیبانی از شبکه‌ی 5G

بله، 5G مبتنی‌بر امواج میلی‌متری (mmWave)

وزن

۲۰۳ گرم

گوشی موتورولا اج پلاس برای به‌تصویرکشیدن محتوای بصری از صفحه‌نمایشی ۶/۷ اینچ با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز استفاده می‌کند. این نمایشگر دارای پنل OLED است، لبه‌هایی خمیده دارد و در بخش بالای آن حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. گفته می‌شود موتورولا در این گوشی پرچم‌دار از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات سیمی و شارژ ۱۵ وات بی‌سیم استفاده کرده است. افزون بر این موارد، موتورولا اج پلاس خواهد توانست دستگاه‌های دیگر را به‌لطف فناوری شارژ معکوس با توان حداکثر ۵ وات شارژ کند. گوشی پرچم‌دار بعدی موتورولا همچنین دارای بلوتوث ۵/۱ و جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون خواهد بود.

موتورولا اج پلاس ۱٬۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و به سخت‌افزاری بسیار قدرتمند برای رقابت با بزرگان بازار مجهز خواهد شد

در زمینه‌ی دوربین، ظاهرا موتورولا اج پلاس قرار است حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. آن‌طور که اطلاعات فاش‌شده می‌گویند، موتورولا اج پلاس مجهز به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/1.8 و همچنین سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) خواهد بود. ظاهرا این حسگر از فناوری ترکیب کردن پیکسل‌ها (Pixel Binning) استفاده می‌کند. این یعنی حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با ترکیب پیکسل‌های کوچک، پیکسل‌هایی بزرگ‌تر ایجاد می‌کند تا نور و جزئیات تصویر نهایی، بهتر شود.

موتورولا اج پلاس / Motorola Edge+

براساس اطلاعات فاش‌شده،‌ دوربین اصلی دستگاه توانایی خلق تصاویری ۲۷ مگاپیکسلی دارد. افزون بر حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی، پنل پشتی گوشی قرار است میزبان دوربینی دیگر با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارای زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه‌ای به‌همراه دوربین سوم با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو باشد. در کنار این موارد، پنل جلویی دستگاه میزبان دوربینی با حسگر ۲۵ مگاپیکسلی است که کاربر می‌تواند از آن به‌منظور ثبت سلفی استفاده کند. ناگفته نماند که موتورولا اج پلاس توانایی ضبط ویدئو با وضوح حداکثر 6K را خواهد داشت. گفته می‌شود موتورولا اج پلاس از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و ۱٬۰۰۰ دلار قیمت دارد. به‌علاوه این گوشی به‌صورت انحصاری از طریق اپراتور ورایزون در آمریکا عرضه خواهد شد.

در راستای افشای جزئیات مربوط به موتورولا اج پلاس، لحظاتی پیش یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی صنعت فناوری یعنی ایوان بلس ویدئوی تبلیغاتی رسمی این گوشی را نیز فاش کرد. ویدئوی فاش‌شده از سوی ایوان بلس تأیید می‌کند که گوشی اج پلاس قرار است دارای اسپیکر استریو باشد. همچنین حسگر اثر انگشت در این گوشی پرچم‌دار به‌زیر صفحه منتقل خواهد شد. ویدئوی فاش‌شده‌ی منتسب به موتورولا اج پلاس را می‌توانید در ادامه با کیفیت بالا مشاهده کنید:

ویدئوی بالا، تنها ویدئوی فاش‌شده توسط ایوان بلس نیست. او همچنین ویدئوی مربوط به مدل عادی موتورولا اج را فاش کرده است. براساس این ویدئو، موتورولا اج معمولی قرار است دارای نمایشگری ۹۰ هرتز با لبه‌های خمیده باشد. این گوشی همچنین دارای حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود و در بخش بالایی نمایشگر آن، دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی حضور خواهد داشت. به‌علاوه موتورولا اج معمولی همچون مدل پلاس قرار است دارای اسپیکر استریو و مجموعه‌دوربین سه‌گانه در پنل پشتی باشد. بااین‌حال دوربین اصلی موتورولا اج معمولی به‌جای حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

ظاهرا مدل معمولی نیز قرار است از شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند. درضمن گرچه در ویدئوی اج به ظرفیت دقیق باتری اشاره نمی‌شود، اما موتورولا ادعا می‌کند باتری محصول با یک‌بار شارژ تا نهایتا دو روز دوام می‌آورد. در ادامه می‌توانید شاهد ویدئوی تبلیغاتی مدل معمولی موتورولا اج باشید:

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد گوشی‌های موتورولا اج و اج پلاس چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات