گوشی اوپو A72 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی چهارگانه رونمایی شد

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اوپو قصد دارد به‌همراه اوپو A52 مدل A72 را نیز که یک گوشی با ظرفیت‌های بیشتر است، روانه‌ی بازار اروپا کند.
تبلیغات

طبق اخبار انتشاریافته، گوشی اوپو A52 به‌همراه گوشی قدرتمند A72 به‌زودی در اروپا عرضه خواهند شد. هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت‌های یورویی این محصولات منتشر نشده است؛ اما گوشی Oppo A52 در چین قیمتش ۱,۶۰۰ یوآن است و باتوجه به آن، قیمت یورویی این گوشی معادل ۲۱۰ یورو بدون درنظرگرفتن مالیات و سایر مخارج، محاسبه خواهد شد. علاوه‌براین، هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات زمان و مکان ارئه‌ی این دو گوشی در دسترس نیست؛ اما از آنجایی که درحال آمدن به آلمان است، انتظار می‌رود در سراسر اروپا یک‌باره عرضه شود.

پیش‌از بررسی تفاوت‌های این دو گوشی بهتر است درباره‌ی شباهت‌های آن‌ها صحبت کنیم. هردو گوشی اوپو A72 و A52 نمایشگری ۶/۵ اینچی با کیفیت FullHD+ و احتمال زیاد از نوع LCD دارا خواهند بود. مدیریت پردازش داده‌ها نیز برعهده‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ با فضای رم ۴ گیگابایتی است. همچنین، یک دوربین چهارگانه در قاب پشتی هرکدام قرار گرفته است و حسگر اثرانگشت نیز در لبه‌ی کناری به‌چشم می‌خورد. علاوه‌براین، جک ۳/۵ میلیمتری جایگاه خود را همچنان در گوشی‌های هوشمند اوپو حفظ کرده است. درنهایت می‌توان به باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه‌ها اشاره داشت که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت دو گوشی اوپو A72 و A52 در ماژول‌های دوربین نهفته است و قطعا اوپو A72 دوربین‌های بهتری دارد. طبق اطلاعات تأییدشده، حسگر اصلی دوربین گوشی اوپو A72 اندازه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت، درحالی که در گوشی اوپو A52 حسگر اصلی اندازه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی دارد؛ اما سه ماژول دیگر در دوربین اصلی دو گوشی مشابه خواهند بود و عبارت‌اند از: یک ماژول ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، یک ماژول ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی. دوربین سلفی نیز در گوشی‌های A72 و A52 به‌ترتیب با حسگرهایی با اندازه‌ی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی مدل A72 دو برابر دیگر مدل است و ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را برای کاربر فراهم می‌کند؛ البته ناگفته نماند هردو مدل از کارت حافظه‌ی جانبی microSD پشتیبانی می‌کنند. درنهایت، سیستم‌عامل هردو گوشی Color OS 7.1 برپایه‌ی اندروید ۱۰ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات